Οχι πια ειδήσεις, μόνο φίλοι: Ο Ζάκερμπεργκ αλλάζει τον αλγόριθμο του Facebook

2018-01-04T201238Z_1905928859_RC1E948B6D00_RTRMADP_3_FACEBOOK-ZUCKERBERG-e1515742325463Είναι μέσο ενημέρωσης το Facebook; Είναι και μάλιστα από τα πιο ισχυρά όπως αποδείχτηκε στις τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις (στις ΗΠΑ και αλλού). Ομως αυτή η ενημέρωση έχει τεθεί εν αμφιβόλω και έχει συμβάλει στην έκρηξη του φαινομένου των fake news. Αυτόν τον επικίνδυνο δυισμό του γίγαντα της κοινωνικής δικτύωσης επιχειρεί να μετριάσει ο ιδρυτής του Facebook, ο 33χρονος Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ο οποίος δεν έχει κρύψει ότι είναι ον πολιτικό. Και τώρα παραδέχεται πως το δημιούργημά του ίσως να μην κάνει τους δισεκατομμύρια χρήστες του, ευτυχισμένους…

Οπως γνωστοποίησε ο Ζάκερμπεργκ, το Facebook σχεδιάζει να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που φιλτράρεται από τους πολύπλοκους αλγόριθμούς του η παρουσίαση των ειδήσεων (news feed), δίνοντας πλέον έμφαση στις ιδιωτικές αναρτήσεις από τους φίλους και την οικογένεια του χρήστη, και υποβαθμίζοντας τις δημόσιες από τις επιχειρήσεις και τα μέσα ενημέρωσης.

Οι αλλαγές, που θα ισχύσουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες, αναμένεται ότι θα περιορίσουν γενικότερα τη δημοφιλία των ειδήσεων, των βίντεο και των φωτογραφιών από εταιρείες και μέσα ενημέρωσης, ενώ ίσως μειώσουν και τη διασπορά των ψευδών ειδήσεων και της παραπληροφόρησης –κάτι για το οποίο το Facebook δέχεται όλο και πιο έντονη κριτική, ειδικά για τον τρόπο που επηρέασε τους αμερικανούς ψηφοφόρους υπέρ του Ντόναλντ Τραμπ στις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου 2016.

 

H συνέχεια εδώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.