Μέσα στο 2023 ξεκινά το μεγάλο έργο υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην Κοζάνη, σύμφωνα με όσα ανέφερε σήμερα, μιλώντας στους δημοσιογράφους από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης.
Σύμφωνα με τον ίδιο. το έργο θα δημοπρατηθεί εντός του Φεβρουαρίου και η υλοποίησή του θα ξεκινήσει εντός του χρόνου, με τον κ. Σκυλακάκη να υποστηρίζει πως “το έργο αυτό θα αλλάξει την εικόνα της Κοζάνης”.
Σύμφωνα με τις αρχικές μελέτες του 2019 πρόκειται για κατασκευή του τεχνικού έργου Cut & Cover (tunnel) σε μήκος περίπου 270 μέτρων, που χωροθετείται ανατολικά της οδού Ιωνίας στη γέφυρα προς Κρόκο. Το έργο, σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, ως τμήμα του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Κοζάνης και θα ενοποιήσει δύο μεγάλα τμήματα της πόλης.
Το έργο, που θα καλύψει το υφιστάμενο όρυγμα, αφενός θα διασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία του σιδηροδρόμου και αφετέρου με τη νέα επιφάνεια που δημιουργείται, σε δεύτερο επίπεδο, ενοποιείται η πόλη επιτρέποντας παράλληλα την ανάπτυξη πρασίνου, χώρων άθλησης και κοινοχρήστων χώρων. Ο χρόνος εκπόνησης των απαραίτητων μελετών είναι πέντε μήνες. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Δήμου, στην έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Κοζάνης προβλέπεται η κάλυψη του υφιστάμενου ορύγματος σε κατάλληλο μήκος, στο οποίο σήμερα βρίσκεται η σιδηροδρομική γραμμή, και η κατασκευή τεχνικού έργου υπογειοποίησης της γραμμής.
Με το έργο αυτό θα εξυπηρετείται η λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή, η πρόσβαση στον επιβατικό σταθμό και παράλληλα θα δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησης της με χωροθέτηση αθλητικών εγκαταστάσεων και λοιπών δραστηριοτήτων από τον Δήμο Κοζάνης. Συγκεκριμένα, θα μελετηθεί η κατασκευή τεχνικού έργου υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής σε προεκτιμώμενο μήκος περίπου 270 μέτρων και σε έκταση συνολικής επιφάνειας 14.287 τ.μ..
Πηγή για τις μελέτες του 2019: ΕΡΤ Κοζάνης
Αφού δεν υπάρχει τρένο στην Κοζάνη,υπάρχει??Δώστε με και μένα να καταλάβω.
Μα φυσικά υπάρχει! Στην φαντασία των ανεκδιήγητων πολιτικών μας.
Όπως υπάρχει η δήλωση στις 5-9/2009 του Γιωργάκη Παπανδρέου στην πλατεία Κοζάνης ότι η Κοζάνη θα γίνει σιδηροδρομικός κόμβος των Βαλκανίων με νέο μεγάλο σιδηροδρομικό σταθμό και, ω του θαύματος!, λίγους μήνες μετά οι τοπικοί βουλευτές χειροκροτούσαν στο κοινοβούλιο τον τότε Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τον αλήστου μνήμης Δ. Ρέππα, που ακύρωνε τον όποιο σχεδιασμό και μάλιστα έκοψε τα δρομολόγια των τρένων στην Δυτική Μακεδονία.
Πολλοί πολιτικοί, όμως, ξυπνάνε στο 2023, αλλά κοιμούνται στο 2009. Ή και πιο παλιά.
Σάν τό μετρό της Θεσσαλονίκης;