Στον σεισμό της 9ης Ιανουαρίου και σε όλες τις ενέργειες οι οποίες έχουν γίνει μέχρι και τώρα αναφέρθηκε εκτενώς ο Δήμαρχος Φλώρινας κ. Βασίλης Γιαννάκης, στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Φλώρινας.
Στην αρχική του τοποθέτηση ο κ. Γιαννάκης τόνισε πως “μετά τον ισχυρό σεισμό και παρά τις ενθαρρυντικές γνώμες των σεισμολόγων, στον Δήμο μας ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις που δυστυχώς επιδεινώνονται με τις μετασεισμικές δονήσεις, οι οποίες βέβαια έχουν ελαχιστοποιηθεί. Όπως θα σας είναι γνωστό, επρόκειτο για έναν σεισμό 5,4 της κλίμακας Ρίχτερ, με χαμηλό εστιακό βάθος κοντά στα 10 χιλιόμετρα, με έντονη επιτάχυνση στο 0,14g οριζόντια και 0,22g κατακόρυφη και επίκεντρο δύο χιλιόμετρα βόρεια από την πόλη της Φλώρινας. Ακολούθησαν πολύ γρήγορα, μέσα στο πρώτο δεκάλεπτο, τρεις δυνατοί μετασεισμοί: 3,1 – 3,6 & 4,2 ρίχτερ που προκάλεσαν ακόμα μεγαλύτερη ανησυχία και φόβο σε όλους μας. Το χειρότερο συμβάν εκείνης της βραδιάς, μετά τον σεισμό, που αύξησε τον τρόμο του κόσμου, ήταν το γεγονός πως κάποιοι θέλησαν να αστειευτούν κυκλοφορώντας ψευδείς ειδήσεις πως θα γίνει νέος μεγαλύτερος σεισμός. Το θεωρώ απαράδεκτο και κατακριτέο”.
Ακολούθως ο κ. Δήμαρχος αναφέρθηκε στις ενέργειες που έγιναν από την πρώτη στιγμή: “Η ανταπόκριση του Δήμου αλλά και όλων των φορέων, εκείνη την βραδιά, ήταν άμεση με την κινητοποίηση όλου του μηχανισμού πολιτικής προστασίας σύμφωνα με το γενικό σχέδιο δράσης “Εγκέλαδος”. Μέσα στην επόμενη ώρα από τον σεισμό συγκλήθηκε το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας, ενώ άμεσα δημοσιοποιήθηκε δελτίο τύπου από τον Δήμο για το κλείσιμο των σχολικών μονάδων προκειμένου να ελεγχθούν και στη συνέχεια εκδόθηκε και ενημερωτικό δελτίο τύπου από το Συντονιστικό Όργανο. Βρισκόμασταν σε συνεχή επικοινωνία με τον Υπουργό Πολιτικής Προστασίας κ. Στυλιανίδη, ο οποίος συμμετείχε στο Συντονιστικό με τηλεδιάσκεψη, όπως συμμετείχε και ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Παπαδόπουλος” είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε πως “από την μεριά του Δήμου, αφού εξετάστηκε από μηχανικούς η αίθουσα του κλειστού γυμναστηρίου, άνοιξε, θερμάνθηκε και λειτούργησε ώστε να μπορεί να δεχτεί αυτούς που είχαν άμεση ανάγκη από στέγαση. Επίσης, άμεσα λειτούργησε και τηλεφωνικό κέντρο για την ενημέρωση των δημοτών και την κατάθεση των προβλημάτων τους. Επίσης, τέθηκαν στη χρήση του οργάνου Πολιτικής Προστασίας τα Μητρώα Εθελοντών φυσικών προσώπων και συλλογικοτήτων του Γραφείου Εθελοντισμού του Δήμου Φλώρινας.
