Την ‘πληγή’ των τροχαίων ατυχημάτων και των νεκρών στην άσφαλτο, που και για το 2023 κατέγραψαν ‘ρεκόρ’, αναδεικνύουν με ερώτησή τους οι Βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας (Κ.Ο.) ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, του Προέδρου συμπεριλαμβανομένου, με πρωτοβουλία της Γραμματέα και Βουλευτή Φλώρινας, Πέτης Πέρκα.
Κάνουν αναφορά στους 621 νεκρούς το 2023 λόγω τροχαίων ατυχημάτων, αριθμός που τοποθετεί τη χώρα μας στην 23η θέση από τις 27 χώρες της ΕΕ, ενώ πολύ υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο βρίσκεται η Ελλάδα και σε ό,τι αφορά το ποσοστό νεκρών μοτοσυκλετιστών, αλλά και το ποσοστό όσων χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα σε κατοικημένες περιοχές – ειδικά αν οι τελευταίοι οδηγούν μοτοσυκλέτα.
Με βάση τα παραπάνω, οι Βουλευτές υπογραμμίζουν ότι δεν έχει επιτευχθεί κάποια πρόοδος από την κυβέρνηση της ΝΔ στον κρίσιμο τομέα της οδικής ασφάλειας. Παρά τις εξαγγελίες και τις υποσχέσεις, δεν υπάρχει ακόμα Κεντρικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας, ο οποίος θα έχει την αρμοδιότητα και την ευθύνη για την υλοποίηση των σχετικών δράσεων. Δεν υπάρχει Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, μέσω του οποίου θα κατανέμονται ορθότερα οι πόροι – κυρίως από παραβάσεις του ΚΟΚ – ούτε Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας. Ακόμα και το Στρατηγική Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, εγκρίθηκε πανηγυρικά από την αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή πριν από ενάμιση χρόνο και έκτοτε δεν γνωρίζουμε κάτι για την εφαρμογή του ή αν έχει υπάρξει η οποιαδήποτε πρόοδος.
Παράλληλα, η χώρα μας είναι απούσα και δεν εκπροσωπείται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου σε διεθνή fora, όπου λαμβάνονται αποφάσεις στρατηγικής και κανονιστικών θεμάτων για την Οδική Ασφάλεια, γεγονός ιδιαίτερα ανησυχητικό.
Με βάση τα παραπάνω, οι Βουλευτές της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς, ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό για τις πολιτικές του Υπουργείου σε σχέση με την Οδική Ασφάλεια και τις δράσεις που προτίθεται να αναλάβει για να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας, τα οποία δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι αποτελούν «εθνική πανδημία».
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης.