Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζουμε ότι οι υποψήφιοι που έχουν καταχωρίσει το κινητό τους τηλέφωνο στη σελίδα του υπουργείου Παιδείας smsresults.minedu.gov.gr ως τις 24 Ιουνίου, θα ενημερωθούν για τη βαθμολογία τους με γραπτό μήνυμα.
Εναλλακτικά, στην εφαρμογή του ΥΠΑΙΘ results.it.minedu.gov.gr μπορούν να μάθουν τους βαθμούς τους πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και το αρχικό γράμμα από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο, σε κεφαλαίους χαρακτήρες. Θα ακολουθήσει η υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) και Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου (Π.Μ.Δ.). Οι βάσεις εισαγωγής αναμένεται να ανακοινωθούν το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου. Οι υποψήφιοι θα μπορούν να ενημερωθούν για τη σχολή και το τμήμα εισαγωγής τους και με SMS και μέσω της εφαρμογής του ΥΠΑΙΘ. Ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ και Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες φέτος είναι 68.394, κατά 10% λιγότεροι από πέρυσι (60.070 το 2021).
Στο παραπάνω νούμερο δεν περιλαμβάνονται οι θέσεις επιτυχόντων στις στρατιωτικές, πυροσβεστικές, αστυνομικές, λιμενικές σχολές και στο Εμπορικό Ναυτικό. Δεδομένου του γεγονότος ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων σε αρκετές περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ίδιου γνωστικού αντικειμένου, αναμένεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων. Υπενθυμίζεται ότι για να εισαχθεί ένας υποψήφιος, πρέπει να έχει ίση ή μεγαλύτερη βαθμολογία από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στη Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση, που επιθυμεί. Σημειώνεται ότι 393 Σχολές δεν έχουν αλλάξει τον συντελεστή βαρύτητας σε σύγκριση με πέρυσι. Κάποια Τμήματα, για παράδειγμα, Γεωπονική Αμαλιάδας, Μουσειολογία Πύργου, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων Αγρινίου, δεν θα δεχτούν φέτος φοιτητές.
Εν τω μεταξύ, η εξέταση των Ειδικών και Μουσικών Μαθημάτων συνεχίζεται μέχρι και την Πέμπτη 30 Ιουνίου. Τα πρώτα στοιχεία για τις επιδόσεις των υποψηφίων σύμφωνα με Τα Νέα:
Νεοελληνική Γλώσσα
Έμπειρος βαθμολογητής από μεγάλο βαθμολογικό κέντρο της πρωτεύουσας (που βαθμολογεί γραπτά της περιφέρειας) αναφέρει ότι οι επιδόσεις των υποψηφίων θα είναι φέτος λίγο καλύτερες από τις αντίστοιχες περυσινές, και αυτό γιατί τα θέματα στη Λογοτεχνία που συνεξεταζόταν ήταν πιο βατά.
Μαθηματικά
Ο βαθμολογητής και έμπειρος καθηγητής Αλέξανδρος Αλεξανδρής αναφέρει ότι η εικόνα που ο ίδιος έχει συναντήσει δείχνει ότι αναμένεται ένα «θεόρατο ποσοστό υποψηφίων με βαθμολογίες κάτω από τη βάση». Όπως εξηγεί, τα θέματα, εκτός από πολύ απαιτητικά, ήταν διαφορετικής φιλοσοφίας από αυτή που είχαν συνηθίσει οι υποψήφιοι. «Κρίνω ότι δεν έπρεπε να γίνει αυτή η στροφή, ειδικά φέτος, που εξετάστηκαν παιδιά τα οποία δεν είχαν καμία εμπειρία οργανωμένων εξετάσεων» λέει.
Όπως εκτιμάει, ο πανελλαδικός μέσος όρος των βαθμολογιών θα είναι αρκετά χαμηλότερος από πέρυσι, με μια συμπίεση πολλών υποψηφίων στη βαθμολογική κλίμακα ως το 15 και πολύ περισσότερα γραπτά κάτω από το 10.