Το ίδιο βράδυ, στάλθηκε από τον Δήμο έγγραφο προς την ΔΑΕΦΚ και την ΚΤΥΠ, ώστε να αποσταλούν συνεργεία μηχανικών για την αυτοψία των δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων που παρουσίαζαν υλικές ζημιές. Την επόμενη μέρα, 10/01/22, πραγματοποιήθηκε δεύτερη συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου και στη συνέχεια υπεβλήθη αίτημα από τον Δήμο Φλώρινας προς την Περιφέρεια για την κήρυξη του Δήμου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, το οποίο έγινε άμεσα αποδεκτό. Η ανταπόκριση της Πολιτείας στην αποστολή των κλιμακίων μηχανικών ήταν άμεση. Την επόμενη κιόλας ημέρα ήταν στον Δήμο μας 22 μηχανικοί του Υπουργείου Υποδομών και δύο μηχανικοί της ΚΤΥΠ για να εξετάσουν τα κτίρια.
Γενικά, μπορώ να πω ότι οι κατασκευές της Φλώρινας άντεξαν στα χαρακτηριστικά του ισχυρού σεισμού, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ζημίες, όχι όμως στον φέροντα οργανισμό, αλλά στις τοιχοποιίες των οικημάτων. Μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί στο τηλεφωνικό κέντρο του Δήμου Φλώρινας περισσότερα από 1.800 αιτήματα για εξέταση οικημάτων από τα κλιμάκια των μηχανικών, που τα διαχειρίστηκε η Περιφέρεια. Σε μέσο όρο, το 40% – 45%των εξετασθέντων οικημάτων έχει χαρακτηρισθεί με “κίτρινο”, που σημαίνει ότι χρήζουν και δεύτερης αυτοψίας.
Η πρώτη αυτοψία κυρίως είχε τον ρόλο του χαρακτηρισμού, της οριοθέτησης της περιοχής ως σεισμογενούς, έτσι ώστε να εκδοθεί το αντίστοιχο ΦΕΚ, το οποίο θα διευκολύνει κάποιες διαδικασίες. Από τις σχολικές μονάδες που εξετάστηκαν από το κλιμάκιο της ΚΤΥΠ, που είναι και το αρμόδιο για τα σχολεία, 22 χαρακτηρίστηκαν στην κατηγορία Β’, ένα στην κατηγορία Γ’ και τα υπόλοιπα στην κατηγορία Α’.
Οι δημότες που τα οικήματα τους είχαν σοβαρές ζημιές και, σύμφωνα με τους μηχανικούς, κρίθηκαν ακατάλληλα, φιλοξενήθηκαν, μέσω της κοινωνικής πρόνοιας, από τον δήμο, σε ξενοδοχειακή μονάδα”.
Ακολούθως ο κ. Γιαννάκης αναφέρθηκε στα ζητήματα που έθεσε κατά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 15 Ιανουαρίου, παρουσία μεταξύ άλλων του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Χρήστου Στυλιανίδη, του Υφυπουργού στον πρωθυπουργό για την αντιμετώπιση κρίσεων κ. Χρήστου Τριαντόπουλου, του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας κ. Βασίλειου Παπαγεωργίου, του Γενικού Γραμματέα Εσωτερικών και Οργάνωσης κ. Μιχάλη Σταυριανουδάκη, του Προέδρου του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας Καθηγητή Ευθύμη Λέκκα, και του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας κ. Γιώργου Κασαπίδη.
Τα ζητήματα που έθεσε ήταν:
- Η άμεση οριοθέτηση της περιοχής του Δήμου Φλώρινας ως σεισμικής.
- Η χρηματοδότηση του Δήμου Φλώρινας για την αντιμετώπιση των αναγκών που προκύπτουν καθημερινά. Ήδη έχουν διατεθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών 150.000 ευρώ και μέσα στην εβδομάδα αναμένονται άλλες 300.000 ευρώ.
- Η άμεση επιχορήγηση των εργασιών για τις επισκευές των σχολικών κτηρίων.
