Η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) είναι ένα πολύπαθο ίδρυμα που έχει υποστεί διαχρονικά την αντιεκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων. Αποκορύφωμα αυτής της κατάστασης είναι το γεγονός ότι μέχρι και σήμερα αποτελεί το μοναδικό Ίδρυμα που είναι ενταγμένο στον τεχνολογικό τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης, δηλαδή παραμένει ξεκρέμαστο και έχει αποκλειστεί από τον πανεπιστημιακό τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Μετά από ένα κύκλο «ανωτατοποιήσεων», σχεδίων «Αθηνά», «πανεπιστημιοποιήσεων» των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, η ΑΣΠΑΙΤΕ κινδυνεύει σήμερα, με βάση και τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για νέο νόμο-πλαίσιο στην Ανώτατη Εκπαίδευση, να υποβαθμιστεί σε ένα Ίδρυμα παροχής 3ετών και 2ετών καταρτίσεων. Το σενάριο αυτό δεν απέχει από την πραγματικότητα, δεδομένου ότι η Παιδαγωγική Επάρκεια είναι ήδη ένα εμπορεύσιμο εκπαιδευτικό προϊόν που έχει αφαιρεθεί από τους προπτυχιακούς κύκλους πολλών πανεπιστημιακών Τμημάτων, αλλά και του γεγονότος ότι το οικόπεδο και οι υποδομές της ΑΣΠΑΙΤΕ έχουν ενταχθεί από το 2012 στο ΤΑΙΠΕΔ, υπονομεύοντας όλες τις στοιχειώδεις εκπαιδευτικές και ερευνητικές λειτουργίες του Ιδρύματος.
Όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι φοιτητές, η υποβάθμιση της ΑΣΠΑΙΤΕ ενισχύεται από τις απαρχαιωμένες εργαστηριακές υποδομές, από τις τραγικές ελλείψεις μόνιμων καθηγητών και την υποκατάστασή τους από συμβασιούχους οι οποίοι προσλαμβάνονται με καθυστέρηση κάθε ακαδημαϊκή χρονιά. Επιπλέον η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής είχε ως αποτέλεσμα φέτος όλα τα τμήματα να δεχθούν ελάχιστους πρωτοετείς φοιτητές.
Η παραπάνω κατάσταση στην ΑΣΠΑΙΤΕ είναι αποτέλεσμα της αντι-εκπαιδευτικής πολιτικής που εφαρμόζεται με τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. Το «μάρμαρο» το πληρώνουν για άλλη μια φορά οι φοιτητές με πτυχία που υποβαθμίζονται συνεχώς και ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν νέα και περισσότερα εμπόδια προκειμένου να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
Μπροστά σε αυτή την κατάσταση οι φοιτητές της ΑΣΠΑΙΤΕ εδώ και δύο εβδομάδες κινητοποιούνται ενάντια στην πολιτική εγκατάλειψης και υποβάθμισης του Ιδρύματος, στο ενδεχόμενο κατάργησης της.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η κ. Υπουργός, τι προτίθεται να κάνει προκειμένου:
- Η ΑΣΠΑΙΤΕ να ενταχθεί στον πανεπιστημιακό τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης σαν αυτόνομο ίδρυμα ή με την ένταξή της ως αυτόνομη σχολή σε άλλο Πανεπιστήμιο. Να απονέμει αντίστοιχα πτυχία πανεπιστημιακού επιπέδου με κατοχυρωμένα όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα. Να διατηρηθεί ο διπλός χαρακτήρας της ΑΣΠΑΙΤΕ (μηχανικού και εκπαιδευτικού). Να εξασφαλιστεί η απονομή Παιδαγωγικής Επάρκειας προπτυχιακά, ενταγμένη στο πρόγραμμα σπουδών, χωρίς δίδακτρα ή άλλες προϋποθέσεις.
- Να εξασφαλιστούν όλες οι προϋποθέσεις σε μόνιμο διδακτικό και λοιπό προσωπικό, υποδομές, εργαστήρια, αναβαθμισμένα ενιαία προγράμματα σπουδών. Να δοθούν εδώ και τώρα οι εκτάσεις πίσω στο Ίδρυμα της ΑΣΠΑΙΤΕ από το ΤΑΙΠΕΔ.