Ξαναφτιάχνοντας την εικόνα της Ελλάδας

της Ιωάννας Κωσταρέλλα, www.xronos-kozanis.gr

Eνας Eλληνας ομογενής μιλώντας στο ραδιόφωνο, έβαλε τα πράγματα στη θέση τους σε σχέση με την εικόνα που έχουν οι άλλοι (οι Γερμανοί συγκεκριμένα) για μας, λέγοντας πως δεν χρειάζεται να ασχολούμαστε με το τι έγραψε μια ανυπόληπτη φυλλάδα, όπως η Bild, αλλά να ασχοληθούμε με την ουσία του πράγματος που είναι η διαχείριση της εικόνας μας.

Αυτό που δεν έκανε δηλαδή ούτε ο ίδιος ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, ρωτώντας «ποιος είναι ο κ. Σόιμπλε» και βέβαια ούτε οι πολιτικοί αρχηγοί «κοκορομαχώντας» και πουλώντας άλλα στο εσωτερικό και άλλα στο εξωτερικό. Ας τους υπενθυμίσει κάποιος ότι τη σήμερον ημέρα υπάρχουν θαυμάσιες εφευρέσεις, όπως το Iντερνετ, που έχουν ισοπεδώσει τα χωροχρονικά σύνορα.

Iσως τα ελληνικά μέσα τραβούν το μεγαλύτερο «ζόρι» με το τι λένε οι άλλοι για μας, γι’ αυτό κάθε λίγο και λιγάκι μας δείχνουν τα ρεπορτάζ που έπαιξαν τα διάφορα μέσα κατηγορώντας μας. Την ίδια ώρα μπορεί να αποκρύπτουν άλλα τόσα που μπορεί να εκφράζονται με συμπάθεια.

Είναι σίγουρο ότι, μεταξύ άλλων, περνάμε μια κρίση εικόνας (κρίση του brand μας), τη σοβαρότητα της οποίας μάλλον δεν έχουμε αντιληφθεί όπως πρέπει. Eτσι εξηγείται ότι ακόμα μιλούμε στο εξωτερικό με πολλές φωνές, την ώρα που θα έπρεπε να ασχολούμαστε με το πώς θα δημιουργήσουμε μια κοινή αφήγηση για το ποιοι είμαστε και που θέλουμε να πάμε. Oχι για λόγους μάρκετινγκ, αλλά για λόγους επιβίωσης.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.