Στον απόηχο των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων, στο
πλαίσιο του ρόλου, των αρμοδιοτήτων και της ενασχόλησής μας ως εκπαιδευτικοί, θα επιχειρήσουμε να παραθέσουμε και να καταθέσουμε ακολούθως ορισμένες σκέψεις, επισημάνσεις και προβληματισμούς που αφορούν στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Οι εκπαιδευτικοί, καθόλη τη διάρκεια των εξετάσεων, από όποια θέση και αν παίρνουν μέρος στη διαδικασία αυτή (βαθμολογητές, επιτηρητές, επιτροπή εξεταστικού κέντρου), εφαρμόζουν τον νόμο, είναι εντεταλμένοι του κράτους (δηλαδή κρατικοί υπάλληλοι), άρα δεν αυθαιρετούν, εφαρμόζουν τους νόμους του κράτους και είναι υπόλογοι σε αυτό.
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι ένας από τους θεσμούς, τους οποίους η ελληνική κοινωνία δείχνει ακόμα να εμπιστεύεται. Ένας θεσμός, που έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των πολιτών ως αδιάβλητος, αντικειμενικός και δίκαιος.
Υπεύθυνοι για τη διαφύλαξη των παραπάνω χαρακτηριστικών είναι η επιτροπή και οι επιτηρητές εκπαιδευτικοί, οι οποίοι τηρούν την εκάστοτε νομοθεσία, με στόχο την εύρυθμη λειτουργία των εξετάσεων. Βάσει νομοθεσίας, δεν επιτρέπεται σε αυτούς ούτε «να κάνουν τα στραβά μάτια» ούτε να καλύψουν κάτι που υποπίπτει στην αντίληψή τους, όσο και εφόσον οφείλουν να ακολουθούν τις οδηγίες του Υπ. Παιδείας.
Σύμφωνα με την κειμένη νομοθεσία, η χρήση οποιουδήποτε τεχνολογικού μέσου με δυνατότητα επικοινωνίας απαγορεύεται ρητά για τη διασφάλιση και αξιοπιστία των εξετάσεων. Οποιαδήποτε μορφή παράκαμψης του προαναφερθέντος νόμου οδηγεί σε μηδενισμό της γραπτής εξέτασης.
Δεν μπορεί να υπάρχει καμία έκπτωση ή συμψηφισμός σε οποιοδήποτε σημείο των εξετάσεων. Κατόπιν τούτου, καταδικάζουμε την πρόσφατη επίθεση γονέα σε επιτηρητές – συναδέλφους, με αφορμή τον μηδενισμό γραπτού εξεταζομένου και δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας σε εκείνους, με όποιον τρόπο απαιτηθεί. Η υποστήριξή μας στους συναδέλφους θα είναι ορατή, καθώς πλήττονται από τέτοιες πράξεις και λόγια αποκλειστικά και μόνο επειδή παρέχουν τις υπηρεσίες τους, όπως ορίζει ο νόμος.
Κλείνοντας, να επισημάνουμε στους μαθητές κατά την ηλεκτρονική υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) ΓΕΛ για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου (Π.Μ.Δ.) για εισαγωγή σε Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. (πρώην Ι.Ε.Κ.), να επιλέξουν σχολές που θα αναδείξουν την αγάπη τους για την όποια επιστήμη ή επαγγελματικο κλάδο .
Το μέλλον των παιδιών θα είναι γεμάτο με ευκαιρίες, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα των Πανελλαδικών και οφείλουμε όλοι να τα στηρίξουμε στις επιλογές τους
Τον έστειλαν όμως τον γονέα στον εισαγγελέα για παρενόχληση δημοσίου υπαλλήλου κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του; Γιατί έχει γίνει μόδα από τους γονείς αυτή η παρενόχληση και θα το συνεχίσουν.
όπως επίσης ειπώθηκε ότι του επισήμαναν πόσες φορές να βγάλει το ρολόι και αυτός έκανε μάγκα?