- Η ενίσχυση του Δήμου Φλώρινας με προσωπικό και η νομοθετική διευθέτηση των υπερωριών του προσωπικού του Δήμου.
- Η ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Φλώρινας σε εξοπλισμό, υλικά μέσα, προμήθεια οικίσκων και μηχανημάτων καθώς και λυόμενων σχολικών αιθουσών.
- Η Ειδική χρηματοδότηση για την αποκατάσταση των διατηρητέων κτηρίων μέσω νομοθετικής ρύθμισης.
- Η παράταση του προγράμματος «Εξοικονομώ» για τους δημότες του Δήμου Φλώρινας και η πρόσθετη αύξηση επιδότησης του προγράμματος.
- Το άμεσο άνοιγμα της πλατφόρμας αποζημιώσεων για την καταγραφή ζημιών σε οικήματα και οικοσκευές.
- Η εκπόνηση εκτενούς μελέτης της περιοχής του ρήγματος και της εξέλιξης του φαινομένου, μέσα από την τοποθέτηση φορητών σεισμογράφων.
Καταλήγοντας ο κ. Γιαννάκης τόνισε: “Η πρόληψη σώζει ζωές, η μέριμνα κλείνει απλά πληγές. Θεωρώ υποχρέωσή μου να ευχαριστήσω τους συμπολίτες μου για την ψύχραιμη αντιμετώπιση του σεισμικού φαινομένου, τους υπηρεσιακούς παράγοντες της πολιτικής προστασίας, της κοινωνικής πρόνοιας, του διοικητικού τμήματος και της τεχνικής υπηρεσίας για την στοχευμένη ανταπόκρισή τους τις πρώτες κρίσιμες στιγμές, τον Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας κ. Γιώργο Κασαπίδη, ο οποίος βρέθηκε στη Φλώρινα την πρώτη κιόλας ώρα, τον Αντιπεριφερειάρχη Φλώρινας κ. Σωτήρη Βόσδου, τον Υπουργό Πολιτικής Προστασίας κ. Στυλιανίδη, τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Πέτσα, τον Υφυπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Παπαδόπουλο όπως και τα στελέχη και το προσωπικό της Πυροσβεστικής, της Αστυνομίας και του Στρατού. Τέλος, να ευχαριστήσω και τους συναδέλφους Δημάρχους και Περιφερειάρχες για το ενδιαφέρον τους και την τακτική μας επικοινωνία.
Μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα εκδοθεί το ΦΕΚ οριοθέτησης της σεισμογενούς περιοχής για την έναρξη των διαδικασιών καταγραφής και αποζημίωσης και θα αρχίσει η δεύτερη αυτοψία όλων των οικημάτων βάση της οποίας θα δοθεί αναλυτικότερη τεχνική έκθεση περιγραφής των ζημιών, για να ακολουθήσει αίτηση προς την ΔΑΕΚ για να προχωρήσουν οι αποκαταστάσεις τους.
Να τονίσω πως τα κτήρια που έχουν πληγεί από τον σεισμό μπορούν να αποκατασταθούν με τη χορήγηση στεγαστικής συνδρομής από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Σταδιακά, θα εκδοθούν όλες οι ΚΥΑ για την αποκατάσταση των κτηρίων που έχουν πληγεί από τον σεισμό και ειδικότερα η Κοινή Υπουργική Απόφαση οριοθέτησης των πληγεισών περιοχών και χορήγησης στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση των κτηρίων, η Υπουργική Απόφαση με την οποία καθορίζονται η διαδικασία και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την υποβολή αιτήσεων χορήγησης στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση των κτηρίων, οι αποφάσεις για τη σύνταξη των μελετών επισκευής κτηρίων.
