Κινητοποίηση στα Σέρβια Κοζάνης πραγματοποίησαν το απόγευμα της Τρίτης Σωματεία και μαζικοί φορείς της περιοχής ύστερα από πρωτοβουλία του Συνδικάτου Οικοδόμων Κοζάνης, για το κλείσιμο της υψηλής γέφυρας Σερβίων και τις επιπτώσεις του στο λαό.
Ο λαός της περιοχής βρίσκεται σε αναβρασμό, καθώς καλείται να επωμιστεί τις πολλαπλές συνέπειες από το κλείσιμο γεφυρας, που αποκόπτει δύο ολόκληρους δήμους από την υπόλοιπη περιοχή.
Στη συγκέντρωση έγιναν παρεμβάσεις από τον Κώστα Χατζηδαμιανό, πρόεδρο του Συνδικάτου Οικοδόμων Κοζάνης, και τη Σούλα Δαλαμήτρου, εκ μέρους της Ομάδας Γυναικών Σερβίων (μέλος ΟΓΕ). Ακολούθησε μαχητική πορεία με συνθήματα ως “δεν είναι μοιραίο η γέφυρα να κλείσει, μόνο στον αγώνα βρίσκεται η λύση” και “κόστος η ασφάλεια και οι υποδομές του κράτους οι ευθύνες διαχρονικές”.
Όπως είπε ο Κώστας Χατζηδαμιανός, «η κατάσταση στην οποία βρισκόταν η γέφυρα, χωρίς καμία ουσιαστική συντήρηση για δεκαετίες είναι ανάλογη με μια σειρά υποδομές σε όλη τη χώρα που εξυπηρετούν λαϊκές ανάγκες και είναι παρατημένες. Ακόμα και οι ειδικοί δεν μπορούν να πουν με σιγουριά αν η γέφυρα θα μπορέσει να δοθεί με απόλυτη ασφάλεια σε κυκλοφορία μετά τις εργασίες συντήρησης και αυτό το γεγονός είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που ακολουθήθηκε εδώ και χρόνια και άφηνε το λαό μας απροστάτευτο.
Η λογική του «πάμε και όπου βγει» αντικατοπτρίζει το πως αντιμετώπιζαν όλοι όσοι κυβέρνησαν την μεγαλύτερη γέφυρα της χώρας.
Το έγκλημα στα Τέμπη θορύβησε αρκετούς από αυτούς που σήμερα έχουν ευθύνες για αυτή τη κατάσταση και για την γέφυρα των Σερβίων. Αυτοί που σήμερα λένε ότι δεν είναι ώρα για ευθύνες, είναι αυτοί που στη πραγματικότητα θέλουν να κρύψουν τις δικές τους, που είναι αυτοί που κυβέρνησαν όλα αυτά τα χρόνια, η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ και άλλοι που συγκυβέρνησαν μαζί τους».
Τόνισε πως η απάντηση στο ερώτημα για το εάν θα μπορούσε να μην είχε κλείσει η γέφυρα, είναι ένα ξεκάθαρο ναι, αν όσοι είχαν κυβερνήσει μέχρι σήμερα φρόντιζαν για τη συντήρηση και για την πρόληψη των φθορών, η στελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών, αν ήταν προτεραιότητα του κράτους η συντήρηση των υποδομών και όχι το στήσιμο διοδίων ανά 20 χιλιόμετρα.
Ο ίδιος αναφέρθηκε στην μεγάλη υποστελέχωση του Τμήματος Εκτέλεσης Συγκοινωνιακών Εργων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, όπως και στην έλλειψη τεχνικών μέσων, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως δεν υπάρχει διαθέσιμο καλαθοφόρο όχημα για την εκτέλεση απαραίτητων έργων.
Τις αγωνίες των κατοίκων σημείωσε στη παρέμβασή της η Σούλα Δαλαμήτρου, καλώντας το λαό της περιοχής να μην επαναπαυτεί από τις διαβεβαιώσεις των υπευθύνων, που υποστήριζαν ότι δεν υπάρχει κίνδυνος μέχρι πρόσφατα, αλλά να πάρει την κατάσταση στα χέρια του, και να διεκδικήσει όχι μόνο τα αναγκαία μέτρα για την ολοκληρωμένη συντήρηση της γέφυρας, αλλά και μέτρα ανακούφισης για τους εργαζόμενους, τις οικογένειες, συνολικά λαό της περιοχής, όπως η μείωση του ωραρίου των εργαζόμενων που να ανακόπτουν την αύξηση του, λόγω της αύξησης της χιλιομετρικής απόστασης και χωρίς καμία αλλαγή στο μισθό ή το ημερομίσθιο, εξασφάλιση με ευθύνη του κράτους και της τοπικής διοίκησης της ασφαλούς μετακίνησης των μαθητών προς τα σχολεία χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση. Την άμεση στελέχωση των δομών Πρωτοβάθμιας Υγείας της περιοχής με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες καθώς και με μέσα επείγουσας διακομιδής, για την άμεση πρόσβαση σε δημόσιες δομές υγείας.