-Με την αγορά ακόμη δυο έργων ΑΠΕ δυναμικότητας 100 ΜW, στη Βουλγαρία αυτή τη φορά, ο Γ. Στάσσης ολοκληρώνει τον στρατηγικό σχεδιασμό για την ενεργειακή μετάβαση της ΔΕΗ και το 2023 θα βρει την επιχείρηση με 1 GW νέα έργα ΑΠΕ. Οι κινήσεις αυτές του management της ΔΕΗ αλλάζουν θεματικά την εικόνα της επιχείρησης και θέτουν τις βάσεις για τη νέα εποχή της επιχείρησης με υψηλότερη κερδοφορία και φυσικά καλύτερες αποτιμήσεις. Συγκεκριμένα η ΔΕΗ αποκτά τα 13 αιολικά πάρκα ισχύος 534 ΜW από την ΕΝΕL Ρουμανίας, ενώ επιπλέον 210 ΜW αποκτά η ΔΕΗ από την πρόσφατη συμφωνία με τον όμιλο Μυτιληναίου. Στα 744 ΜW της Ρουμανίας, αν αθροίσουμε τα 100 ΜW στη Βουλγαρία (η συμφωνία ακόμη δεν έχει κλείσει) η ΔΕΗ θα διαθέτει 844 ΜW στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα υπάρχουν τα 550 ΜW στην Πτολεμαΐδα που έχει μειοδοτήσει για την κατασκευή τους η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ σε διαγωνιστική διαδικασία είναι ακόμη 210 ΜW στο Αμύνταιο. Σημειώνεται πως η επιχείρηση έχει σήμερα υπό κατασκευή έργα ΑΠΕ 490 ΜW με την πλειονότητα (τα 409 ΜW) να είναι φωτοβολταϊκά. Το μέγεθος της αλλαγών που συντελούνται στη ΔΕΗ γίνεται αντιληπτό αν αναλογιστούμε ότι σήμερα η επιχείρηση διαθέτει σε λειτoυργία 290 ΜW από ΑΠΕ (μεταξύ αυτών και τα 112 ΜW που αγοράστηκαν το καλοκαίρι από τη Voltera) και το πρώτο εξάμηνο του 23 σε λειτουργία θα είναι 600 ΜW.
Η… ΔΕΗ Ρουμανίας σε αντισταθμιστικό ρόλο
-Σε πλήρη εξέλιξη είναι το deal για την απόκτηση της Enel Ρουμανίας και εκτός απροόπτου θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Ιανουαρίου. Είναι μια σημαντική δουλειά για τη γεωγραφική εξάπλωση της ΔΕΗ, με τις δυο πλευρές να βρίσκονται σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις. Για την απόκτηση της Enel Ρουμανίας, η οποία φυσικά θα μετονομαστεί (πιθανώς σε ΔΕΗ Ρουμανίας) η επιχείρηση θα χρειαστεί να καταβάλλει πάνω από 1,2 δισ., όπως λένε οι πληροφορίες. Τίμημα που θα καλύψει η ΔΕΗ με ίδια κεφάλαια τουλάχιστον κατά 600 εκ. ευρώ και τα υπόλοιπα με δανεισμό. Πάντως, η κινητικότητα που παρατηρείται στο finish της χρονιάς από τον ενεργειακό γίγαντα της χώρας δεν είναι τυχαία. Δείχνει ότι η επιχείρηση διαθέτει όλα τα αντανακλαστικά για να αναπληρώσει το χαμένο έδαφος των προηγούμενων ετών και να εκμεταλλευτεί ευκαιρίες. Όπως έλεγε πρόσφατα ο Γ. Στάσσης, η εταιρεία οφείλει να μειώσει το μερίδιο αγοράς της στο 50% από 61% που είναι σήμερα και να μείνει με 3,5 εκατομμύρια πελάτες. Οι απώλειες πελατών από την υποχρέωση της μείωσης του μεριδίου της για να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός μπορούν να αναπληρωθούν από τα 3,1 εκατομμύρια πελάτες που θα φέρει η εξαγορά της εταιρείας στη Ρουμανία. Επιπλέον, η ΔΕΗ άδραξε την ευκαιρία που προσφέρουν οι συγκυρίες, καθώς σπάνια πουλιέται μια εταιρεία του μεγέθους της Enel Ρουμανίας και μάλιστα σε γεωγραφική περιοχή συγγενή με την Ελλάδα.