Συνολικά 76.799 υποψήφιοι (ποσοστό συμμετοχής 71%), από τους 108.229 που είχαν κάνει αρχικά αίτηση, προσήλθαν στα εξεταστικά κέντρα προκειμένου να συμμετάσχουν στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Αναλυτικότερα, η προσέλευση των υποψηφίων ανά εκπαιδευτική βαθμίδα διαμορφώθηκε ως εξής: από την Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση 54.915 υποψήφιοι (ποσοστό 70%) και από την Τεχνολογική Εκπαίδευση 21.884 υποψήφιοι (ποσοστό 73%). Η γραπτή εξέταση πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών σε συνολικά πεντακόσια είκοσι επτά (527) εξεταστικά κέντρα, σε σαράντα τέσσερις (44) περιφερειακές ενότητες. Οπως ανακοίνωσε η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού (ΚΕΔ), τα θέματα και οι απαντήσεις της γραπτής εξέτασης θα αναρτηθούν στον διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ (www.asep.gr) εντός των προσεχών ημερών.
Οι βαθμολογίες
Η βαθμολογία της γραπτής διαδικασίας ορίζεται σε κλίμακα από 1-100 και η βάση της βαθμολογίας είναι πενήντα πέντε (55) μονάδες για κάθε μάθημα. Η βαθμολόγηση γίνεται με ηλεκτρονική ανάγνωση των απαντητικών φύλλων μέσω οπτικοηλεκτρονικού σαρωτή (scanner-ΟCR) με βάση τις προκαθορισμένες, από την Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού, απαντήσεις. Με απόφαση της ΚΕΔ, δεν θα εφαρμοσθεί αρνητική βαθμολόγηση για την εξέταση της δοκιμασίας δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας. Αντίθετα, στην εξέταση γνώσεων, θα εφαρμοσθεί αρνητική βαθμολόγηση με συντελεστή (-0,20) στις εσφαλμένες απαντήσεις. Δηλαδή θα αφαιρείται από τη συνολική βαθμολογία το 20% του αντίστοιχου βαθμού που θα λαμβάνει η κάθε ορθή απάντηση του υποψηφίου και κάθε πέντε λάθος απαντήσεις θα «κοστίζουν» μία ολόκληρη μονάδα. Βαθμός του εξεταζόμενου μαθήματος/δοκιμασίας είναι το άθροισμα των βαθμών όλων των ορθών απαντήσεων ως προς το σύνολό τους και ανάγεται σε κλίμακα βαθμολογίας 1-100. Εφόσον εφαρμοστεί αρνητική βαθμολόγηση, ο βαθμός θα προκύπτει μετά από αφαίρεση της βαθμολογίας που αντιστοιχεί στις εσφαλμένες απαντήσεις. Αν στη βαθμολογία προκύπτει δεκαδικός αριθμός, ο βαθμός στρογγυλοποιείται σε δύο δεκαδικά ψηφία της μονάδας. Η βαθμολογία στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό αποτελείται από το άθροισμα της σταθμισμένης βαθμολογίας που ο υποψήφιος συγκέντρωσε στα επιμέρους μαθήματα/δοκιμασίες. Οι υποψήφιοι που δεν θα καταφέρουν να συγκεντρώσουν την απαιτούμενη για την κατάταξή τους βαθμολογία βάσης στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό εγγράφονται σε πίνακα απορριπτέων. Ασκηση ενστάσεως δεν επιτρέπεται κατά της βαθμολογίας, όπως και επανεξέταση ή νέα βαθμολόγηση των γραπτών.
Οι επιτυχόντες
Οι επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού θα μπουν, βάσει της συνολικής τους βαθμολογίας και κατά φθίνουσα σειρά, σε πίνακες κατάταξης ανά κατηγορία και κλάδο ή ειδικότητα. Σε αυτό το σημείο, και αφού το ΑΣΕΠ εκδώσει τους οριστικούς πίνακες κατάταξης, θα έχει ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού. Στη συνέχεια, οι επιτυχόντες του πρώτου σταδίου δύνανται να συμμετάσχουν στο δεύτερο στάδιο, δηλαδή σε προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων αντίστοιχων κλάδων ή ειδικοτήτων που θα εκδίδουν οι διάφοροι φορείς του Δημοσίου. Στο δεύτερο στάδιο, οι προκηρύξεις θα εκδίδονται από δήμους, υπουργεία, περιφέρειες, οργανισμούς, ΔΕΚΟ, ΝΠΔΔ κ.λπ. Η απορρόφηση των επιτυχόντων θα γίνει μετά από ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στους φορείς που θα υποβάλουν προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων αντίστοιχων κλάδων/ειδικοτήτων σε φορείς του Δημοσίου – Κεντρική Διοίκηση, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, Ανεξάρτητες Αρχές, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, υπό την εποπτεία υπουργείου και ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού.
