Την αδικεί την κα Ανδρεάδου το σχόλιο της σε τοπικό blog στην ανάρτηση μου για το πρόβλημα των λαθών στην έκδοση των λογαριασμών νερού.
Ανέλαβε ευθύνη που δεν της αντιστοιχεί.
Προσωποποίησε την ευθύνη στο άτομο της, ενώ αυτό δεν είναι αληθεια. Όλοι, όσοι ασχοληθηκαμε με το θέμα γνωρίζουμε ότι κανένας υπάλληλος δεν φέρει ευθύνη για τα λάθη.
Για αυτό στην ανάρτηση μου ήμουν κατηγορηματικός, ότι δεν φταίνε οι υπηρεσίες.
Να ξεκαθαρίσω, πριν μπω στην ουσία του θέματος, ότι δεν θα μπω σε δημόσια αντιδικία με τους υπαλλήλους του δήμου.
Οφείλω όμως μια απάντηση προς ενημέρωση των πολιτών.
Οι υπάλληλοι του δήμου μας διαχρονικά συνεργάστηκαν αρμονικά με όλες τις δημοτικές αρχές.
Μπορώ επίσης να βεβαιώσω από την εμπειρία μου ως πρώην δήμαρχος, ότι οι υπάλληλοι ενεργούν με βάση τις εντολές της εκάστοτε δημοτικής αρχής, αρκεί βέβαια αυτές να είναι σύννομες.
Στην ουσία τώρα του θέματος, σύμφωνα με όσα μας ενημερώνει η κα Ανδρεάδου.
1. Εκδόθηκαν λογαριασμοί ύδρευσης με καταναλώσεις δύο ετών σε ένα λογαριασμό και όχι σε δύο, όπως κανονικά θα έπρεπε.
2. Έδωσε, λέει, ο δήμαρχος εντολή να γίνει ο υπολογισμός με συγκεκριμένη τιμή ανά κυβικό κατανάλωσης.
Είναι γνωστό σε όλους ότι ο δήμαρχος δεν καθορίζει την τιμολογιακή πολιτική. Αυτό είναι αρμοδιότητα του δημοτικού συμβουλίου και και ο δήμαρχος οφείλει να εφαρμόζει τις αποφάσεις του.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση ο δήμαρχος υπέπεσε σε ολισθηρό ατόπημα που αγγίζει τα όρια της παράβασης καθήκοντος.
3. Τρίτος, σε σχέση με τον δήμο, ανέλαβε την έκδοση και αποστολή των λογαριασμών.
Από την εμπειρία μου από την δική μας θητεία, αλλά και εξ όσων γνωρίζω και από τις προηγούμενες δημοτικές αρχές, όταν την ευθύνη της έκδοσης των λογαριασμών την είχαν οι υπηρεσίες του δημου,ποτέ δεν υπήρξε αντίστοιχο πρόβλημα.
4. Όταν μιλήσαμε για υπέρογκους λογαριασμούς, εννοούσαμε λογαριασμούς πάνω από 200 ευρώ έως 600 η και 1000 ευρώ κάποιες φορες (χωρίς οφειλές προηγουμένως ετών).
Εμείς θεωρούμε ότι τα ποσά αυτά για τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους και τους συνταξιούχους, που αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων του δήμου μας, και των οποίων τα εισοδήματα ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο της ακρίβειας έχουν εξανεμιστεί, είναι υπέρογκα ποσά.
5. Τα λάθη σε βεβαιωθεντες καταλόγους εσόδων, δεν διορθώνονται με απόφαση δημάρχου, γιατί αυτό μπορεί να χαρακτηριστεί ρουσφέτι, αλλά με αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων.
6. Επιπλέον των παραπάνω, η διόρθωση από τις υπηρεσίες των λογαριασμών, όσων μεταβούν στον δήμο και διαμαρτυρηθούν, δημιουργεί πολίτες δύο ταχυτήτων.
Τι γίνεται με αυτούς που έχουν πληρώσει ως τώρα στον δήμο χωρίς να διορθωθεί το ποσόν η και πλήρωσαν η θα πληρώσουν με e-banking;
7. Επομένως τα λάθη που έγιναν όχι από τις υπηρεσίες αλλά εξ αιτίας της διαδικασίας έκδοσης των λογαριασμών, πρέπει να διορθωθούν σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο.
Συμπερασματικά λοιπόν το αλαλούμ δημιουργήθηκε εξ αιτίας:
1. Του τρόπου έκδοσης των λογαριασμών, δηλαδή από τρίτο και όχι από τις υπηρεσίες. Είναι πολιτική απόφαση και την ευθύνη την φέρνει ο δήμαρχος.
2. Της εντολής του δημάρχου για τον τρόπο χρέωσης της κατανάλωσης, ενώ αυτή (η χρέωση) πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου. Είναι πολιτική απόφαση και για αυτήν κρίνεται ο δήμαρχος.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι το αλαλούμ προκλήθηκε από τις πολιτικές αποφάσεις του δημάρχου και όχι από τα λάθη των υπηρεσιών.
Για αυτό και στην ανάρτηση μου ήμουν τόσο κατηγορηματικός για την μη ευθύνη των υπηρεσιών.
Για αυτό και το ερώτημα μου, ποιος ευθύνεται για το αλαλούμ.
Tο σχόλιο της Χιονίας Ανδρεάδου εδώ