Από τη μεριά του Δήμου Φλώρινας φιλοξενήθηκαν μετά το σεισμό συνδημότες, που τα σπίτια τους είχαν χαρακτηριστεί ακατάλληλα, σε ξενοδοχειακή μονάδα. Αυτό θα ισχύει μέχρι να αποκατασταθούν οι ζημίες στα σπίτια τους. Όσοι έχουν μείνει εκτός σπιτιού δικαιούνται επίδομα ενοικίου ή επίδομα φιλοξενίας/ συγκατοίκησης. Χοντρικά να πω πως η κρατική αρωγή θα είναι στο 80% της ζημίας και το 20% θα είναι άτοκος δανεισμός”.
Περιφερειακό Νοσοκομείο Δυτικής Μακεδονίας
Το δεύτερο θέμα στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Γιαννάκης, ήταν η δημοσίευση μελέτης του Δήμου Κοζάνης για τη δημιουργία Περιφερειακού Νοσοκομείου στην περιοχή των Κοίλων.
“Η μελέτη δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη τις βασικές παραμέτρους υγείας της Περιφέρειας μας και στοχεύει καταρχάς να εξυπηρετήσει μόνο τα συμφέροντα του Δήμου Κοζάνης και όχι το σύνολο της Δυτικής Μακεδονίας” είπε αρχικά, για να προσθέσει: “Μέχρι εκεί θα συμφωνούσα και εγώ μαζί τους, δηλαδή να κάνω μία μελέτη που να εξυπηρετεί τα συμφέροντα του Δήμου μου. Από ‘κει και πέρα, το να βάζουμε μέσα σε αυτήν τη μελέτη κάποια θέματα όπως η μετατροπή των υπόλοιπων Νοσοκομείων σε Κέντρα Υγείας και η ενίσχυση αυτού του Περιφερειακού Νοσοκομείου με προσωπικό απ’ όλα τα άλλα Νοσοκομεία, μας βρίσκει αντίθετους.
Η δημιουργία του Περιφερειακού Νοσοκομείου στην περιοχή του Δήμου Κοζάνης δεν θα λύσει το πρόβλημα. Είναι αδιανόητο για μένα ένας κάτοικος της Φλώρινας να χρειάζεται μία ώρα για να πάει σε ένα Νοσοκομείο. Και άλλωστε, έχουμε το Μποδοσάκειο, το οποίο έχει δείξει ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της Περιφερειακής μας Ενότητας. Λέμε λοιπόν ναι στη δημιουργία ενός Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου με παράλληλη ίδρυση Ιατρικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, αλλά αυτό να προκύψει μέσα από έναν ισότιμο διάλογο με τη συμμετοχή όλων των θεσμικών φορέων της Περιφέρειας.
Εμείς, ως δημοτική αρχή, ζητάμε την πλήρη λειτουργία του Νοσοκομείου Φλώρινας, την ενίσχυση του με προσωπικό, ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και κυρίως με χρηματοδότηση για την αποτελεσματική παροχή υγείας. Η υγεία είναι ένα κοινωνικό αγαθό και σε αυτό θα πρέπει να έχουμε όλοι ισότιμη πρόσβαση και κάτι τέτοιο θα γίνει μόνο με την ενίσχυση και των δικών μας Νοσοκομείων”.
Δημοτικά τέλη ΑμΕΑ
Ένα ακόμα ζήτημα στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Δήμαρχος ήταν η μείωση των δημοτικών τελών των ΑμΕΑ, για το οποίο είπε: “Είναι ένα θέμα το οποίο μας έχει απασχολήσει από την αρχή της θητείας μας. Καλύπτοντας ένα χρόνιο αίτημα αυτής της ομάδας των συμπολιτών μας, ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για μείωση των δημοτικών τελών. Ολοκληρώνουμε μία διερευνητική μελέτη ως προς αυτήν την κατεύθυνση, η οποία θα κατατεθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Άλλωστε, τα άτομα με ειδικές ανάγκες – δεξιότητες, είναι πάντα στη σκέψη μας και μέσα στην καθημερινότητά μας και προσπαθούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής τους”.
