Πριν μερικές ημέρες στις 07-07-2023 έγιναν οι εξαγγελίες του νέου Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρα. Όπως παρατηρούμε πουθενά δεν υπάρχει κάτι που να «ακουμπά» στην πολύπαθη και κτυπημένη λόγω βίαιης απολιγνιτοποίησης περιοχή της Πτολεμαΐδας / Εορδαίας.
Σε ένα μόνο σημείο θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχουμε μερική σχέση και αυτό αφορά τον οδικό άξονα Ε65, που και αυτό το σημείο απέχει «κάτι χιλιόμετρα» από την Πτολεμαΐδα στο κούμπωμα του Ε65 Κοζάνης-Γρεβενά και που και αυτό, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις θα ολοκληρωθεί τέλος του 2027.!!!
Δεν διαβάσαμε τίποτε για την νέα σιδηροδρομική γραμμή Αλβανίας Ιεροπηγής – Θεσσαλονίκης που είναι υποχρέωση της χώρας μας σύμφωνα με το πρόγραμμα «INTERREG IPA CROSS-BORDER COOPERATION PROGRAMME “GREECE-ALBANIA 2014-2020”. Φυσικά και εδώ το «βαθύ παρακράτος» αφού προσπαθεί να κάνει το άσπρο – μαύρο, προσπαθεί με τον πιο βρώμικο τρόπο να «πετάξει» έξω την πρόταση της Πτολεμαΐδας, πρόταση ψηφισμένη από το Δημοτικό Συμβούλιο Εορδαίας στις 18-10-2021 με την υπ. Αριθ. 113/2021 απόφαση.
Όλο όμως αυτό το διάστημα που ήδη έχουμε δημοσιεύσει τις τρείς μελέτες που ανέθεσε ο ΟΣΕ στην μελετητική εταιρεία «ΔΡΟΜΟΣ», από όπου εμφανώς η πρόταση της Ιεροπηγής – Πτολεμαΐδας υπερτερεί κατά κράτος των δύο άλλων προτάσεων, ο Δήμαρχος παραμένει «αδρανής» και «πακτωμένος» στην θέση του να ενώσει το ΒΙΟΠΑ (πρώην ΑΕΒΑΛ), σιδηροδρομικώς με την παλιά γραμμή Κοζάνη – ΒΙΟΠΑ – Πτολεμαΐδα – Αμύνταιο, λες και το Αμύνταιο ή η Κοζάνη είναι λιμάνια για άμεση πρόσβαση.!!!
Στις 01-07-2010 διακόπηκε ως άγονη η σιδηροδρομική σύνδεση Κοζάνης – Πτολεμαΐδας (παρά την ανακατασκευή που υπήρξε). Ο «αποπεμφθείς», Υφυπουργός Μεταφορών και παρ’ ολίγον μη εκλεγείς βουλευτής κ.Μ. Παπαδόπουλος που είχε στενό συνεργάτη του τον κ.Πλακεντά, τον κρατά μάλλον με γερά χαρτιά για να μην αντιδρά ο τελευταίος έστω με μια ανακοίνωση, μια διαμαρτυρία, μια δήλωση.
Διαβάζουμε επίσης: Πτολεμαΐδα: Ξεκινάει την 1η Ιουλίου η δημιουργία Κόμβου Καινοτομίας Υδρογόνου στην ΑΕΒΑΛ
Μέσω του ΕΣΠΑ, με συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη 19.799.974 ευρώ και με δικαιούχο το ΕΚΕΤΑ, όμως ίσως λίγοι διαβάσανε ότι αυτή η επένδυση αφορά το ΕΣΠΑ 2021-2027. Και όπως επίσης ολίγοι διάβασαν πως στην Κρήτη στον Αθερινόλακκο κοιλάδα υδρογόνου. Σε φάση εκκίνησης βρίσκεται το έργο Crete Aegean hydrogen valley (CRAVE H2) το οποίο σχεδιάζεται και σύντομα αναμένεται ότι θα ακολουθήσει η αδειοδότησή του. Το έργο που θα εγκατασταθεί στον Αθερινόλακκο της Κρήτης έχει την υποστήριξη της Clean Hydrogen Partnership και προωθείται από κοινοπραξία στην οποία «leader» είναι η Eunice και συμμετέχουν η ιταλική πολυεθνική που αναπτύσσει συστήματα ηλεκτρόλυσης De Nora, η Ballard που κατασκευάζει κυψέλες καυσίμου.
