Όσο οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές σχολείων επικεντρώνονται στην απαγόρευση των κινητών στην τάξη, μετά το χτύπημα του πρώτου κουδουνιού της χρονιάς, ίσως είναι χρήσιμο για τους γονείς να επικεντρωθούν και σε άλλα μέρη όπου γίνεται χρήση (κάποιες φορές υπερβολική) του τηλεφώνου.
Ως θεραπεύτρια που εργάζεται συχνά με εφήβους, η Dr. Katie Hurley τονίζει ότι ακούει συστηματικά από τους νεαρούς «πελάτες» της ότι συχνά δέχονται επικρίσεις από τους γονείς τους για τη χρήση του κινητού τους τηλεφώνου. Ωστόσο, όπως λέει η ίδια, οι επικριτικοί γονείς δεν κάνουν τίποτα για να περιορίσουν τη χρήση που κάνουν οι ίδιοι στα κινητά τους. Οι έφηβοι θεραπευόμενοι της Hurley δηλώνουν ότι είναι απογοητευτικό όταν δεν μπορούν να λάβουν την προσοχή των γονέων τους ενώ κάνουν λόγο για «υποκρισία». Όπως λέει η ίδια στο CNN, τα παιδιά, αντισταθμίζουν την έλλειψη προσοχής των γονέων τους και τα αρνητικά συναισθήματα που αυτή τους προκαλεί, παρακολουθώντας βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο στο JAMA Network Open και παρουσιάζει το αμερικανικό μέσο σημειώνει ότι, η μεγαλύτερη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας από τους γονείς, η οποία επηρεάζει τις αλληλεπιδράσεις τους με τα παιδιά της οικογένειας, συσχετίζονται με υψηλότερα επίπεδα άγχους, απροσεξίας και υπερκινητικότητας στην ανάπτυξη των παιδιών. Οι ειδικοί αποκαλούν την κατάσταση «γονεϊκό τεχνοπροβληματισμό» και, όπως υποστηρίζει η Hurley, «συχνά οι γονείς μου λένε το ίδιο πράγμα: ότι τα παιδιά τους είναι κολλημένα στα τηλέφωνα και δεν ακούν όταν προσπαθούν να τα απασχολήσουν. Όταν και οι γονείς νιώθουν απόρριψη, στρέφουν την προσοχή τους, με τη σειρά τους, στα κινητά τους τηλέφωνα».
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: