Ερώτηση του Μιχάλη Παπαδόπουλου στον Υπουργό Μεταφορών για την καθυστέρηση της κρατικής επιδότησης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων με θέμα: «Καθυστέρηση της κρατικής επιδότησης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΥΓΟΣ)» υπέβαλε ο Βουλευτής Νομού Κοζάνης και Τομεάρχης Μεταφορών – Επικοινωνιών Και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Την ερώτηση συνυπογράφει ο Βουλευτής Β’ Περιφέρειας Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας Σάββας Ι. Αναστασιάδης.

Αναλυτικά στην ερώτηση με αριθμό πρωτοκόλλου 1308/2.11.2011 αναφέρονται τα εξής:

Εδώ και δύο χρόνια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έχει την αποκλειστική εκμετάλλευση των υποδομών του Ο.Σ.Ε., στο όνομα της εξυγίανσης που εξήγγειλε η κυβέρνηση, συνέταξε Επιχειρησιακό Σχέδιο, το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και, σύμφωνα με αυτό, προχώρησε σε αναστολή ολόκληρων τμημάτων του δικτύου, χωρίς μελέτη βιωσιμότητας, εντείνοντας έτσι τη βαθιά ύφεση και απομόνωση των περιοχών από τις οποίες έχουν ανασταλεί τα δρομολόγια.

Με την ίδια λογική ανεστάλησαν και οι γραμμές εξυπηρέτησης των εμπορευματικών μεταφορών από και προς τους συγκεκριμένους προορισμούς και, κυρίως, προς το εξωτερικό, όπου καταργήθηκαν σχεδόν όλες οι γραμμές.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών, πρόκειται να προχωρήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε νέες καταργήσεις δρομολογίων προκειμένου να μειωθεί το κόστος και να καλυφθεί έτσι μέρος του ελλείμματος των 50 εκ. ευρώ (επιδότηση ΥΓΟΣ), κονδύλι που έχει μπλοκάρει το Υπουργείο Μεταφορών, αν και έχει αποδεσμευτεί από το Υπουργείο Οικονομικών.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, δεν έγινε αποδεκτό από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού το καθεστώς που προέκυψε μετά τον διαχωρισμό του Ο.Σ.Ε. σε Υποδομή (ΕΔΙΣΥ) – Εκμετάλλευση (ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Οι Ευρωπαίοι θεώρησαν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπρεπε κατά τον διαχωρισμό, να είχε επωμιστεί και αυτή μέρος του χρέους του Ο.Σ.Ε., αφού της έχει παραχωρηθεί και με σύμβαση το τροχαίο υλικό.

Δεδομένου ότι:

1)        Οι φήμες κάνουν λόγο για κατάργηση των νυχτερινών δρομολογίων, καθώς και πλήθους τοπικών.

2)         Αυτό θα σημάνει και τεράστια απώλεια εσόδων, που θα βάλει σε κίνδυνο την λειτουργία  του σιδηροδρόμου.

3)         Το όλο εγχείρημα δείχνει ότι η κυβέρνηση, κάτω από την πίεση των εξελίξεων, με βεβιασμένες κινήσεις και επιχειρήματα που δεν μπορούν να πείσουν, προσπαθεί να εφαρμόσει ένα σχέδιο εξυγίανσης, αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, αφού το μόνο που φαίνεται ως βέβαιο είναι η περαιτέρω υποβάθμιση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

 

1)        Γιατί δεν έχει προχωρήσει η εκταμίευση της επιδότησης των 50 εκατομμυρίων ευρώ (ΥΓΟΣ);

2)        Γνωρίζει τα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ποια είναι η θέση του σ’ αυτά;

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.