Η ΝΔ έχει αποδείξει την αξιοπιστία της και χρειάζεται ισχυρή λαϊκή εντολή για να συνεχίσει στον δρόμο της ανάπτυξης, δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές Μιχάλης Παπαδόπουλος σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και στη δημοσιογράφο Βάσω Κουτσούμπα.
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι η Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη έκανε πράξη περισσότερα απ΄ όσα υποσχέθηκε, παρά τις πρωτοφανείς κρίσεις που αντιμετώπισε και τίμησε την εμπιστοσύνη του ελληνικού λάου μειώνοντας τους φόρους, προσελκύοντας επενδύσεις, εκσυγχρονίζοντας το κράτος και ενισχύοντας την άμυνα της πατρίδας και τη διεθνή θέση της χώρας.
«Με αυτή την εμπειρία, η ΝΔ προτείνει στους Έλληνες ένα ρεαλιστικό κυβερνητικό πρόγραμμα που θα μας οδηγήσει σε έναν δρόμο ανάπτυξης και ασφάλειας, με καλύτερους μισθούς και περισσότερες ευκαιρίες, κυρίως για τους νέους ανθρώπους», τόνισε ο Υφυπουργός Μεταφορών.
Κάνοντας έναν συνοπτικό απολογισμό του έργου που έγινε στο Υπουργείο Μεταφορών, ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε:
«Το έργο που πραγματοποιήσαμε στο Υπουργείο Μεταφορών απέδωσε συγκεκριμένα αποτελέσματα στην ψηφιοποίηση, την ηλεκτροκίνηση, τα υδατοδρόμια, τις πράσινες μεταφορές, την εφοδιαστική αλυσίδα και φυσικά, την οδική ασφάλεια.
Με την ιδιότητα και του Προέδρου της αρμόδιας Κυβερνητικής Επιτροπής, θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό ότι η Ελλάδα απέκτησε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια που προβλέπει σαφείς δράσεις από τους δημόσιους φορείς με σκοπό τη μείωση των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα κατά 50% έως το 2030.
Είναι ένα εθνικό ζήτημα που προϋποθέτει την αλλαγή της οδηγικής κουλτούρας και γι΄ αυτό επιτρέψαμε στους νέους να οδηγούν από την ηλικία των 17 ετών με συνοδό, ώστε να γίνει κτήμα τους ο σεβασμός στους κανόνες του ΚΟΚ.
Ψηφιοποιήθηκαν οι υπηρεσίες μεταφορών για την έκδοση προσωρινών αδειών οδήγησης, τα αντίγραφα και τις ανανεώσεις διπλωμάτων, τις μεταβιβάσεις και φυσικά αναπτύξαμε την εφαρμογή “wallet”, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Τα στοιχεία του διπλώματος υπάρχουν στο κινητό τηλέφωνο του πολίτη και αυτή είναι μια απτή απόδειξη της δουλειάς που έχει γίνει.
Μετρήσιμη είναι και η πρόοδος στην ηλεκτροκίνηση, όπου τα σημεία φόρτισης πολλαπλασιάστηκαν από μόλις 58 το 2019, σε περισσότερα από 2.000, σήμερα, σε όλη την Ελλάδα. Στην ΚΥΑ που συνυπογράψαμε πρόσφατα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος προβλέπονται άλλα 8.000 σημεία φόρτισης πανελλαδικά προσεχώς με απώτερο στόχο, το 2030 η Ελλάδα να διαθέτει 25.000 φορτιστές.
Προσθέτω, ότι από 405 ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων το 2018, φτάσαμε στις 4.731 το 2022 και έως τις αρχές Απριλίου ταξινομήθηκαν άλλα 2.045 νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, άλλωστε, προβλέπεται υποχρεωτικά ως μια από αναγκαίες παρεμβάσεις σε κάθε Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που υποβάλλουν οι Δήμοι στο Υπουργείο. Ο σχεδιασμός των αστικών παρεμβάσεων δεν γίνεται πλέον αποσπασματικά, αλλά κάθε πόλη οφείλει να ακολουθεί το μοντέλο της Βιώσιμης Κινητικότητας λαμβάνοντας μέριμνα για την προσβασιμότητα των ΑμεΑ και τη χρήση ήπιων μέσων μεταφοράς όπως το ποδήλατο, με βάση και τον Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής, που εκπονήσαμε.
Μαζί με την ηλεκτροκίνηση θέσαμε και τις βάσεις για την εισαγωγή του υδρογόνου ως καύσιμο μεταφορών με τη δημοσίευση της ΚΥΑ για τη λειτουργία των πρατηρίων υδρογόνου.
Η συνέχιση αυτής της προσπάθειας είναι αναγκαία για τον μετασχηματισμό του ενεργειακού μείγματος στις μεταφορές, όπου η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει.
Το ίδιο ισχύει και για τα υδατοδρόμια, όπου απλοποιήθηκε το θεσμικό πλαίσιο και εγκρίναμε περισσότερες από 10 αδειοδοτήσεις με σκοπό να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο που θα επιτρέψει τις ιδιωτικές επενδύσεις στα υδροπλάνα, ένα νέο μέσο που θα προσδώσει άλλη δυναμική στον χάρτη των μεταφορών της Ελλάδας.