Ανά φορέα, οι προσλήψεις θα γίνονται με σειρά προτεραιότητας με βάση τη βαθμολογία των εξετάσεων, στην οποία θα προσμετρώνται επιπλέον τυπικά προσόντα (μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες κ.λπ.) και η εντοπιότητα. Σημειώνεται πως μέσω του διαγωνισμού θα καλυφθούν οι άμεσες ανάγκες του Δημοσίου για τις εναπομείνασες θέσεις του προγραμματισμού προσλήψεων του 2022, καθώς και μέρος του προγραμματισμού προσλήψεων του 2023, πάντα των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ, και αφορούν τον αρχικά αναγγελθέντα αριθμό των 5.124 κενών θέσεων, εκ των οποίων οι 3.502 αφορούσαν θέσεις Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ), οι 1.565 Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) και οι 57 θέσεις Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΕΕΠ), ενώ από τη δεξαμενή επιτυχόντων θα καλυφθούν και θέσεις που θα συμπεριληφθούν στον προγραμματισμό προσλήψεων του 2024, άρα ο προαναφερόμενος αριθμός αναμένεται να αυξηθεί. Σύμφωνα μάλιστα με δηλώσεις του υπουργού Εσωτερικών, Μ. Βορίδη, οι θέσεις που αναμένεται να καλυφθούν υπολογίζονται σε 6.500 για συνολικά 57 ειδικότητες. Η διαδικασία των διορισμών θα είναι σε κάθε περίπτωση πολύ πιο γρήγορη από ό,τι ισχύει τώρα για τις προκηρύξεις μόνιμου προσωπικού.
Ολοκληρώθηκε με επιτυχίαη διαδικασία
«Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης της διαδικασίας του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού, θα ήθελα, κατ’ αρχάς, να ευχαριστήσω τους εργαζομένους του ΑΣΕΠ που επί τρεις και πλέον μήνες έδωσαν έναν καθημερινό αγώνα σε επταήμερη βάση για την επιτυχή διεξαγωγή μιας διαδικασίας με υψηλές οργανωτικές απαιτήσεις και προκλήσεις. Τον αγώνα αυτόν συνεχίζουν από σήμερα για όσα πρέπει να γίνουν από εδώ και πέρα. Αυτονόητες είναι και οι ευχαριστίες προς το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό του υπουργείου Παιδείας για τη συμμετοχή του στην προσπάθεια αυτή.
Φυσικά, θα ήθελα να ευχαριστήσω και τους 77.000 περίπου υποψηφίους που προσήλθαν, σε έναν απαιτητικό και καινοτόμο διαγωνισμό, και μάλιστα σε συνθήκες ψυχολογικά δύσκολες για όλους μας. Εύχομαι τα αποτελέσματα να δικαιώσουν την προσπάθειά τους και υπενθυμίζω ότι ο διαγωνισμός αυτός είναι διαγωνισμός κατάταξης υποψηφίων και όχι πρόσληψης.
Γίνομαι δέκτης παραπόνων υποψηφίων για προβλήματα και καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν κατά την αναπαραγωγή των θεμάτων σε ορισμένα εξεταστικά κέντρα, μολονότι αυτά απεστάλησαν στα σχολεία με απόλυτη χρονική συνέπεια. Η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού και εγώ θα τα μελετήσουμε με τη δέουσα προσοχή μόλις σχηματίσουμε πλήρη εικόνα από τις αναφορές των προέδρων των εξεταστικών κέντρων.
Είναι αυτονόητο ότι, μετά την ολοκλήρωση έκδοσης των αποτελεσμάτων, θα ξεκινήσουμε, όπως πάντα πρέπει να γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, μια διαδικασία αξιολόγησης σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκομένους.
Σε ό,τι με αφορά, πιστεύω σταθερά στην ανάγκη μιας γραπτής διαγωνιστικής διαδικασίας που θα στραφεί ακόμη περισσότερο προς την κατεύθυνση των δεξιοτήτων. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να γίνει συστηματική προσπάθεια για τη βελτίωση του τρόπου διεξαγωγής της διαδικασίας αυτής, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες που προσφέρει η συνεχώς εξελισσόμενη σχετική τεχνολογία».
Δείτε εδώ τις απαντήσεις
eleftherostypos.gr