Με άλλα λόγια εμείς περιμένουμε το επόμενο ΕΣΠΑ και στην Κρήτη ξεκινούν άμεσα την επένδυση. Μήπως κ.Δήμαρχε έχεις κάποια αντίρρηση ότι όλα έχουν σχέση με άμεση πρόσβαση σε λιμάνι;;;;; Και που εσύ βλέπεις λιμάνι την Κοζάνη και το Αμύνταιο;;;; Και δεν αγωνίζεσαι για την νέα σιδηροδρομική γραμμή, ΙΕΡΟΠΗΓΗΣ – ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, και την οποία γραμμή και εψήφισες μαζί με το Δημοτικό Συμβούλιο Εορδαίας.
Στις 06 Ιουλίου 2023 διαβάζουμε: «Μεμονωμένος Σταθμός Ηλεκτροχημικής Αποθήκευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας στην Ευρύτερη Περιοχή Λεβαίας, Συνολικής Ισχύος 250 MW και Υποστηρικτικά – Συνοδά Έργα» στις Δ.Ε. Αμυνταίου και Φιλώτα, του Δήμου Αμυνταίου, της Π.Ε. Φλώρινας, της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, της Εταιρείας «Πτολεμαΐδα Storage Μ.Α.Ε..», σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που προτάθηκαν στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης και των γνωμοδοτήσεων των αρμόδιων φορέων και υπηρεσιών.
Στις 11 Ιουλίου 2023 διαβάζουμε: Προς υλοποίηση βαίνει ακόμα ένα μεγάλο “πράσινο“ έργο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην Κοζάνη. «Πρόκειται για το έργο κατασκευής και λειτουργίας σταθμού αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας στη θέση “Αμυγδαλιά”, συνολικής ισχύος 150,00 MW στη Δημοτική Ενότητα Ελιμείας στην Κοζάνη.»
Μήπως όλα αυτά έχουν να κάνουν με την πλήρη αδράνεια της Δημοτικής μας Αρχής που έχει αναγάγει το θέμα του ΒΙΟΠΑ ως το μόνο σημείο που θα έρθουν οι επενδύσεις (δεν ξέρουμε αν υπάρχουν και οι σχετικές άδειες, μέχρι πριν μερικούς μήνες δεν είχε ολοκληρωθεί η αδειοδότηση). Και παρ’ ότι είναι το μεγαλύτερο ΒΙΟΠΑ στην Δυτική Μακεδονία εντός αστικού ιστού, δεν είδαμε καμιά επένδυση.
Τέλος μια εβδομάδα πριν τις τελευταίες εκλογές του 2023 επισκέφτηκε την πόλη μας η κ. Κεραμέως (Υπουργός Παιδείας), η ίδια Υπουργός ήταν όταν το 2019, πριν προλάβει να καθίσει στην καρέκλα του Υπουργείου της ανέστειλε την λειτουργία της σχολής Λογοθεραπείας στην Πτολεμαΐδα.
Κατέθεσε κάποιος φορέας της περιοχής μας από τον Δήμαρχο, το Εργατικό Κέντρο, τον Εμπορικό Σύλλογο, την Εκπαιδευτική Κοινότητα, κάποιον επιτέλους ένα υπόμνημα στην κ. Κεραμέως για την ανάγκη λειτουργίας όχι μόνο της σχολής Λογοθεραπείας αλλά και άλλης παρεμφερούς ειδίκευσης σχολής ώστε να υπάρξουν και θέσεις εργασίας αλλά και να «κουμπώνει» και με τον νέο φορέα που υπάρχει για την διαμονή των ατόμων με αναπηρία στον χώρο του κτιρίου, του πρώην γηροκομείου,
ΑΜΦΙΒΑΛΛΟΥΜΕ.!!!
Είναι η πολλοστή φορά που «κρούομε τον κώδωνα του κινδύνου» και πολύ φοβόμαστε ότι δεν θα αργήσουν να έρθουν πλείστα άσχημα και κακά για την περιοχή μας. Θα το γράφουμε μέχρι να το καταλάβουν κάποιοι και ειδικά ο Δήμαρχος μας.
«Η ιστορία γράφεται από τους ενεργά παρόντες, και όχι από τους ενεργά απόντες».