Κάθε μέρα έχουμε ένα νέο ρεκόρ κρουσμάτων κορωνοϊού στις σχολικές τάξεις, οι οποίες έχουν μετατραπεί κυριολεκτικά σε εστίες υπερμετάδοσης του ιού. Μέσα σε έναν μόλις μήνα νόσησαν 25.000 μαθητές, δηλαδή το ¼ όσων μαθητών νόσησαν συνολικά τους προηγούμενους 19 μήνες.
Ιδιαίτερα αποδεικτική είναι η κατάσταση στην Π.Ε. Κοζάνης, όπου τις τελευταίες μέρες τα κρούσματα σε Γυμνάσια και Λύκεια έχουν εκτοξευθεί. Χαρακτηριστικά, την Πέμπτη 4 και την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου τα θετικά κρούσματα μαθητών έφτασαν τα 87, ενώ η κατάσταση τις επόμενες μέρες αναμένεται χειρότερη.
Η κυβέρνηση έχει όλη την ευθύνη για την επικίνδυνη κατάσταση που διαμορφώνεται στα σχολεία τόσο σε σχέση με την υγεία όσο και με τη μόρφωση των μαθητών:
- Για τρίτη συνεχόμενη σχολική χρονιά δεν παίρνει ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών-εκπαιδευτικών. Τα πρωτόκολλα λειτουργίας των σχολείων με μοναδικό μέτρο τα self test και το “κλείσιμο τμήματος μόνο αν αρρωστήσει το 50%+1” είναι πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του ιού. Στα σχολεία δεν έχει γίνει ούτε μισή επίσημη ενημέρωση για τον εμβολιασμό στους εφήβους.
- Προχώρησε στην παράλογη και προκλητική -εν μέσω πανδημίας- απόφαση να συγχωνευτούν πάνω από 1.000 τμήματα στα σχολεία. 700.000 μαθητές και μαθήτριες φοιτούν σε τμήματα από 21 έως 30 μαθητών, χιλιάδες στοιβαγμένοι σε αίθουσες-κλουβιά, σε κοντέινερ, χωρίς παράθυρα, σε σχολεία που καταρρέουν οι οροφές! Βγαίνουν διάλειμμα σε στενούς διαδρόμους, σε λίγα τετραγωνικά μέτρα αυλές. Αντί να προχωρήσει η αραίωση των μαθητών, αξιοποιώντας κι άλλες αίθουσες που υπάρχουν στα σχολεία, αίθουσες Δήμων κτλ., τους συγχωνεύουν κι από πάνω σε 28άρια και βάλε τμήματα!
- Άφησε τα σχολεία με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών. Έχουν χαθεί ήδη δεκάδες χιλιάδες διδακτικές ώρες. Νοέμβρης μήνας και συναντάμε ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα κενά. Αυτό δεν εμποδίζει το Υπ. Παιδείας να μη θέλει να πάρει πίσω το άδικο και σκληρό σύστημα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και να αφήσει ακόμα μια φορά χιλιάδες παιδιά λαϊκών οικογενειών εκτός Πανεπιστημίων.
- Επιμένει να βάλει φέτος για πρώτη φορά σε εφαρμογή την Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο με εκατοντάδες θέματα ανά μάθημα. Πρακτικά οι μαθητές, με συσσωρευμένα κενά δύο χρόνων webex, έχουν γυρίσει στο σχολείο και τρέχουν να “βγάλουν” θέματα εξετάσεων, αντί να βοηθηθούν με κατάλληλη και μελετημένη προσαρμογή της ύλης, με ενισχυτική διδασκαλία.
Τα νούμερα δε λένε ψέματα. Οι δαπάνες για την Παιδεία έχουν μειωθεί κατά 1,8 δισ. ευρώ στα τελευταία 11 χρόνια. Οι ζωές, η υγεία και η μόρφωση των μαθητών είναι κόστος που δε θέλουν να κάνουν διαχρονικά οι κυβερνήσεις και το Υπ. Παιδείας. Αυτό θέλει να κρύψει η κυβέρνηση της ΝΔ και γι’ αυτό επιλέγει να μιλά μόνο για την ατομική ευθύνη του καθένα
Οι μαθητές δεν είναι νούμερα στατιστικής. Έχουν ανάγκη από ασφαλή σχολεία. Έχουν ανάγκη να μη σταματήσουν οι δραστηριότητές τους. Έχουν ανάγκη εδώ και τώρα να αντιμετωπιστούν κατάλληλα τα μορφωτικά και ψυχοκοινωνικά τους κενά και όχι να γεμίσουν κι άλλο άγχος για να τα βγάλουν πέρα σε αυτό το ατελείωτο κέντρο εξετάσεων που έχει μετατραπεί το σχολείο. Όλα αυτά θα μπορούσαν να είχαν γίνει προ πολλού, αν αξιοποιούνταν οι δυνατότητες της επιστήμης και της τεχνολογίας, αν δεν είχαν το κέρδος των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, των πολεμικών αναγκών του ΝΑΤΟ ως προτεραιότητα και τις ανθρώπινες ανάγκες τις μετρούσαν σε ευρώ.
Τώρα να δυναμώσει ο αγώνας ενάντια σε αυτή την πολιτική. Οι μεγάλοι μαθητικοί αγώνες έχουν μπλοκάρει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων εδώ και δύο χρόνια μετά την ψήφισή της. Σε θέση μάχης ακόμα μια φορά για την υγεία, τη μόρφωση και τις ζωές όλων μας!