Στην υψηλή γέφυρα το Σερβίων «ρηγματώνεται» το επιτελικό κράτος της ΝΔ, θρυμματίζεται το αφήγημα της «ασφάλειας» της ΕΕ που ευαγγελίζονται όλα τα κόμματα ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΜΕΡΑ25 και λοιποί ευρωλάγνοι. Αφού άφησαν μια γέφυρα που υποδέχεται σημαντικά φορτία χωρίς, ουσιαστική επιθεώρηση, αφού αγνοούσαν επιδεικτικά τα επαναλαμβανόμενα υπομνήματα κατοίκων, φορέων και ειδικών, καθώς από το 2012 υπήρχαν εμφανής φθορές, αφού έπαιξαν το πινγκ-πονγκ των ευθυνών, Υπουργείο και Περιφέρεια, φτάσαμε στο 2023 να κλείσει με εισαγγελική εντολή η γέφυρα, έπειτα από το έγκλημα των Τεμπών.
Δεν ήταν μοιραίο χιλιάδες κάτοικοι της περιοχής να οδηγηθούν σε αυτή την ταλαιπωρία. Με αυτή την απόφαση αγρότες αδυνατούν να πάνε στα χωράφια τους, εργαζόμενοι να κάνουν μεγαλύτερες αποστάσεις για να πάνε στη δουλειά τους, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές να φορτώνονται επιπλέον κόστος και χρόνο, οι μικροεπαγγελματίες να χάνουν έσοδα αφού εμποδίζεται η πρόσβαση όσων θέλουν να πάνε στην περιοχή, οι μαθητές να δυσκολεύονται να πάνε στα σχολεία τους. Ταυτόχρονα, η πρόσβαση χιλιάδων κατοίκων για την άμεση πρόσβαση σε Νοσοκομείο θα είναι πολύ δύσκολη.
Οδηγηθήκαμε σε αυτό το σημείο γιατί οι ιεραρχήσεις και οι προτεραιότητες του κράτους, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, για τη Δυτική Μακεδονία, ήταν να οδηγήσουν έναν πακτωλό χρημάτων, με fast-track διαδικασίες για τις πράσινες μπίζνες και για να διασφαλίζονται μεγάλα κέρδη για τις κατασκευαστικές εταιρίες και τα πράσινα αρπακτικά στην ενέργεια. Την ιδία ώρα, το ίδιο κράτος γίνεται «δαιδαλώδες», με γραφειοκρατικές και άλλες απαράδεκτες καθυστερήσεις στη μελέτη και επιδιόρθωση της γέφυρας των Σερβίων, καθώς και πολλών άλλων τμημάτων του οδικού δικτύου. Το ίδιο κράτος είναι που θεωρεί κόστος την ανάπτυξη και στελέχωση τις τεχνικές υπηρεσίες, αφήνοντας τες ξηλωμένες από εξειδικευμένο επιστημονικό δυναμικό που θα μπορούσε να συμβάλλει τόσο στις μελέτες όσο και την πρόληψη και συντήρηση των γεφυρών και του οδικού δικτύου.
Οι ευθύνες είναι διαχρονικές και αφορούν όλες τις κυβερνήσεις, τόσο τη σημερινή όσο και τις προηγούμενες, όπως αντίστοιχα και τις περιφερειακές αρχές. Δεν μπορεί κανείς να πει ότι «δεν ήξερε». Όλοι, επίσης, γνώριζαν ότι η τελευταία επιθεώρηση έγινε το 1995. Άλλωστε, οι εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι με τη Λαϊκή Συσπείρωση ήδη από τον Ιούνιο του 2021, με ερώτηση προς την περιφερειακή αρχή, έθεταν την ανάγκη να παρθούν άμεσα μέτρα για τη συντήρηση και τη σε βάθους μελέτη των προβλημάτων της Γέφυρας.
Ήρθε η στιγμή που βγαίνουν αβίαστα πια τα συμπεράσματα: ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας. Η καθημερινότητα, δυστυχώς, μας δίνει πολλά παραδείγματα που αναδεικνύουν με τραγικό τρόπο ότι η προστασία των ζωών μας δε βρίσκεται στις «προτεραιότητες» αυτού του «επιτελικού» αστικού κράτους.
Η ΚΟ Δυτική Μακεδονίας του ΚΚΕ θα κάνει ότι είναι δυνατόν για να παρθούν άμεσα μέτρα. Καλούμε σε αγωνιστική εγρήγορση του κάτοικους της περιοχής, να μην καθησυχάσουν από τις διαβεβαιώσεις που εδώ και πάνω από 10 χρόνια ακούνε. Ολοι μαζί να διεκδικήσουμε:
-Άμεσα να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, με ευθύνη του κράτους, του υπουργείου και της περιφέρειας για την ολοκληρωμένη συντήρηση κατασκευής της γέφυρας, ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλής μετακίνηση των κατοίκων της περιοχής.
-Άμεσα να δοθούν εναλλακτικές διαδρομές για τις ασφαλείς μεταφορές όλων των ειδών οχημάτων. Ταυτόχρονα να ενισχυθούν τα μέτρα συντήρησης του συνόλου του οδικού δικτύου και να επισπευθούν όλες οι απαραίτητες εργασίες για να παραδοθούν άμεσα σε κυκλοφορία δρόμοι που εγκαταλείφθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.
-Άμεσα μέτρα στήριξης των αγροτών, επαγγελματιών ώστε να μην επωμιστούν τις συνέπειες στο ήδη επιβαρυμένο εισόδημα τους.
-Να εξασφαλιστεί με ευθύνη του κράτους και της τοπικής διοίκησης η ασφαλής μετακίνηση των μαθητών προς τα σχολεία, χωρίς οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους.
-Άμεσα να στελεχωθούν οι δομές Πρωτοβάθμιας Υγείας της περιοχής με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες καθώς και με μέσα επείγουσας διακομιδής, για την άμεση πρόσβαση όλων των κατοίκων σε δημόσιες δομές υγείας.
Επειγε η χρηματοδοτηση για μελετη και κατασκευη της συραγγας Κλεισουρας.Δεν υπηρχε οδικη επικοινωνια Καστοριας-Πτολεμα.ι.δας.Τοσο αναγκαιο εργο ηταν ; ; Ερωτηση κανω.