Απαντήσεις σε ερωτήματα
Απαντώντας στη συνέχεια σε ερωτήματα δημοτικών συμβούλων, κυρίως σχετικά με τον σεισμό, ο κ. Δήμαρχος ανέφερε μεταξύ άλλων:
– Ουσιαστικά και κατά γενική ομολογία λειτουργήσαμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, εφαρμόζοντας το γενικό σχέδιο για τον σεισμό, τον “Εγκέλαδο”. Όλες οι ενέργειες μας ήταν σύμφωνα με αυτό το σχέδιο και ο Δήμος ακολούθησε κατά γράμμα τις γενικές οδηγίες του. Είχε συμμετοχή στο Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε., ενεργοποίησε τη Διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου, υπέβαλλε αίτημα για κήρυξη του Δήμου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, υποβάλλαμε αίτημα για έκτακτες χρηματοδοτήσεις του Δήμου, κοινοποιήσαμε άμεσα τους τηλεφωνικούς αριθμούς για υποδοχή αιτημάτων, διακόψαμε τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, καθώς επίσης και ενεργοποιήσαμε άμεσα το προσωπικό και τον μηχανολογικό εξοπλισμό του Δήμου. Η διαφοροποίηση σε ότι έχει να κάνει με τα τοπικά σχέδια κάθε δήμου σημειώνεται κυρίως στα ενσωματωμένα παραρτήματα. Το γενικό πλαίσιο είναι ίδιο, απλά στα παραρτήματα αλλάζουν κάποια πράγματα, όπως ο χώρος συγκέντρωσης του κόσμου σε κάποιες έκτακτες περιπτώσεις.
– Ευτυχώς για μας, ο Δήμος έχει ένα καλό εγκεκριμένο σχέδιο αποχιονισμού, με συγκεκριμένο προσωπικό, με συγκεκριμένο μηχανολογικό εξοπλισμό, κάτι το οποίο είναι και κοινοποιημένο σε όλους τους φορείς και είναι αυτά τα οποία μας βοήθησαν να αντιμετωπίσουμε και την κρίση του σεισμού. Γιατί, κακά τα ψέματα, η αντιμετώπιση οποιασδήποτε κρίσης γίνεται με το λιγοστό προσωπικό που έχουμε και με αυτόν τον μηχανολογικό εξοπλισμό. Και οι δύο παράμετροι ήταν σε πλήρη ετοιμότητα από την πρώτη στιγμή. Κι εδώ πρέπει να επισημανθούν τα εύσημα του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του κ. Στάθη Κωνσταντινίδη για τον πολύ καλό αποχιονισμό των δρόμων του Δήμου μας.
– Παρόλα αυτά, επειδή πρέπει να υπάρχουν αυτά τα σχέδια, ο Δήμος βρίσκεται σε ένα προπαρασκευαστικό στάδιο όλων αυτών. Δυστυχώς, για να γίνει κάτι τέτοιο άμεσα θα χρειαζόταν να υπάρχει προσωπικό. Γνωρίζετε όλοι την υποστελέχωση του Δήμου και νομίζω ότι στο επόμενο διάστημα θα κατατεθούν εδώ αυτά τα σχέδια”.
– Σε ότι έχει να κάνει με την αντιμετώπιση του σεισμού, νομίζω πως όλοι συμφωνούμε ότι ο Δήμος έκανε ότι καλύτερο ήταν δυνατόν και αυτό είναι αναγνωρισμένο από όλους. Και θα έλεγα κυρίως από αυτούς οι οποίοι έχουν αντιμετωπίσει σε άλλους δήμους παρόμοιες καταστάσεις, όπως π.χ. ο Υπουργός Πολιτικής Προστασίας, ο οποίος έδωσε τα εύσημα στον Δήμο Φλώρινας και στην Περιφέρεια για τις αντιδράσεις μας πάνω στην κρίση.
