Τη μεγάλη αύξηση των νεκρών από τροχαία ατυχήματα στην Κρήτη το 2024 αναδεικνύουν με ερώτησή τους 4 Βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας (Κ.Ο.) της Νέας Αριστεράς, έπειτα από πρωτοβουλία της Βουλεύτριας Φλώρινας και Γραμματέα της Κ.Ο., Πέτης Πέρκα.
Ειδικότερα, ενώ το 2023 καταγράφηκαν 32 νεκροί στην άσφαλτο, το 2024 κι ενώ δεν έχει ακόμα τελειώσει η χρονιά, οι νεκροί από τροχαία στο νησί ανέρχονται σε 50, 56% δηλαδή περισσότεροι σε σχέση με πέρσι. Επειδή παρόμοια είναι η κατάσταση και στις περισσότερες περιοχές της χώρας, είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί ο στόχος που έχει θέσει η ΕΕ για μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών μεταξύ 2020 και 2030 και για σχεδόν μηδενικές τιμές και για τα δύο μέχρι το 2050.
Εκτός από τον οδηγό και το όχημα, η υποδομή αποτελεί καθοριστικό παράγοντα σε ό,τι αφορά την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Και το οδικό δίκτυο της Κρήτης απέχει παρασάγγας από το να θεωρείται ασφαλές, με αδήριτη την ανάγκη για κατασκευή νέων έργων και για συντήρηση του υφιστάμενου δικτύου.
Αλλά αντί για έργα, έχουμε ‘καταιγισμό’ εξαγγελιών σε σχέση με κονδύλια πολλών εκατομμυρίων, τα οποία διατίθενται ή θα διατεθούν σε έργα οδικής ασφάλειας. Στην πράξη, όμως, αυτό που καταγράφεται είναι πολύ μικρές απορροφήσεις και καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων. Και φυσικά, με ‘κερασάκι’ τον ΒΟΑΚ, όπου δεν υπάρχει κανένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης στην κατασκευή του.
Στο πλαίσιο αυτό, οι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό για τις ενέργειες που έχουν γίνει για να βελτιωθεί η κατάσταση του οδικού δικτύου στην Κρήτη, ώστε να μειωθούν και οι νεκροί από τα τροχαία ατυχήματα. Ενώ παράλληλα ζητούν κατάλογο με τα έργα οδικής ασφάλειας που υλοποιούνται αυτή τη στιγμή στο νησί, της πηγές χρηματοδότησης, το στάδιο υλοποίησης και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους.
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη την ερώτηση.
Το 217 ός τουριστικού χωριού στην