Σημεία ομιλίας της Ολυμπίας Τελιγιορίδου στο Σ/Ν του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων:
- Η ευχαρίστηση και η υπερηφάνεια που επιδεικνύετε οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας για τον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών από την τριτοβάθμια εκπαίδευση αποκαλύπτει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο την πεμπτουσία της ιδεολογίας, της αντίληψης και της πίστη σας στις κοινωνικές ανισότητες.
- Θεωρείτε πως είστε ανώτεροι από το λαό γι’ αυτό και ο πρωθυπουργός δεν δίνει εξηγήσεις για το πόθεν έσχες του.
- Λέτε πως θέλετε την κοινωνική ανέλιξη. Με ποιον τρόπο την καταφέρνετε αυτήν; Με το πτωχευτικό νομοσχέδιο, με το νομοσχέδιο για τα εργασιακά ή μήπως θεωρείτε ότι η κοινωνική ανέλιξη θα έρθει με το μισό ευρώ την μέρα αύξηση που δίνετε στον κατώτατο μισθό;
- Βάζετε ειδική βάση εισαγωγής που αφήνει εκτός από τα πανεπιστήμια χιλιάδες νέους. Αν όμως έχουν ειδική τσέπη θα πληρώνουν τα κολέγια.
- Η κοινωνική κινητικότητα είναι κάτι που δεν σας απασχόλησε γιατί δεν γνωρίζετε την προσπάθεια και την αγωνία των νέων παιδιών και των οικογενειών τους. Δεν έχετε βιωματική εμπειρία. Εσείς είχατε εξασφαλισμένο μέλλον.
- Στερείτε το όνειρο στους νέους κυνικά, αυταρχικά και κακιασμένα. Εφαρμόζετε ελιτίστικη πολιτική για το κοινωνικό status και μάλιστα εν μέσω πανδημίας.
- Υποβαθμίσατε τα περιφερειακά πανεπιστήμια όπως στην Καστοριά που κλείσατε το τμήμα αρωγής και φροντίδας προσχολικής ηλικίας.
- Με την ελάχιστη βάση εισαγωγής, την ελάχιστη βάση ξεχωριστά για κάθε ειδικό μάθημα που μάλιστα δεν διδάχθηκε στα σχολεία, με τους συντελεστές βαρύτητας, με την πρόβλεψη για την επόμενη χρονιά σε διπλό μηχανογραφικό, βάζετε φραγμούς στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ακόμη και σε πολλούς αριστούχους. Δεν σας νοιάζει παρά μόνο η αριστεία της τσέπης.
- Γιατί έτσι κι αλλιώς τα παιδιά όσων έχουν την οικονομική δυνατότητα θα σπουδάσουν στα ιδιωτικά κολλέγια χωρίς εξετάσεις, χωρίς κριτήρια, με πιο λίγα μαθήματα, με λιγότερες διδακτικές ώρες αλλά με ισότιμο πτυχίο.
- Η πολιτική σας πλέον δεν μπορεί ούτε να κρυφτεί ούτε να παραπλανήσει. Καθιερώνετε αυστηρές ιεραρχικές διοικητικές δομές. Επιλέγετε καθαρά διαχωριστικές πολιτικές για παραμελημένα και κοινωνικά υποβαθμισμένα σχολεία, στα οποία θα υπάρχουν ανεπαρκείς ευκαιρίες και δυνατότητες.
- Υπάρχει ασάφεια σε σχέση με την διδακτική εμπειρία για όσους υπηρετούν στα κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, όπου είναι η μοναδική περίπτωση στο νόμο όπου λογίζεται η διδακτική υπηρεσία αλλά δεν μοριοδοτείται.
- Διορίζετε 53 καθηγητές γερμανικών ενώ πέρσι στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εργάζονταν 626 άτομα.
- Το νομοσχέδιο αντίκειται στην μόρφωση των λαϊκών στρωμάτων γιατί βλέπει την παιδεία σαν προνόμιο και όχι σαν δικαίωμα. Και αυτό γιατί οι εμπνευστές του νομοσχεδίου δεν θέλουν την μορφωτική ανέλιξη γιατί τότε θα αποδειχθεί η φθήνια, θα αποδειχθεί η φθήνια του πλούτου, της δόξας και των αξιωμάτων αυτών που το ενέπνευσαν.
- Σύντομα η νεολαία θα σας δώσει την απάντηση γιατί στην κοινωνική κινητικότητα εκτός από την άνοδο υπάρχει και η κάθοδος που σύντομα θα βιώσετε.