Το διάστημα μετά την ανακοίνωση για το σχέδιο απολιγνιτοποίησης, ο λαός της περιοχής βομβαρδίζεται από σχέδια υποδομών , επενδύσεων που θα βγάλουν την περιοχή μας από την τραγική κατάσταση της ανεργίας, της φτώχιας και της εξαθλίωσης. Οι ίδιοι που προωθούν την πολιτική της απολιγνιτοποίησης που δημιουργεί τόσα προβλήματα στο λαό θέλουν να μας πείσουν ότι κριτήριο στις επιλογές τους είναι το καλό του λαού.
Σε κάθε περίπτωση κριτήριο για την επιλογή της μιας η της άλλης υποδομής γίνεται με κριτήριο το κέρδος των επιχειρηματικών ομίλων και όχι σύμφωνα με τις λαϊκές ανάγκες.
Για παράδειγμα ένας σχεδιασμός για σιδηροδρομικό δίκτυο θα μπορούσε να εξυπηρετήσει σχεδιασμούς που θα μετατρέπαν την περιοχή μας σε χαβούζα απορριμμάτων, αποβλήτων και όχι την εξασφάλιση φθηνών, ασφαλών , γρήγορων μεταφορών για τις λαϊκές ανάγκες.
Δεν είναι πρώτη φορά που υπάρχει αντιπαράθεση γι’ αυτό το θέμα στην περιοχή. Θυμίζουμε την αντιπαράθεση για τον αν πρέπει να προκριθεί η σήραγγα της Κλεισούρας η κάθετος που συνδέεται με την Βόρεια Μακεδονία, η το αν θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί ο δρόμος Κοζάνης – Λάρισας αφού θα ολοκληρωθεί ο Ε65 κ.α.
Παράλληλα το κέρδος των επιχειρηματιών μπαίνει εμπόδιο σε ένα συνολικότερο σχεδιασμό που θα μείωνε το κόστος. Για παράδειγμα όταν γινόταν τα έργα για την Εγνατία οδό θα μπορούσε να κατασκευάζεται και γραμμή τρένου μειώνοντας το κόστος της κατασκευής.
Σε αυτή τη λογική πέρασε πριν λίγες μέρες από τη Βουλή κατά πλειοψηφία νόμος που επιδοτεί την ιδιωτικοποιημένη Τραινοσε με 50εκ.ευρώ το χρόνο χαρακτηρίζοντας την γραμμή Αθήνα –Θεσσαλονίκη ως άγονη, ενώ εδώ και χρόνια έχει καταργηθεί η υπάρχουσα γραμμή Θες/νικης – Πτολεμαΐδα- Κοζάνη – Αμύνταιο – Φλώρινα, που εξυπηρετούσε τους κατοίκους της Δυτικής Μακεδονίας. Η γραμμή ατόνησε μετά το άνοιγμα της Εγνατίας αποδεικνύοντας ότι ο σχεδιασμός των δικτύων μεταφορών εξυπηρετούν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.
Για εμάς οι σιδηρόδρομοι, ως κλάδος των μεταφορών στρατηγικής σημασίας μπορούν να λειτουργήσουν προς όφελος του λαού αν φύγει από τη μέση το κέρδος με βάση τη συνδυασμένη και συμπληρωματική δράση όλων των μορφών μεταφοράς, με στόχο τη γρήγορη και φθηνή μετακίνηση προσώπων και προϊόντων, την εξοικονόμηση ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος, με όλες τις αναγκαίες υποδομές και προσωπικό με πλήρη εργασιακά κι ασφαλιστικά δικαιώματα.
Με βάση τις δημοσιεύσεις, επιστολές, τοποθετήσεις της πρωτοβουλίας σας δεν αναφέρεται πουθενά το αίτημα για σύγχρονες, γρήγορες , ασφαλείς , φθηνές μεταφορές για το λαό. Πουθενά δεν γίνεται λόγος για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων που προώθησε ο ΣΥΡΙΖΑ και υλοποιεί η Ν.Δ που επιβάλουν άθλιες συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους στο σιδηρόδρομο και αυξάνουν τους κινδύνους για τους επιβάτες.
Περιορίζεστε στο ζήτημα της διαδρομής για το οποίο υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις από τους επιστήμονες για το ποια λύση είναι η πιο οικονομική.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο Εορδαίας δεν έχει γίνει ακόμα ολοκληρωμένη συζήτηση με εισηγήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου για να βγουν ασφαλή και ολοκληρωμένα συμπεράσματα. Όμως ακόμα και η επιλογή της πιο οικονομικής λύσης δεν σημαίνει ότι το όφελος που θα προκύψει θα πάει στις τσέπες των εργατικών –λαϊκών οικογενειών αλλά θα εξοικονομηθεί για να χρηματοδοτήσει τους επιχειρηματικούς ομίλους.
Στην επιστολή – κάλεσμα που μας έχετε αποστείλει επικεντρώνει στην ανάπτυξη που θα φέρει ο σιδηρόδρομος στην περιοχή μετά την απολιγνιτοποίηση. Κατά την άποψη μας η απολιγνιτοποίηση αποτελεί ένα έγκλημα για το λαό και πρέπει να ανατραπεί και συνεχίζουμε σε αυτό τον δρόμο καλώντας το λαό της περιοχής να συμμετέχει σε αυτόν τον αγώνα.
Τέλος η θέση μας είναι ότι η ανάπτυξη δεν είναι ποτέ ουδέτερη. Υπάρχουν κερδισμένοι και χαμένοι. Για παράδειγμα την περίοδο αυτή η χώρα μας παρουσιάζει τα μεγαλύτερα σε ποσοστά ανάπτυξης στην Ε.Ε. Ανάπτυξη έχουμε και στον κλάδο της ενέργειας, με την απολιγνιτοποίηση ταυτόχρονα ο λαός δεν μπορεί να πληρώσει το πανάκριβό ρεύμα, η ανεργία εκτοξεύεται, οι εργασιακές σχέσεις σμπαραλιάζονται αφού αυτό επιβάλουν τα κέρδη των επιχειρηματιών.
Συνεχίζουμε τον αγώνα μας και σας καλούμε μαζί με όλο το λαό να αγωνιστούμε για :
- Ενέργεια κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα. Να μην κλείσουν και να αναβαθμιστούν περιβαλλοντολογικά ΑΗΣ και Ορυχεία.
- Ενάντια στην απελευθέρωση των σιδηροδρόμων και την ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου.
- Επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου με κριτήριο τις ανάγκες του λαού .
- Άμεση και ουσιαστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων.
- Μετατροπή όλων των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου, για όλους τους εργαζόμενους και την πρόσληψη νέου μόνιμου προσωπικού με ΣΣΕ.
Τέλος σε κάθε περίπτωση επιφυλασσόμαστε και θα τοποθετηθούμε ολοκληρωμένα αφού εχουμε το σύνολο των δεδομένων που θα προκύψουν και από τον οργανωμένο διάλογο (Δημοτικό Συμβούλιο, Περιφερειακό Συμβούλιο) αφού εκφραστούν και οι απόψεις των υπηρεσιών και επιστημονικών φορέων.