Η τεχνολογική πρόοδος που επιτελέστηκε τις τελευταίες δεκαετίες, παράλληλα με την ανάγκη του αστικοποιημένου πληθυσμού να χωρέσει όλο και περισσότερες δραστηριότητες στο 24ωρο, οδήγησαν τον μέσο άνθρωπο που ζει στα μεγάλα αστικά κέντρα να εφεύρει ή να υιοθετήσει τρόπους εξυπηρέτησης των καθημερινών του εργασιών που να του απελευθερώνουν χρόνο έτσι ώστε να έχει κι ο ίδιος κάποιον ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό του, στην καλύτερη περίπτωση, ή να προλάβει να τα κάνει όλα σε πολύ μικρό χρονικό περιθώριο, στη χειρότερη.
Οι καταναλωτικές ανάγκες, για παράδειγμα, είναι ένας τομέας τρομερά χρονοβόρος, ακόμα κι αν κάποιος έχει επιλέξει από πριν τι θα αγοράσει. Η οδήγηση προς και από ένα κατάστημα στους πηγμένους δρόμους μιας μεγαλούπολης όπως η Αθήνα είναι ένα μόνο παράδειγμα σχετικά με το πόσο εύκολο είναι να ανατραπεί ο προγραμματισμός των δραστηριοτήτων μας, αλλά και να… δοκιμαστεί το νευρικό μας σύστημα.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μια εναλλακτική λύση που έρχεται να δώσει μια χείρα βοηθείας στον καταναλωτή που διαπιστώνει πως τα ψώνια του μπορούν να γίνουν μια μικρή… Οδύσσεια. Οι εμπορικές εταιρείες δεν βρίσκονται πια μόνο σε κάποιον πολυσύχναστο δρόμο, αλλά και στις οθόνες των υπολογιστών μας, και οι αγορές μας μπορούν να γίνουν από εκεί. Οι επιχειρήσεις έχουν πια και ψηφιακό προφίλ, χάρη στις τεχνικά άρτιες και καλαίσθητες ιστοσελίδες τους στο Διαδίκτυο, από τις οποίες ο πελάτης μπορεί να ενημερωθεί και να κάνει τις αγορές του.
Οι ιστοσελίδες αυτές λειτουργούν αμφίδρομα, αφού χρησιμεύουν ως μέσο προώθησης των προϊόντων από την πλευρά της εταιρείας, αλλά και ως… ταμείο από την πλευρά του πελάτη, καθώς μπορεί να τις χρησιμοποιήσει για να κάνει την παραγγελία του, η οποία θα του έρθει στην πόρτα του σπιτιού του σε σύντομο χρονικό διάστημα. Οι περισσότερες ιστοσελίδες eshop / ηλεκτρονικού εμπορίου διαθέτουν και κάποιες εφαρμογές που ενισχύουν περισσότερο αυτό το αίσθημα «επικοινωνίας» μεταξύ πωλητή και αγοραστή, όπως είναι οι φόρμες επικοινωνίας για τη διατύπωση παραπόνων, επισημάνσεων και προτάσεων για βελτίωση των υπηρεσιών ή κάποιο ερωτηματολόγιο όπου ζητείται και κάποια βαθμολόγηση της εμπειρίας της διαδικτυακής αγοράς από τον πελάτη.
Εκείνο που απασχολεί τον ιδιοκτήτη ιστοσελίδας ή τον κατασκευαστή της είναι ο τρόπος με τον οποίο η παρουσία της εταιρείας και της ιστοσελίδας θα γίνει αντιληπτή από όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους και θα φτάσει σε περισσότερες οθόνες. Εδώ έρχεται αυτό που λέμε «ψηφιακό μάρκετινγκ» να διευρύνει την πελατειακή βάση και να προσφέρει υπηρεσίες προώθησης και διαφήμισης των προϊόντων, αλλά και της ίδιας της εταιρείας ως επιχειρηματικής οντότητας.
Οι ειδικοί της επικοινωνίας για την προώθηση των εμπορευμάτων αξιοποιούν την πλέον μοντέρνα τάση του Διαδικτύου, που δεν είναι άλλη από τη διαφήμιση σελίδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία, αν και ξεκίνησαν ως εφαρμογές για την κοινωνική επαφή των μελών τους, όπως άλλωστε δηλώνει και το όνομά τους, εν συνεχεία έγιναν, μεταξύ άλλων, και πλατφόρμα μέσω της οποίας κάθε χρήστης παρουσιάζει, εκτός από τον εαυτό του, τη δουλειά του και τα προϊόντα του.
Όλες αυτές οι δυνατότητες διαμορφώνουν μια νέα εποχή, ένα νέο τοπίο, που ελάχιστα μοιάζει με εκείνο που γνωρίσαμε αρχικά ως καταναλωτές, αλλά στην ουσία εξυπηρετεί την ίδια ανάγκη: την πραγματοποίηση αγορών με όρους ασφάλειας, αξιοπιστίας και οικονομίας, ειδικά σε δύσκολους καιρούς.
δεν νοείται πλέον επιχείρηση χωρίς ιστοσελίδα. Λόγω αυτού δεν αρκεί απλά η κατασκευή της ιστοσελίδας αλλά χρειάζεται και προώθηση για να προσφέρει κέρδος στην επιχείρηση