Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.∆Ι.ΒΙ.Μ) του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ) σε συνεργασία µε τo Εργαστήριο Διδακτικής και Αξιολόγησης Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) ανακοινώνουν την έναρξη του εξ αποστάσεως μοριοδοτούμενου επιμορφωτικού προγράμματος 7 μηνών (480 ωρών):
«Οι Νέες Τεχνολογίες Πληροφορίας στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση»
Διαδικασίες εισαγωγής σπουδαστών/στριών:
Η εισαγωγή των σπουδαστών/στριών στο εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα «Οι Νέες Τεχνολογίες Πληροφορίας στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» θα γίνει με αίτηση συμμετοχής μετά από δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για φοίτηση.
Υποβολή αίτησης συμμετοχής στην κλήρωση
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
- εν ενεργεία εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και όλων των βαθμίδων
- ειδικούς παιδαγωγούς, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους
- αναπληρωτές και αδιόριστους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να συγκεντρώσουν μόρια για το σύστημα διορισμών ή για την ένταξή τους στους επικουρικούς πίνακες Ειδικής Αγωγής
- αποφοίτους ΑΕΙ-ΤΕΙ οι οποίοι επιθυμούν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του/της εκπαιδευτικού
- οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση
Η υποβολή αιτήσεων θα γίνει αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας https://eduditech.uniwa.gr/ .
Μετά τη λήξη της προθεσμίας για υποβολή αίτησης, οι ενδιαφερόμενοι θα ενημερώνονται για τα επόμενα στάδια της διαδικασίας και τις προθεσμίες ενέργειάς τους με δική τους μέριμνα αποκλειστικά μόνο μέσω της ιστοσελίδας. Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται από Τετάρτη 17-11-2021, ώρα 12:00 έως και Κυριακή 5-12-2021 και ώρα 23:59.
Προϋποθέσεις υποβολής αίτησης συμμετοχής
Τα προαπαιτούμενα για την παρακολούθηση του Προγράμματος από τους/τις εκπαιδευόμενους είναι:
- Πρόσβαση στο Διαδίκτυο
- Κατοχή προσωπικού email
- Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών
Διδακτικές Ενότητες και Διδάσκοντες:
Δ.Ε.1 Σύγχρονη διδακτική και παιδαγωγική των ατόμων με Δυσκολίες Μάθησης ή/και Προβλήματα Συμπεριφοράς, Δρ. Ανδρέας Κανδαράκης, Ψυχοπαιδαγωγός με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, Ιδιωτικός Εκπαιδευτικός
Δ.Ε.2 Διδακτική, Παιδαγωγική και Ψυχολογική υποστήριξη μαθητών με Νοητική Αναπτυξιακή Διαταραχή (ΝΑΔ) ή/και Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΦ), Δρ. Γεώργιος Τζίμας, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης
Δ.Ε.3 Ειδική Αγωγή και Νέες Τεχνολογίες, Γραμματή Πάντζιου, Αντιπρύτανις ΠαΔΑ, Καθηγήτρια Αναστάσιος Κριεμπάρδης, Αναπληρωτής Καθηγητής ΠαΔα, Δρ. Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης , Αναπληρώτρια Οργανωτική Συντονίστρια 1ου Π.Ε.Κ.Ε.Σ Αττικής
Δ.Ε.4 Εκπαιδευτική αξιολόγηση στην Ειδική αγωγή με Νέες Τεχνολογίες, Δρ. Αικατερίνη Κασιμάτη Μέλος ΔΕΠ, Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος ΑΣΠΑΙΤΕ, Ευσταθία Παπαγεωργίου, Αντιπρύτανις ΠαΔΑ, Καθηγήτρια, Γραμματή Πάντζιου, Αντιπρύτανις ΠαΔΑ, Καθηγήτρια
