Παρασκευή, 4 Ιουλίου, 2025
Kozani Media
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Ειδήσεις
  • Επi των τυπων…
  • Nightlife
  • “La Femme…”
  • Ο κοσμος των MEDIA
  • Γράφουν…
  • Εκδηλώσεις
  • Κοινωνικά
  • “Carpe diem”
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
  • #giveaway
Kozani Media
No Result
View All Result
Home Ειδήσεις

To… τρένο της Καλαμπάκας θα παραμείνει ανέκδοτο στην Κοζάνη παρά την απολιγνιτοποίηση-Το…2044 η σύνδεση λέει η κυβέρνηση-Η ερώτηση Κουκουλόπουλου και η απάντηση Ταχιάου στη Βουλή

09/02/24 18:28
in Ειδήσεις, Προτεινόμενα
1
0
SHARES
261
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Κοζάνης του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Πάρι Κουκουλόπουλου, με αντικείμενο την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου να “πετάξει” στο 2044 τη σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Κοζάνης και κατ’ επέκταση με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Εκ μέρους της Κυβέρνησης, ο αρμόδιος Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, κ. Νικ. Ταχιάος, με απόλυτη σαφήνεια ξεκαθάρισε επίσημα, από το βήμα της Ολομέλειας του Κοινοβουλίου, ότι το έργο βρίσκεται εκτός κυβερνητικών προτεραιοτήτων.

Εντύπωση προκάλεσαν οι δικαιολογίες που επικαλέστηκε η Κυβέρνηση για να τεκμηριώσει πως γι’ αυτήν προέχουν άλλες επιλογές, στις οποίες δεν χωρά η σιδηροδρομική γραμμή της Κοζάνης. Ο Υφυπουργός μιας Κυβέρνησης που κυβερνά σχεδόν πέντε χρόνια από το 2019, κατέφυγε σε κάθε λογής προφάσεις, από το Μνημόνιο του ΣΥΡΙΖΑ πριν εννέα χρόνια, μέχρι τις θεομηνίες, τα βουνά της πατρίδας μας, ακόμα και την τραγωδία των Τεμπών. Ουσιαστικά προσπάθησε να περιγράψει ότι το έργο δεν έχει και καμιά άμεση χρησιμότητα, αφού υπάρχει οδική σύνδεση  Κοζάνης – Θεσσαλονίκης!

Μπροστά στην κυνική αδιαφορία για τον Τόπο μας, ο Βουλευτής Κοζάνης κατ’ αρχάς υπενθύμισε τις ενέργειες που είχαν υλοποιηθεί και είχαν σταδιακά οδηγήσει το έργο σε σημαντικό βαθμό ωριμότητας, από τα χρόνια δημαρχίας του μέχρι την Κυβέρνηση του 2014. Ενδεικτικά, την ένταξη του έργου στα διευρωπαϊκά δίκτυα (βασική προϋπόθεση για να μπορεί να χρηματοδοτηθεί από διαρθρωτικά ταμεία), καθώς και ότι η περιοχή της Κοζάνης εντάχθηκε στο δίκτυο πόλεων – κόμβων του ευρωπαϊκού βασικού και εκτεταμένου σιδηροδρομικού δικτύου.

«Το 2014 το έργο είχε συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα συνολικού ύψους περίπου τεσσάρων δις, που υπέβαλε η τότε Κυβέρνηση προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ήταν το μεγαλύτερο έργο, 800 εκατ. στα  4 δις. Χαρακτηριζόταν ως ένα έργο που έχει όλες τις αδειοδοτήσεις, έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, σκοπιμότητα και εφικτότητα, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα το οποίο,  εάν είχε τηρηθεί, εδώ και δύο χρόνια θα λειτουργούσε», ανέφερε ο Π. Κουκουλόπουλος. Επιπλέον, καυτηρίασε όσα ακολούθησαν από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και από τη Ν.Δ., όπως και τις εξαγγελίες του κ. Μητσοτάκη ειδικά για το έργο.

