Νέος Ποινικός Κώδικας: Ποιες είναι οι νέες ποινές για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων

Πώς τιμωρούνται η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, η κίνηση ανάποδα σε μονόδρομο ή πάνω σε πεζοδρόμια αλλά και η οδήγηση σε κατάσταση σωματικής κόπωσης

Η κόπωση και η υπερβολική ταχύτητα αποτελούν τις συνηθέστερες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων κυρίως από οδηγούς φορτηγών, λεωφορείων και εταιρικών αυτοκινήτων. Τα τροχαία συμβάντα αποτελούν εδώ και πολλά χρόνια, την πρώτη αιτία θανάτων όσον αφορά τα εργατικά ατυχήματα στις βιομηχανικές χώρες.

Ο νέος νόμος φιλοδοξεί να δημιουργήσει στους οδηγούς μια νέα συμπεριφορά στην οδήγηση, αφού οι συνέπειες είναι σοβαρές.

Ο νέος Ποινικός Κώδικας- Ν 4619/2019 (ΦΕΚ Α΄ 95/11.6.2019) που ψηφίσθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων στις αρχές του μήνα με έναρξη ισχύος την 1 Ιουλίου, ουσιαστικά καταργεί τον Ποινικό Κώδικα που ίσχυε από την 1 Ιανουαρίου 1951 και προβαίνει στη ριζική αναδιάρθρωση του συστήματος των ποινών, την κατάργηση αναχρονιστικών διατάξεων, την κατάργηση των πταισμάτων, καθώς και τον εξορθολογισμό των οικονομικών εγκλημάτων.

Έτσι σύμφωνα με τον νέο Κώδικα όποιος οδηγεί όχημα έχοντας καταναλώσει ποσότητα οινοπνεύματος ή έχοντας κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών ή είναι σωματικά και πνευματικά εξαντλημένος, ή οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης, οδηγεί σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες ή αν οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο τιμωρείται -αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις- με φυλάκιση έως τρία έτη ή με χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα.

Τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο, με κάθειρξη έως δέκα έτη αν η πράξη του είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ανθρώπου, με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου ανθρώπου. Αν προκλήθηκε θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

Τέλος, όποιος οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.

https://www.protothema.gr/

4 comments for “Νέος Ποινικός Κώδικας: Ποιες είναι οι νέες ποινές για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων

  1. Κωνσταντίνος
    24 Ιουνίου 2019 at 18:01

    Δυστυχώς, ούτε με αυτές τις ποιμνές να μειωθούν τα ατυχήματα. Στο Ιράν το εμπόριο ναρκωτικών τιμωρείται με θάνατο και όμως πωλείται.
    Χρειάζεται να αντιγράψουμε εκείνους τους λαούς που κατάφεραν και εμπέδωσαν στους οδηγούς τους συνείδηση του κινδύνου της κυκλοφορίας, των ορίων των αυτοκινήτων και των οδηγών τους κλπ.
    Όχι μόνο αυτά. Στην Αυστραλία έπαιζε στηνTV επί ενάμισυ χρόνο ΣΠΟΤ ώστε να φορέσουν οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων ζώνες. Εμείς θυμόμαστε τον ΚΟΚ όταν τυτχαίως ακούμε για κανένα σοβαρό ατύχημα.

  2. Κων/νος ΤΖΕΚΗΣ
    24 Ιουνίου 2019 at 18:04

    Η Ενσυνείδητη οδήγηση χρειάζεται άλλα πράγματα όχι ποινές εξοντωτικές.Ας ρωτήσουν άλλες χώρες που χωρίς φυλακίσεις μπόρεσαν και ήλεγξαν τα τροχαία.

    • κρανέτας
      24 Ιουνίου 2019 at 21:20

      Λάθος,κε Τζέκη.Οι χώρες που υποννοείτε,ήλεγξαν τα τροχαία κάνοντας κάτι πολύ απλό:Εφήρμοσαν και εφαρμόζουν το νόμο.Γιατί αν περιμένουμε απο τους οδηγούς ενσυνείδητη οδήγηση,δεν θα μείνουμε ούτε οι μισοί.Ειδικά στη χώρα μας το πιθανότερο είναι ν’ αποκτήσουν πιο γρήγορα τ’ αυτοκίνητα οδηγική συνείδηση,παρά εμείς.Υ.Γ.Κάντε καμμιά βόλτα στα χωριά μας,να δείτε κάτι δεκάχρονους Σουμάχερ…

  3. Κων/νος ΤΖΕΚΗΣ
    25 Ιουνίου 2019 at 20:59

    Κύριε Κρανέτα θα πρέπει να σκεφτείτε ότι κανένα Υπουργείο στη χώρα μας δεν υιοθέτησε το τροχαίο ατύχημα ως αρμοδιότητά του. Συνεπώς για να εφαρμοσθούν οι Νόμοι θα πρέπει κάποιος να συντάξει μια Στρατηγική και να την εφαρμόσει.
    Τα κουτουρού δεν βοηθάνε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.