Μια επιχείρηση για να προοδεύσει και να βγάλει σημαντικά κέρδη έχει ανάγκη κυρίως από ένα πράγμα: να γίνει γνωστή. Θα πρέπει δηλαδή να τη μάθει ο κόσμος ώστε ενδιαφερθεί γι’ αυτή και να δει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Αυτό το καταφέρνει με τις εκστρατείες marketing, οι οποίες συνήθως αποτελούνται κυρίως από διαφημίσεις. Το ίδιο λοιπόν συμβαίνει με τις ιστοσελίδες. Για να αποφέρει ένα site στον ιδιοκτήτη του αυτό που περιμένει από αυτό (συνδρομητές, πελάτες κλπ) θα πρέπει να γίνει γνωστό στον κόσμο και αυτό θα το καταφέρει πάλι με το marketing, μόνο που αυτή τη φορά θα είναι ψηφιακό. Το λεγόμενο digital marketing λοιπόν είναι απαραίτητο για κάθε ιστοσελίδα, ειδικά αν πρόκειται για τη διαδικτυακή παρουσία μιας επιχείρησης.
Αν ψάξει κανείς για digital marketing στο internet είναι σίγουρο ότι θα βρει πολλές επιχειρήσεις που να το αναλαμβάνουν. Εννοείται ότι δεν είναι όλες ίδιες και ότι θα πρέπει να προσέξετε πολύ στην επιλογή, καθώς τα όποια λάθη μπορεί να αποδειχθούν μοιραία για το site σας και την επισκεψιμότητα του. Ας δούμε λοιπόν μερικές απλές συμβουλές που πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας όταν ψάχνετε για υπηρεσίες digital marketing.
Μην εμπιστευθείτε τον πρώτο τυχόντα
Όπως είπαμε και πριν, το digital marketing είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό για να το εμπιστευθείτε στον πρώτο τυχόντα, στην πρώτη επιχείρηση που θα βρείτε μετά από μια αναζήτηση στο internet δηλαδή. Αυτό που πρέπει να κάνετε λοιπόν είναι μια καλή έρευνα αγοράς. Θα πρέπει να ψάξετε πολύ καλά την κάθε επιχείρηση που σας τραβάει το ενδιαφέρον τόσο στο internet όσο και στα social media και να δείτε τι έχει να πει ο κόσμος γι’ αυτήν. Εννοείται ότι πάντα θα πρέπει να ζητάτε και δείγματα της δουλειάς να για να ξέρετε και για την ποιότητα που πρέπει να περιμένετε. Μη διστάσετε λοιπόν να ζητήσετε προσφορές από πολλές επιχειρήσεις και να συγκρίνετε.
Να ξέρετε τι τύπο marketing θέλετε
Στο digital marketing συνήθως υπάρχουν δύο τύποι καμπάνιας. Η μια είναι πιο «παραδοσιακή» και βασίζεται σε διαφημίσεις στο Google και στα social media. Οι διαφημίσεις αυτές απευθύνονται σε άτομα που κάνουν αναζητήσεις σχετικές με την ιστοσελίδα σας. Οι καμπάνιες αυτές έχουν άμεσα οφέλη, ωστόσο τα οφέλη αυτά είναι βραχυπρόθεσμα, αφού θα χαθούν μόλις σταματήσετε τη καμπάνια σας. Επιπλέον, το κόστος μιας τέτοιας καμπάνιας μπορεί εύκολα να ξεφύγει.
Ο άλλος τύπος καμπάνιας είναι το περίφημο SEO το οποίο σημαίνει βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης. Είναι μια πιο σύνθετη διαδικασία από τη πρώτη καμπάνια, αλλά τα αποτελέσματα της είναι σχεδόν μόνιμα. Σκοπός της καμπάνιας αυτής είναι να ανεβάσει την ιστοσελίδα σας στις σελίδες αποτελεσμάτων της Google, οπότε όσοι ψάχνουν για θέματα σχετικά με την ιστοσελίδα σας, θα βλέπουν την ιστοσελίδα σας σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες να την επισκεφτούν.
Εννοείται ότι μπορείτε πάντα να επιλέξετε και τους δύο, αλλά αν το budget σας είναι περιορισμένο, θα πρέπει να επιλέξετε μια από τις δύο μορφές, πάντα σύμφωνα με τους στόχους και τις ανάγκες σας.
Μην εντυπωσιάζεστε από τα sites
Όσο επαγγελματικό ή εντυπωσιακό να φαίνεται το site μιας επιχείρησης digital marketing σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να το εκλάβετε σαν δείγμα για την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της δουλειάς τους. Αυτό που έχει σημασία είναι η θέση που είχε στη σελίδα αποτελεσμάτων. Αν μια επιχείρηση digital marketing δεν μπορεί να πετύχει υψηλή κατάταξη για τον εαυτό της, πως θα κάνει σωστό marketing για σας;
Η εμπειρία μετράει
Εννοείται ότι όσο πιο έμπειρη είναι μια επιχείρηση και σε όσο περισσότερους κλάδους της αγοράς έχει εργαστεί, τόσο το καλύτερο. Γενικά, θα πρέπει να ψάχνετε για επιχειρήσεις που είναι πολλά χρόνια ενεργές κι έχουν δουλέψει αρκετά στον κλάδο σας, οπότε και ξέρουν ήδη καλά όσα πρέπει να ξέρουν για τις digital marketing campaigns στην αγορά σας, οπότε και η δουλειά τους θα είναι άμεση και αποτελεσματική.