Η πατρίδα μας, άλλωστε, μετατρέπεται σε έναν κόμβο σύγχρονων υπηρεσιών μεταφορών, γεγονός που αποδεικνύεται και από τη ριζική αναβάθμιση των επιδόσεων στην εφοδιαστική και τα logistics, με βάση την τελευταία έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Ο σιδηρόδρομος συνδέεται με λιμάνια και ΒΙΠΕ και εκσυγχρονίζει το επίπεδο των υπηρεσιών του με έργα που ήδη υλοποιούνται είτε έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Η προεργασία που έχει γίνει θα καρποφορήσει τα επόμενα χρόνια υπό την προϋπόθεση να συνεχιστεί το έργο της σημερινής κυβέρνησης και να μην υπάρξει αβελτηρία και πισωγύρισμα.»
Ερωτηθείς για το αναπτυξιακό πρόγραμμα στην Κοζάνη, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε:
«Η Δυτική Μακεδονία αποτελεί την ενεργειακή πηγή της Ελλάδας για περισσότερο από μισό αιώνα και η μετάβαση στη μετά – λιγνίτη εποχή πραγματοποιείται με βάση το Σχέδιο Δίκαιης Μετάβασης, σε συνδυασμό με το πρόγραμμα Ανάπτυξης της Περιφέρειας με ορίζοντα το 2030, που παρουσίασε ο Πρωθυπουργός.
Σκοπός είναι να αξιοποιήσουμε όλους τους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους για να εξασφαλίσουμε την ευημερία των κατοίκων της Κοζάνης και της Πτολεμαΐδας σε ένα καλύτερο περιβάλλον από το σημερινό.
Κονδύλια που υπερβαίνουν το 1 δισ. ευρώ διοχετεύονται σε νέες, ποιοτικές θέσεις εργασίας, παραγωγή «πράσινης» και φτηνής ενέργειας και σε πρωτοπόρες χρήσεις της γης, που θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία στα προϊόντα της Δυτικής Μακεδονίας.
Επισημαίνω ότι στη Ζώνη Καινοτομίας που αναπτύσσεται με το Επιστημονικό Τεχνολογικό Πάρκο Πανεπιστημίου, θα αναπτυχθεί η πρώτη πιλοτική μονάδα παραγωγής Πράσινου Υδρογόνου, ενώ η οδική σύνδεση Τρίκαλα-Εγνατία του αυτοκινητόδρομου Ε65, που θα παραδοθεί το 2025, θα ανοίξει νέους δρόμους στο εμπόριο και στον τουρισμό.
Επιδίωξή μου είναι να συμβάλω με την εμπειρία μου ώστε όλες αυτές οι πρωτοβουλίες να αποδώσουν και να κερδίσουμε το μεγάλο στοίχημα του ενεργειακού μετασχηματισμού εξασφαλίζοντας καλύτερες συνθήκες ζωής στους κατοίκους της Κοζάνης και ευρύτερα της Δυτικής Μακεδονίας.»
Όσον αφορά στο διακύβευμα των επερχόμενων εκλογών, ο Υφυπουργός Μεταφορών επεσήμανε ότι η διαφορά αυτής της κάλπης είναι ότι οι πολίτες έχουν μέτρο σύγκρισης ανάμεσα στη διακυβέρνηση της χώρας από τη ΝΔ και από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, σημείωσε:
«Το ερώτημα που τίθεται είναι ξεκάθαρο: θέλουμε Νέα Δημοκρατία και Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ή ΣΥΡΙΖΑ και Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα;
Θέλουμε μια σταθερή κυβέρνηση που υλοποιεί τις δεσμεύσεις της ή πειράματα ακυβερνησίας;
Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε την απλή αναλογική, ακριβώς γιατί προέβλεψε ότι δεν θα μπορέσει να κάνει πράξη όσα είχε υποσχεθεί στους πολίτες, διαψεύδοντας τις προσδοκίες τους.
Οι επιπτώσεις αυτής της τακτικής φαίνονται σήμερα, καθώς η προοδευτική διακυβέρνηση που ευαγγελίζεται ο κ. Τσίπρας αποδεικνύεται στην πράξη ως άλλη μια ουτοπία της αριστεράς.
Η ΝΔ ζητεί μια καθαρή εντολή διακυβέρνησης και απευθύνεται στους Έλληνες με ένα κοστολογημένο πρόγραμμα, που γνωρίζει ότι μπορεί να εφαρμόσει.
Το διακύβευμα, λοιπόν, των εκλογών είναι πρόοδος ή άλλη μια περιπέτεια. Η απόφαση ανήκει στους πολίτες και ειδικά στους νέους, γιατί η επόμενη τετραετία είναι η πιο κρίσιμη για το μέλλον της χώρας στην οποία τα νέα παιδιά θα σταδιοδρομήσουν και θα κληθούν να πάρουν σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή τους.»