– Σίγουρα, πάντα θα πρέπει να βρισκόμαστε σε ετοιμότητα και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε. Η σύγκριση του τελευταίου διημέρου με αυτά που συνέβησαν στην Αθήνα, όπου υπήρχε το «άψογο σχέδιο» και του τι ακολούθησε, μας δείχνουν ότι ένα σχέδιο δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα όταν δεν υπάρχει ο ανθρώπινος παράγοντας, ο οποίος πρέπει να το υλοποιήσει και η σχετική εμπειρία.
– Ως προς το ερώτημα που καταθέσατε για το σύστημα αερισμού των άξεων. Πράγματι, είχε συζητηθεί εδώ και καιρό όταν υπήρχε το πρόβλημα με τον κορωνοϊό, από πέρσι κιόλας, να γίνει προμήθεια αυτών των μηχανημάτων. Πρόκειται για μηχανήματα τα οποία είναι πολύ ακριβά στην αγορά τους και για αυτόν τον λόγο απευθύνθηκα κεντρικά στην ΚΕΔΕ και μέσω της ΚΕΔΕ θα γίνει προμήθεια και θα μοιραστούν στους Δήμους. Το κόστος αυτό για τον Δήμο μας είναι πάνω από 150.000 ευρώ για όλες τις αίθουσες, οπότε θεωρώ ότι μία προμήθεια κεντρικά θα βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση. Επειδή δεν γνωρίζουμε την αποτελεσματικότητα τους κι επειδή το κόστος είναι μεγάλο, σύντομα θα προμηθευτούμε μηχανήματα για ένα σχολείο που θα λειτουργήσει πιλοτικά ώστε να γίνει η σχετική αξιολόγηση. Παρόλα αυτά όταν υπάρχουν ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως χαμηλές θερμοκρασίες, κλείνουμε τα σχολεία και για αυτόν τον λόγο.
– Δεν εφαρμόστηκε σχέδιο του Στρατού στον σεισμό. Ο Στρατός, η Πυροσβεστική και η Αστυνομία συμμετείχαν ο καθένας με το σχέδιο δράσης του. Όλες οι υπηρεσίες του Δήμου κινήθηκαν άμεσα μετά το σεισμό, όπως και όλες οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες. Οφείλω να ευχαριστήσω, για μια ακόμη φορά, από την καρδιά μου και να συγχαρώ τους υπαλλήλους της Πολιτικής Προστασίας, της τεχνικής υπηρεσίας, αλλά και τους υπαλλήλους της κοινωνικής πρόνοιας, γιατί μετά από τις αυτοψίες που έγιναν στα κτίρια θα έπρεπε να πάει η κοινωνική πρόνοια να μιλήσει με τα άτομα αυτά, να δει τις ανάγκες τους για να πάνε στον αντίστοιχο χώρο που θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν. Νομίζω ότι προς αυτήν την κατεύθυνση δράσαμε όσο καλύτερα γινόταν.
– Είναι μέσα στις σκέψεις του Δήμου να καλέσει σεισμολόγους και το Υπουργείο Υποδομών θα κάνει ένα σεμινάριο ενημέρωσης τόσο των κατοίκων, όσο και των μηχανικών, ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η διαδικασία καταγραφής και αποζημίωσης.
– Με τους σεισμολόγους, είχαμε από την πρώτη στιγμή επικοινωνία και συνεργασία, τόσο με τον κ. Λέκκα, όσο και με τον κ. Τσελέντη, αλλά και με τον κ. Τσάπανο, ο οποίος ήρθε μάλιστα και στο γραφείο μου, συζητήσαμε, μου έκανε κάποιες προτάσεις τις οποίες κατέθεσα και στο Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας, για την τοποθέτηση σεισμογράφων κλπ. Είναι ευκαιρία να “εκμεταλλευτούμε” αυτήν την κατάσταση, με την έννοια ότι θα μπορούν να γίνουν πιο εύκολα και πιο άμεσα ο αντισεισμικός έλεγχος και η στατική επάρκεια δημόσιων και δημοτικών κτιρίων. Και νομίζω ότι και αυτό το προωθούμε.