«Η Δυτική Μακεδονία καταποντίζεται από τη βίαιη απολιγνιτοποίηση. Επενδυτές αποσύρονται, γιατί δεν υπάρχει σιδηροδρομική σύνδεση μεταφοράς εμπορευμάτων. Πρόκειται για σύνδεση κομβικής αναπτυξιακής προτεραιότητας, νευραλγικής στρατηγικής σημασίας που υπερβαίνει τα στενά όρια της Δυτικής Μακεδονίας, έχει εθνικό χαρακτήρα» υπογράμμισε με έμφαση.

Στηλίτευσε, επίσης, πως για να “μπει στο συρτάρι” η γραμμή Κοζάνη – Καλαμπάκα, χρησιμοποιούν ως δικαιολογία την τραγωδία των Τεμπών. «Το αντίθετο θα έπρεπε να συμβαίνει. Τα Τέμπη ανέδειξαν ότι ο σιδηρόδρομος για την Ελλάδα είναι αποσυνάγωγο μέσο, τη στιγμή που η Ε.Ε. έχει θέσει στόχο το 2031 να κινείται με σιδηρόδρομο διπλάσιος αριθμός επιβατών και εμπορευμάτων. Ενώ η Ελλάδα έχει στη διάθεσή της το –πρωτοφανές σε ύψος- χρηματοδοτικό πακέτο του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης, χώρο για να χρηματοδοτηθεί ο σιδηρόδρομος δεν βρήκατε», επισήμανε.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι η Κυβέρνηση δεν δέχθηκε ούτε καν να εκκινήσει διάλογο με τους τοπικούς φορείς για να συζητήσει την αλλαγή χρονικής προτεραιότητας στο έργο. Ενώ ο Π. Κουκουλόπουλος πρότεινε ότι «σήμερα πρέπει να ξεκινήσει αυτός ο διάλογος, όχι να κλείσει», ο Υφυπουργός στη δευτερολογία του έκανε πως δεν άκουσε το κάλεσμα για διάλογο και συνέχισε να περιγράφει ότι το έργο δεν προέχει γι’ αυτή την Κυβέρνηση.

Αναλυτικότερα, μπορείτε να δείτε το video με ολόκληρη τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης εδώ: https://collab.parliament.gr/~RszMG

Κοινοποιήστε:

  • Πατήστε για κοινοποίηση στο Facebook(Ανοίγει σε νέο παράθυρο) Facebook
  • Click to share on X(Ανοίγει σε νέο παράθυρο) X
Tags: Δυτική ΜακεδονίαΚεντρικόΚοζάνη
Previous Post

Τι είναι η “Αφασία”

Next Post

Ιβάν Σαββίδης: Η Ουκρανία κατάσχεσε περιουσιακά του στοιχεία

Next Post

Ιβάν Σαββίδης: Η Ουκρανία κατάσχεσε περιουσιακά του στοιχεία

Comments 1

  1. Οραματιστής says:
    1 έτος ago

    Ο κύριος Μιχάλης Παπαδόπουλος είχε οραματιστεί το 2019 προεκλογικά την σιδηροδρομική Εγνατία , τι απέγινε το όραμα του ;; Ξέρετε κατι ;

    Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

https://www.youtube.com/watch?v=wZ0fbu2fzwY
Kozani Media

Copyright © 2021 Kozanimedia.gr |
Design by AK&PARTNERS

  • Περιφερειακές και δημοτικές εκλογές 2023
  • Προσωπικά Δεδομένα
  • Επικοινωνία

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Ειδήσεις
  • Επi των τυπων…
  • Nightlife
  • “La Femme…”
  • Ο κοσμος των MEDIA
  • Γράφουν…
  • Εκδηλώσεις
  • Κοινωνικά
  • “Carpe diem”
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
  • #giveaway

Copyright © 2021 Kozanimedia.gr |
Design by AK&PARTNERS

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, δίνετε τη συγκατάθεσή σας για χρήση cookies. Επισκεφθείτε την Πολιτική απορρήτου και cookie.