Οδηγούς και χειριστές εκσκαπτικών μηχανημάτων αναζητούν οι εργοληπτικές εταιρείες που μειοδότησαν στους διαγωνισμούς για την επανέναρξη των εργασιών εξόρυξης λιγνίτη στο Ορυχείο του Νοτίου Πεδίου, και τοποθετούνται χρονικά στον επόμενο μήνα, υποσχόμενοι ικανοποιητικές αμοιβές, ώστε να ζουν αξιοπρεπώς.
Ελάχιστοι ωστόσο είναι οι εξειδικευμένοι εργαζόμενοι που παραμένουν στην περιοχή οι οποίοι απασχολούνται είτε στα οκτάμηνα είτε σε εργολαβίες, με χαμηλές αποδοχές, ορισμένοι άλλαξαν αντικείμενο εργασίας, ενώ, η συντριπτική πλειοψηφία, μετά τις απολύσεις στα Ορυχεία, μετανάστευσαν στη Δυτική Ευρώπη, στην Κύπρο, και σε άλλες χώρες του Εξωτερικού, με καλλίτερες εργασιακές και οικονομικές συνθήκες. Όπως αναφέρει ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Επαγγελματιών οδηγών αυτοκινήτων Δ. Μακεδονίας Θεόδωρος Μαυρογένης από τα 250 μέλη που αριθμούσε το Σωματείο, πριν από το κλείσιμο των Ορυχείων, παρέμειναν στην περιοχή μόνον 60 μέλη, ενώ, το τελευταίο διάστημα, εγκαταστάθηκαν σε χώρες της Ευρώπης πρώην εργαζόμενοι στο Λιγνίτη άνω των 55 ετών. Σημειώνει ότι μετά τις τελευταίες εξελίξεις για επιστροφή στο «μαύρο χρυσό», ως απάντηση στην ενεργειακή κρίση, μέλη του Σωματείου που βρίσκονται στο Εξωτερικό, σκέπτονται την επάνοδο τους στην πατρίδα και την πρόθεση τους να απασχοληθούν εκ νέου στο Ορυχείο, υπό τον όρο, ότι οι απολαβές τους θα είναι ανάλογες της σκληρής δουλειάς αλλά και της τεχνογνωσίας που απέκτησαν. Κι αυτό, κατά τον κ. Μαυρογένη, “σημαίνει αύξηση, επί του σημερινού βασικού μισθού, κατά 20-25%, γι αυτό και οι εργοληπτικές εταιρείες οφείλουν να πράξουν ανάλογα”.
ΕΡΤ ΚΟΖΑΝΗΣ- ΣΥΝΤΑΞΗ: Μαίρη Κεσκιλίδου