Από τις 10 έως και 12 Οκτωβρίου 2022 εκπρόσωποι όλων των εταίρων που συνεργάζονται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Hope4schools” (κωδικός προγράμματος: 2021-1-RO01-KA220-SCH-000024401) συναντήθηκαν στην Πράγα της Τσεχίας για τη συμμετοχή τους σε μαθησιακή δραστηριότητα (Learning Teaching Training Activity – LTTA). Στο πρόγραμμα “Hope4schools” συμμετέχουν φορείς και σχολεία από την Τσεχία, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Πορτογαλία, τη Σερβία και την Ελλάδα. Την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας εκπροσώπησαν η Ελένη Γκαντρή, εκπαιδευτικός ΠΕ06, καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας και υποδιευθύντρια στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης, και η Άννα Καραντζούλη, εκπαιδευτικός ΠΕ06, καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας στο Γυμνάσιο Βεύης Φλώρινας.
Οι συναντήσεις εργασίας έλαβαν χώρα σε χώρο ειδικά διαμορφωμένο από το σχολείο υποδοχής Základní škola Orangery με σκοπό την υλοποίηση τόσο παιγνιωδών δραστηριοτήτων για τη γνωριμία και το δέσιμο της ομάδας όσο και βιωματικών εργαστηρίων, εκπαιδευτικών παρουσιάσεων και διαβουλεύσεων. Μεταξύ άλλων, οι συμμετέχοντες παρουσίασαν βέλτιστες πρακτικές και αποτελέσματα από ολοκληρωμένα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων με θέμα την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, την πρόληψη της βίας και του εκφοβισμού και τη σχολική διαμεσολάβηση, λαμβάνοντας ανατροφοδότηση από την ολομέλεια. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες δοκίμασαν τεχνικές χαλάρωσης και ενσυνειδητότητας που μπορούν να βοηθήσουν μαθητές και εκπαιδευτικούς στη διαχείριση του άγχους και των αρνητικών συναισθημάτων. Ειδικά κατά τη μεταβατική περίοδο που διανύουμε μετά την πανδημία, η οποία επιβάρυνε σημαντικά την ψυχική και σωματική υγεία των μελών της σχολικής κοινότητας, η αλληλεγγύη, η συνεργασία και η δικτύωση των εκπαιδευτικών αποτελεί προτεραιότητα για το πρόγραμμα Hope4Schools.
Επόμενος στόχος του προγράμματος είναι η κατάρτιση μεθοδολογίας για την εισαγωγή στα σχολεία ενός ολιστικού Σχεδίου Δράσης ευημερίας και η δημιουργία ενός ευέλικτου αποθετηρίου χρήσιμων ψηφιακών εργαλείων, στρατηγικών και μεθόδων για την βελτίωση του σχολικού κλίματος και την προώθηση της ευημερίας σε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα.