Η Βουλευτής Π.Ε. Κοζάνης και Τομεάρχης Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. κ. Καλλιόπη Βέττα μίλησε χθες το απόγευμα στην Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ενώ κατέθεσε τροπολογία για την συνυπηρέτηση νεοδιόριστων συζύγων – εκπαιδευτικών.
Η Βουλευτής ανέφερε αρχικά ότι το νομοσχέδιο αίρει βασικές αρχές της Παιδαγωγικής επιστήμης καθώς εισάγει ως «μεταρρυθμιστική» συνθήκη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με ψηφιακά εργαλεία και αντίστοιχη μεταβολή της εκπαιδευτικής καθημερινότητας.
Όπως τόνισε η κ. Βέττα, η δια ζώσης σχέση μαθητή – εκπαιδευτικού είναι αναντικατάστατη και δεν πρέπει να υπονομεύεται ενώ, παράλληλα, τόνισε η ψηφιοποίηση είναι χρήσιμη αρκεί να μην αναγορεύεται σε ύψιστο εργαλείο, την ώρα, δε , που μια σειρά από παράγοντες, όπως η επάρκεια του ηλεκτρονικού εξοπλισμού στα σχολεία, η διάρκεια παραμονής των παιδιών στις οθόνες, η προστασία των προσωπικών δεδομένων, ακόμα και οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, είναι αδιευκρίνιστοι και ασαφείς.
Τέλος, επί του νομοσχεδίου, στηλίτευσε το γεγονός ότι οι ιδιώτες αποκτούν κυρίαρχο ρόλο ακόμα και στον καθορισμό των προτεραιοτήτων στους τομείς της συμβουλευτικής και του επαγγελματικού προσανατολισμού, ενώ επέκρινε την απουσία, για μια ακόμη φορά, οποιασδήποτε πρόνοιας για την επαγγελματική και τουριστική εκπαίδευση.
Ωστόσο, στο μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας της η Βουλευτής Π.Ε. Κοζάνης υποστήριξε την τροπολογία που κατέθεσε στο νομοσχέδιο, την οποία συνυπέγραψαν 27 ακόμη Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ., με θέμα την συνυπηρέτηση των νεοδιόριστων συζύγων – εκπαιδευτικών.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της κ. Βέττα για την στήριξη των νέων δασκάλων και καθηγητών, τηναντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος και τη θωράκιση της εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, η Βουλευτής πρότεινε ότι, για την περίπτωση νεοδιόριστων συζύγων – εκπαιδευτικών (ή σε σύμφωνο συμβίωσης) που διορίζονται σε διαφορετικές δυσπρόσιτες περιοχές, να παρέχεται η δυνατότητα να μπορεί να αποσπάται άμεσα ο ένας/μία σύζυγος σε κενή θέση σχολικής μονάδας στην δυσπρόσιτη περιοχή που υπηρετεί ο/η έτερος σύζυγος, κατόπιν συνυπολογισμού της οικογενειακής τους κατάστασης.
Πρόκειται για μια δίκαιη παρέμβαση, όπως τόνισε, καθώς δεν θίγει τα συμφέροντα κανενός, -μιας και η συνυπηρέτηση θα οριστικοποιείται μόλις λήξει η διαδικασία τοποθέτησης με όλα τα υφιστάμενα κριτήρια-, ενώ, παράλληλα, ενισχύει τα δημόσια οικονομικά καθώς στελεχώνονται οι θέσεις έγκαιρα, με μόνιμους εκπαιδευτικούς, χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση για τον προϋπολογισμό.
Το πλέον κρίσιμο όμως, όπως τόνισε, είναι η συμβολή της προτεινόμενης ρύθμισης στην αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, καθώς, μέχρι σήμερα, οι εν λόγω οικογένειες των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών αναγκάζονται να χωρίζονται για τουλάχιστον δύο χρόνια, να επιβαρύνονται οικονομικά με τα έξοδα δύο σπιτιών σε μια εποχή μεγάλης στεγαστικής κρίσης και να μην μπορούν να εγκαθιδρύσουν μια κανονική συνθήκη για τη ζωή τους.
Η τροπολογία της κ. Βέττα, δεν έγινε αποδεκτή από την κυβέρνηση, με την δέσμευση ωστόσο, ότι θα συμπεριληφθεί και θα ψηφιστεί σε ένα από τα επόμενα νομοσχέδια.
Κλείνοντας την ομιλία της, η Βουλευτής Π.Ε. Κοζάνης τόνισε ότι η Παιδεία χρειάζεται ενίσχυση και στήριξη, ενώ τα εργαλεία της ψηφιοποίησης και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης πρέπει να αξιοποιούνται με σύνεση και φειδώ, στην προσπάθεια να δημιουργήσουμε σκεπτόμενους και κριτικούς πολίτες με πολύπλευρες προσλαμβάνουσες και ανθρωπιστικές αξίες.
«Η κοινωνία μας, αλλά και κάθε κοινωνία, για να ευημερήσει, χρειάζεται ενεργούς πολίτες με παρουσία στα κοινά κι αλληλεπίδραση με τους συνανθρώπους τους, όχι υπάκουους κι αποχαυνωμένους τηλεθεατές, απαθείς δέκτες των άνωθεν εντολών και κελευσμάτων»
Δείτε σχετικό βίντεο εδώ:
Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ακολούθησε απαρέγκλιτα τις κατευθύνσεις των «θεσμών» και του ΟΟΣΑ με την ψήφιση μιας σειράς μνημονικών νόμων για την εκπαίδευση. Ο ΣΥΡΙΖΑ εξαντλήθηκε σε μία συνθηματολογική και άνευ περιεχομένου λογική για την εκπαίδευση. Επιδείνωσε τις συνθήκες εργασίας και τους όρους άσκησης του εκπαιδευτικού έργου. Ελαχιστοποίησε τον αριθμό των μεταθέσεων και των αποσπάσεων. Η μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία πήρε μεγάλες διαστάσεις λόγω των αλλαγών και των περικοπών στα ωρολόγια προγράμματα. Μεταβίβασε ευθύνες στους εκπαιδευτικούς λόγω υποστελέχωσης των δομών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι με τον Ν.4547/18 μεταβιβάζονται στους εκπαιδευτικούς –μέσω των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης- αρμοδιότητες διάγνωσης, γνωμάτευσης και παρέμβασης για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες. Με την ρύθμιση για την υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο για 30 ώρες, επιβάρυνε τους εκπαιδευτικούς με νέα καθήκοντα και υποχρεώσεις. Μετέτρεψε τους συλλόγους διδασκόντων σε όργανα αξιολόγησης των μελών τους και μάλιστα με αδιαφανείς διαδικασίες, εισάγοντας τη μυστική ψηφοφορία για την επιλογή των διευθυντών σχολείων. Αποτέλεσμα ήταν, το ΣΤΕ να κρίνει αντισυνταγματική τη διαδικασία… ( Στο νόμο 4342/15, ΦΕΚ(143/9-11-2015) . Απαξίωσε την αριστεία και κατάργησε τα πρότυπα σχολεία (Ν.4327/15)