Από το 2017 είχε παρουσιαστεί στους αρμόδιους το σύστημα της τηλεδιοίκησης υποστηρίζει ο Γρηγόρης Λάμπρου, τεχνικός διεθυντής της εταιρείας AES, ο οποίος έχει σχεδιάσει το συγκεκριμένο σύστημα τόσο στον σιδηρόδρομο, όσο και στα άλλα Μέσα Μεταφοράς.
«Από τις αρχές του 2017, ήταν όλα έτοιμα να λειτουργήσουν και δεν θα υπήρχε καμία περίπτωση να είχε συμβεί αυτό που συνέβη στα Τέμπη. Αυτό που έγινε είναι παράλογο», είπε στην ΕΡΤ ο κ. Λάμπρου σε σχέση με τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.
Ο ίδιος περιέγραψε ότι: «Μου ανέθεσαν στις αρχές του 2015 αυτό το έργο σχεδιασμού και ανάπτυξης του συστήματος τηλεδιοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ για το τμήμα το οποίο εξελίσσεται από την Αθήνα μέχρι τη Λάρισα και από εκεί μέχρι το Πλατύ, όπου συνδέεται με το δεύτερο κομμάτι, το οποίο πηγαίνει υπό τον έλεγχο της Θεσσαλονίκης μέχρι τον Προμαχώνα.