Φυσική
Ο επίσης έμπειρος βαθμολογητής σε μεγάλο βαθμολογικό κέντρο της χώρας Χρήστος Παπακωνσταντίνου εξηγεί ότι τα θέματα που επελέγησαν ήταν επιστημονικά σωστά και απαιτούσαν κριτική σκέψη. Ωστόσο, αναφέρει ότι «φέτος είχαμε τα παιδιά-θύματα της τηλεκπαίδευσης, οπότε τα δεδομένα ήταν διαφορετικά». «Το τρίτο θέμα, το οποίο έδινε μάλιστα 25 μόρια, βασιζόταν στην ύλη της Β’ Λυκείου – μίας χρονιάς που για τους συγκεκριμένους υποψηφίους εξελίχθηκε ολόκληρη μέσα στα σπίτια και από τους υπολογιστές» τονίζει. Έχοντας διορθώσει ως σήμερα περισσότερα από 130 γραπτά, όπως λέει, μόνο τα πέντε περιείχαν σαφείς και σωστές απαντήσεις στα θέματα που εξέταζαν την κριτική σκέψη.
Σε πολλές περιπτώσεις, συνεχίζει, οι υποψήφιοι δεν μπορούσαν να απαντήσουν σε απλές ερωτήσεις κατανόησης και απαντούσαν σε άλλες δυσκολότερες, γεγονός που δείχνει ότι η κατανόηση του μαθήματος μέσα στην τάξη δεν είναι απλή υπόθεση. Αναμένεται να καταγραφούν γραπτά με βαθμολογίες γύρω ή και κάτω από τη βάση σε ποσοστό 50%.
Χημεία
Η βαθμολογήτρια Παναγιώτα Στεφανίδου αναφέρει ότι τα θέματα «έδιναν στον υποψήφιο τη δυνατότητα να φτάσει εκεί που άξιζε». Οι επιδόσεις αναμένεται να είναι καλύτερες από πέρυσι, ανεβάζοντας το βαθμολογικό όριο των τμημάτων που επηρεάζουν ή συγκρατώντας την πτώση που θα δημιουργήσουν οι επιδόσεις σε άλλα μαθήματα. Βέβαια, όπως υπογραμμίζει, «για να ξεπεράσεις το 80 στην κλίμακα του 100 χρειαζόταν καλή προετοιμασία. Μόρια στέρησαν από πολλούς υποψηφίους οι αιτιολογήσεις στα ερωτήματα που ζητούνταν». Πάντως, παρότι το μάθημα αναμένεται να φέρει γενικά καλύτερες επιδόσεις, θα έχει αυξημένο αριθμό γραπτών κάτω από τη βάση σε σχέση με εκείνα του προηγούμενου έτους.
Βιολογία
Ο Λευτέρης Χατζηλάρης, βαθμολογητής σε κέντρο της πρωτεύουσας, λέει ότι τα θέματα ήταν δυσκολότερα από πέρυσι, άρα οδηγούν σε χαμηλότερες επιδόσεις. «Στα 30 μόνο τρία καταγράφονταν στην κατηγορία άνω του 90 στην κλίμακα του 100. Και πάνω από 95 θα έλεγα μόνο το ένα. Δυστυχώς, πολλά γραπτά ήταν απογοητευτικά. Φαίνεται το πόσο έχει επηρεάσει η αποχή από τη διά ζώσης εκπαίδευση για μεγάλο χρονικό διάστημα στη δυσκολία με την οποία εκφράζονται οι νέοι μας σήμερα» σχολιάζει. Οι εκτιμήσεις δείχνουν συνωστισμό στις βαθμολογίες μεταξύ 45-70 στην κλίμακα του 100.
Αρχαία Ελληνικά
Τα θέματα φέτος ήταν πολύ απαιτητικά και οδηγούν σε πτώση των υψηλών βαθμολογιών. Οι αριστούχοι αναμένεται να είναι αισθητά λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι και οι αποτυχόντες πολύ περισσότεροι.
Λατινικά
Επιχειρήθηκε να διορθωθεί η αστοχία της αυξημένης και δυσνόητης εξεταστέας ύλης με εύκολα θέματα. Συνεπώς, οι βαθμολογίες αναμένεται ότι θα είναι μεν χαμηλότερες από τις αντίστοιχες περυσινές – όταν οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάστηκαν στην Κοινωνιολογία – αλλά αντίστοιχες με αυτές της τελευταίας χρονιάς εξέτασης των Λατινικών.
Διαβάστε περισσότερα: Βγαίνουν οι βαθμολογίες πανελληνίων 2022: Τι ώρα