Δ.Ε.5 Εκπαιδευτική Έρευνα με χρήση του SPSS, Ευσταθία Παπαγεωργίου, Αντιπρύτανις ΠαΔΑ, Καθηγήτρια, Δρ. Πέτρος Τραντάς, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Δ.Ε.6 Αγωγή της Υγείας στην Ειδική Αγωγή με αξιοποίηση των ΤΠΕ, Δρ. Ντίνα Κουρμούση, ΕΔΙΠ Παιδαγωγικού Τμήματος ΑΣΠΑΙΤΕ
Δ.Ε.7 Γνωστικές διεργασίες επεξεργασίας των πληροφοριών στα άτομα με Δυσκολίες Μάθησης ή/και ΔΕΠ.-Υ., Δρ. Ανδρέας Κανδαράκης, Ψυχοπαιδαγωγός με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, Ιδιωτικός Εκπαιδευτικός, Αναστάσιος Κριεμπάρδης, Αναπληρωτής Καθηγητής ΠαΔα
Δ.Ε.8 Διδακτική Γλώσσας με την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην συμπεριληπτική εκπαίδευση, Δρ. Χρίστος Μαρκαντώνης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 και Οργανωτικός Συντονιστής του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (Π.Ε.Κ.Ε.Σ.) Στερεάς Ελλάδας
Δ.Ε.9 Διδακτική Φυσικών επιστημών με την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην συμπεριληπτική εκπαίδευση, Δρ. Χρίστος Μαρκαντώνης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 και Οργανωτικός Συντονιστής του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (Π.Ε.Κ.Ε.Σ.) Στερεάς Ελλάδας, Γραμματή Πάντζιου, Αντιπρύτανις ΠαΔΑ, Καθηγήτρια
Δ.Ε.10 Η ψηφιακή αφήγηση ως εκπαιδευτικό εργαλείο στην Ειδική Αγωγή, Δρ. Νικόλαος Καμήλος , Οργανωτικός Συντονιστής του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής
Δ.Ε.11 Καλλιτεχνικές παρεμβάσεις της Αισθητικής Αγωγής με ψηφιακή εργαλειοποίηση για την Ειδική Αγωγή, Δρ. Μαρία Αργυρίου, ΕΔΙΠ, Παν. Αιγαίου
Δ.Ε.12 Προαγωγή της Ψυχικής Υγείας στην Ειδική Αγωγή μέσω της αξιοποίησης των ΤΠΕ, Δρ. Καλλιόπη Κουνενού, Μέλος ΔΕΠ, Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος ΑΣΠΑΙΤΕ
Επίβλεψη Αξιολογικής Εργασίας, Αικατερίνη Κασιμάτη – Ανδρέας Κανδαράκης – Ευσταθία Παπαγεωργιου – Αναστάσιος Κριεμπάρδης – Γραμματή Πάντζιου
Αντικείμενο και Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος
Σκοπός του προγράμματος είναι η παροχή των κατάλληλων θεωρητικών και πρακτικών εφοδίων που θα δώσουν στους εκπαιδευόμενους τη δυνατότητα να εφαρμόσουν τα νέα δεδομένα των επιστημών της ειδικής αγωγής και της τεχνολογίας με επιτυχία στη συνηθισμένη τάξη, εξυπηρετώντας τις μαθησιακές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες όλων των μαθητών τους. Η επιμόρφωση περιλαμβάνει ενότητες βαθύτερης κατανόησης και ειδικής αξιολόγησης των ψυχοπαιδαγωγικών αναγκών των μαθητών με δυσκολίες μάθησης ή/και συμπεριφοράς, ειδικής διδακτικής και παιδαγωγικής μεθοδολογίας ανάπτυξης δεξιοτήτων μάθησης- κριτικής σκέψης- δημιουργικότητας- συνεργασίας, σχεδιασμού βασικών στρατηγικών ενσωμάτωσης και εφαρμογής των ΤΠΕ τόσο σε συγκεκριμένα μαθήματα (φυσική, γλώσσα, ιστορία) όσο και στη διδασκαλία της τέχνης (αισθητική αγωγή) και της ψηφιακής αφήγησης, ασφαλούς πλοήγησης και χρήσης της πληροφορίας στο διαδίκτυο. Γίνεται επίσης αναφορά σε μεθόδους ψυχολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης των μαθητών αυτών, των γονέων και των εκπαιδευτικών τους.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι/ες θα έχουν αναπτύξει:
- Γνωστικές δεξιότητες που αφορούν στην:
- εξειδίκευση και θεωρητική εμβάθυνση σε θέματα που σχετίζονται με την Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση
- χρήση των Εφαρμογών των Επιστημών της Τεχνολογίας και της Πληροφορίας που διευκολύνουν τη συνεκπαίδευση και την κατάλληλη εκπαιδευτική προσέγγιση των μαθητών με δυσκολίες μάθησης και προβλήματα συμπεριφοράς
- παροχή των κατάλληλων θεωρητικών και πρακτικών εφοδίων που θα δώσουν στους μετεκπαιδευόμενους τη δυνατότητα να εφαρμόσουν τα νέα δεδομένα των επιστημών της ψυχοπαιδαγωγικής και της τεχνολογίας με επιτυχία στη συνηθισμένη τάξη, καινοτομώντας και εξυπηρετώντας τις ανάγκες όλων των μαθητών τους
- Συμπεριφορές/Στάσεις που αφορούν στη:
- δυνατότητα ειδικής αξιολόγησης των ψυχοκοινωνιολογικών κι εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς
- δυνατότητα ειδικής διδακτικής και παιδαγωγικής μεθοδολογίας
- δυνατότητα σχεδιασμού καινοτόμων στρατηγικών ενσωμάτωσης και εφαρμογής των ΤΠΕ στη διδασκαλία και μάθηση
- δυνατότητα καθοδήγησης ασφαλούς πλοήγησης και χρήσης της πληροφορίας στο διαδίκτυο σε μαθητές με προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς
- δυνατότητα εφαρμογής μεθόδων ψυχολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης των μαθητών αυτών, των γονέων και των εκπαιδευτικών τους
Έναρξη μαθημάτων και Πρόγραμμα σπουδών
Τα μαθήματα, τα οποία προγραμματίζονται να ξεκινήσουν τη Δευτέρα, 6-Δεκεμβρίου 2021 και να ολοκληρωθούν τον Ιούλιο, διεξάγονται πλήρως μέσω Online Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (e–Learning) και βάσει των αρχών της Δια Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Η μαθησιακή διαδικασία ελέγχεται αποκλειστικά από τον εκπαιδευόμενο, ο οποίος θα μπορεί να επιλέξει τόσο την ώρα πρόσβασης όσο και τον συνολικό χρόνο που διαθέτει κάθε φορά στην μαθησιακή διαδικασία. Πρόκειται δηλαδή για μία ιδιαίτερα ευέλικτη μεθοδολογία που προσαρμόζεται στις ανάγκες του εκπαιδευόμενου. Η εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει:
Μελέτη κειμένων που έχουν γραφτεί ειδικά για το πρόγραμμα και δίνουν την ουσία των γνώσεων και την απαραίτητη πληροφόρηση απλά και συνοπτικά
- Παρακολούθηση παρουσιάσεων με power-point –Σύγχρονη Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης επιμορφωτική διαδικασία
- Test αξιολόγησης
- Τελική διαμόρφωση αξιολογικής εργασίας υπό τη μορφή portfolio
Ο/Η επιμορφούμενος/η, αφού ολοκληρώσει τη μελέτη της εκάστοτε διδακτικής ενότητας, καλείται να υποβάλει ηλεκτρονικά το αντίστοιχο τεστ. Τα τεστ περιλαμβάνουν ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου ή σύντομες εργασίες ανάπτυξης , όπου ο επιμορφούμενος θα πρέπει να διατυπώσει και να επισυνάψει την απάντησή του. Το εκπαιδευτικό υλικό προσφέρεται σε ψηφιακή μορφή και θα βρίσκεται αναρτημένο σε ειδική ιστοσελίδα στην οποία οι επιμορφούμενοι θα έχουν αποκλειστική πρόσβαση με χρήση κωδικών. Η αξιοποίησή του είναι άμεση καθώς η μορφή στην οποία προσφέρεται είναι άμεσα εκτυπωμένη από τον/την συμμετέχοντα/ούσα. Το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού υλικού δίνει έμφαση στην πρακτική εφαρμογή και προσφέρει στους/στις επιμορφούμενους/ες όχι μόνο γνώση της μεθοδολογίας αλλά και χρηστικά εργαλεία. Για τον σκοπό αυτό έχει δημιουργηθεί ευέλικτο διδακτικό υλικό, που είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με διαδικτυακή πρόσβαση σε μόνιμα αναρτημένο ψηφιακό υλικό και το οποίο ποικίλει ως εξής:
- Ψηφιακό υλικό Θεωρίας – Πρόσθετα Αρχεία pdf – excel -PowerPoint
- Παραδείγματα – Υποδειγματικές Ασκήσεις
- Μελέτες Περίπτωσης
- Βιβλιογραφία και Δικτυογραφία
- Ασκήσεις Αυτοαξιολόγησης
- On line tests Το υλικό συνοδεύεται από τον σχετικό «Οδηγό Μελέτης» και περιλαμβάνει το χρονοδιάγραμμα μελέτης και κατάθεσης γραπτών προόδων – εργασιών καθώς και τη διδακτέα ύλη.
Μέθοδοι Αξιολόγησης & Κριτήρια Απόδοσης Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο/η επιμορφούμενος/η θα πρέπει υποχρεωτικά να συμμετέχει στις σύγχρονες επιμορφωτικές συναντήσεις όλων των μαθημάτων, να επιλύει και να υποβάλλει ηλεκτρονικά το αντίστοιχο test ή εργασία / βραχύχρονη δραστηριότητα ή να εξετάζεται προφορικά τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του.
Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%. Συνολικά, η βαθμολογία κάθε θεματικής ενότητας προκύπτει κατά το 50% από τη συμμετοχή του στις σύγχρονες επιμορφωτικές συναντήσεις ή/και τις ασκήσεις αξιολόγησης και κατά το υπόλοιπο 50% από την τελική εξέταση (εργασία ή test) , η οποία εκπονείται στο τέλος του συγκεκριμένου μαθήματος και εφόσον το απαιτεί η φύση αυτού. Σε κάθε διδακτική ενότητα ο/η επιμορφούμενος/η θα πρέπει να επιλύει και να υποβάλλει ηλεκτρονικά την αντίστοιχη εργασία, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο επιμορφούμενος λάβει σε όλα τα μαθήματα βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία ενός ή περισσοτέρων μαθημάτων δεν ξεπερνά το 50%, ο επιμορφούμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης των μαθημάτων αυτών μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του Προγράμματος. Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για τα εν λόγω μαθήματα, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία.
Η επιτυχής ολοκλήρωση των διδακτικών ενοτήτων και η κατάθεση Τελικής Αξιολογικής Εργασίας οδηγεί στη χορήγηση Πιστοποιητικό Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τίτλο: «Οι Νέες Τεχνολογίες Πληροφορίας στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» το οποίο παρέχει 30 ECTS και συνοδεύεται από πλήρες συμπλήρωμα των διδασκόμενων ενοτήτων.
Δαπάνες σπουδών
Το Πρόγραμμα είναι αυτοχρηματοδοτούμενο και διέπεται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις για τους ΕΛΚΕ των ΑΕΙ της Χώρας. Η εν γένει λειτουργία του στηρίζεται στην καταβολή διδάκτρων ανά συμμετέχοντα σπουδαστή. Τα συνολικά δίδακτρα ανά σπουδαστή ανέρχονται στο ποσό των 430€ και υπάρχει εκπτωτική πολιτική η οποία καθώς και όλα τα επιμέρους θέματα λειτουργίας του Προγράμματος καθορίζονται στην ιστοσελίδα του Προγράμματος: https://eduditech.uniwa.gr/
Υποβολή αιτήσεων έως και 5-12-21
Πληροφορίες στο e-mail: eduditech@uniwa.gr