Ένας από τους κλάδους που υπέστησαν τις βαρύτερες οικονομικές συνέπειες από την πανδημία και την ενεργειακή κρίση ήταν αναμφίβολα αυτός των ΚΤΕΛ, για τις αστικές και τις υπεραστικές μεταφορές. Είναι προφανές ότι αρχικά οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και οι όροι ασφαλείας και στη συνέχεια οι ανατιμήσεις στα καύσιμα έπληξαν διαδοχικά τους ιδιοκτήτες των λεωφορείων, των οποίων οι τιμές των εισιτηρίων παραμένουν σε πολύ προσιτά επίπεδα, σταθερές εδώ και αρκετά χρόνια.
Στην περίοδο της πανδημίας ο κλάδος έλαβε κρατικές ενισχύσεις αντίστοιχες με τις άλλες δραστηριότητες, όμως το ενεργειακό κόστος επιβάρυνε πολύ το μεταφορικό έργο.
Η απόφαση για τη στήριξη των ΚΤΕΛ διήλθε διαφορά στάδια αλλά είναι επιτέλους πραγματικότητα, αφού όπως ενημερώθηκα από τον Υπουργό κ Σκυλακάκη συνυπέγραψε και αυτός τη σχετική ΚΥΑ.
Το επόμενο διάστημα θα εξελιχθούν και άλλες σημαντικές οργανωτικές παρεμβάσεις στα ΚΤΕΛ, με την αναβάθμιση των ψηφιακών εφαρμογών και με την αποτύπωση των πραγματικών αναγκών του επιβατικού κοινού στα όρια της περιφέρειας, στοιχεία που θα επιτρέψουν τον εξορθολογισμό ζητημάτων για τη βιώσιμη και ποιοτική λειτουργία των ΚΤΕΛ.
Ας μην ξεχνάμε ότι, ιδίως για την ελληνική περιφέρεια, όπου κατά τεκμήριο ζουν πολίτες μεγαλύτερης ηλικίας, η παρουσία των ΚΤΕΛ είναι ζωτικής σημασίας και γι’ αυτό η επαρκής κάλυψη με δρομολόγια αποτελεί προτεραιότητα ακόμα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.