Μιλώντας πριν μερικές ημέρες στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ ο καθηγητής του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ του Ηνωμένου Βασιλείου, Στέργιος Μητούλης, ο οποίος είχε διαπιστώσει από το 2020 το πρόβλημα στην υψηλή γέφυρα των Σερβίων, ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως “με είχε καλέσει ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας….είχα διαπιστώσει σημαντικά προβλήματα….εγώ είχα γράψει μια τεχνική έκθεση και είχα δώσει μια συμβουλή στον περιφερειάρχη ότι θα ήταν καλό να μειωθεί το βάρος στη γέφυρα..και να μειωθεί και η ταχύτητα, η δυναμική φόρτιση. Αυτό μεταφράστηκε βέβαια, γιατί μερικές φορές οι μηχανικοί προτείνουμε μέτρα, αλλά η εφαρμογή τους είναι διαφορετική και ίσως όχι τόσο αποδοτική όσο θα ήθελε κανείς. Εφαρμόστηκε, μπήκαν κάποια φανάρια, το οποίο δε σημαίνει απαραίτητα ότι αυτό…από τότε έγινε μια άλλη πραγματογνωμοσύνη από ένα άλλο μελετητικό γραφείο, που ουσιαστικά συμφωνούσε με τη δική μου γνώμη πως η γέφυρα είχε πρόβλημα….ωστόσο πολύ πρόσφατα, τον Ιανουάριο του 2023 πληροφορήθηκα πως κάποιοι άλλοι συνάδελφοι….πραγματογνώμονες είχαν μια αντίθετη άποψη πως η γέφυρα δεν είχε κανένα πρόβλημα και σκέφτονταν να αποσύρουν εντελώς τα μέτρα….”.
Ο Στέργιος Μητούλης συνέχισε λέγοντας πως, με βάση τις μελέτες και προσομοιώσεις της ομάδας του, “για να έχει η γέφυρα τόσο μεγάλες παραμορφώσεις, υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να έχει υποστεί σοβαρές βλάβες, δηλαδή απώλεια τενόντων στον οπλισμό της”.
Για το χρονικό διάστημα αποκατάστασης του προβλήματος ο ίδιος ανέφερε πως “μια τόσο μεγάλη γέφυρα θα ήταν καλό να ενισχυθεί και, όπως είπα το 2020 στον περιφερειάρχη, ίσως θα ήταν καλό να δούμε μια λύση μιας νέας γέφυρας…το μεγάλο πρόβλημα δεν επισκευάζεται με μικρά ποσά, μιλάμε για ποσά τάξης μεγέθους εκατομμυρίων ευρώ για να ενισχυθεί μια τέτοια γέφυρα…αν θέλουμε να την ενισχύσουμε σε τέτοιο βαθμό ώστε να περνούν τα αυτοκίνητα όπως σε καινούριες γέφυρες θα χρειαστούμε μια σοβαρή επέμβαση.. αν θέλουμε να ενισχύσουμε τοπικά κάποιες μικροφωγμές και να τις κλείσουμε με διάφορους τεχνικούς τρόπους και σκυροδέματα αυτό γίνεται δεν είναι κάτι δύσκολο…” Μιλώντας σήμερα στο kozanimedia ο κ.Μητούλης διευκρινίζει πως επιρρίπτει την ευθύνη για τη μη τήρηση των μέτρων του 2020 στους οδηγούς των διερχόμενων οχημάτων (για τους οποίους υποστηρίζει πως αυτοί δε “μετέφρασαν” σωστά τα μέτρα) και σημειώνει πως ήταν υπέρ της τοποθέτησης των φαναριών.
Ακούστε αναλυτικά το ηχητικό απόσπασμα μετά το 1:03:00: