Τον προβληματισμό τους σε σχέση με την απευθείας ανάθεση του λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης και όσα σχετίζονται με την όλη διαδικασία αναδεικνύουν με ερώτησή τους 7 Βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας (Κ.Ο.) της Νέας Αριστεράς, έπειτα από πρωτοβουλία της Βουλεύτριας Φλώρινας και Γραμματέα της Κ.Ο., Πέτης Πέρκα.
Πέρα από την αισθητική του λογοτύπου, η οποία έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης (ΣΑΘ), αλλά και της ελληνικής γραφιστικής κοινότητας, οι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς στέκονται στο πώς φτάσαμε να προστίθεται άλλη μια απευθείας ανάθεση στη μακρά λίστα της κυβέρνησης – από το σύνολο των δημοσίων συμβάσεων, η συγκεκριμένη μέθοδος έχει επιλεγεί σε ποσοστό περίπου 70%.
Αυτή τη φορά, προκηρύχθηκε διαγωνισμός το Φεβρουάριο του 2024, με έπαθλο 8 χιλιάδες ευρώ για την πρόταση που θα αναδειχθεί πρώτη, ακυρώθηκε όμως μόλις λίγες μέρες πριν την καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προτάσεων, «για να επανακαθοριστούν οι όροι του». Το ίδιο συνέβη και με το δεύτερο διαγωνισμό, ο οποίος απέβη άγονος, αφού απορρίφθηκαν ως ανεπαρκείς και οι 8 προσφορές που είχαν κατατεθεί, ενώ παράλληλα το ποσό της σύμβασης είχε εκτιναχθεί στις 30 χιλιάδες ευρώ.
Για να καταλήξουμε τελικά, λόγω του σύντομου χρονικού διαστήματος μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, σε απευθείας ανάθεση στην εταιρία MnMS. Μια ‘άγνωστη’ εταιρία, η οποία δεν έχει καμία σχέση με τον σχεδιασμό και με μηδενική εμπειρία σε αντίστοιχα έργα. Κι αυτό, ενώ η Θεσσαλονίκη διαθέτει σημαντικό δυναμικό επαγγελματιών με πλούσια εμπειρία στο αντικείμενο, οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα την ταυτότητα και τις ανάγκες της πόλης.
Τα πράγματα όμως περιπλέκονται, αφού, σύμφωνα με δημοσιεύματα, στο σχεδιασμό του έργου, ή τουλάχιστον στην σύνταξη της επίσημης παρουσίασης του λογοτύπου, φαίνεται να έχει εμπλακεί υπάλληλος μιας από τις 8 εταιρίες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό που κηρύχθηκε άγονος (PALLADIAN). Μάλιστα, το αρχείο που είχε το όνομα της εν λόγω υπαλλήλου στη θέση του συντάκτη/δημιουργού τροποποιήθηκε μετά την παρουσίαση, με αφαίρεση του ονόματός της. Ενώ τα ίδια δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η πρώτη έδρα κατά την έναρξη της MnMS το 2015, έχει την ίδια διεύθυνση με εκείνη που εδρεύει η PALLADIAN ήδη από το 2001.
Οι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς θέτουν καίρια ερωτήματα στον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, σε ό,τι αφορά την ακύρωση του πρώτου διαγωνισμού, την απόρριψη και των 8 προτάσεων του δεύτερου διαγωνισμού, την εκτίναξη της αξίας της σύμβασης από 8 σε 30 χιλιάδες ευρώ και φυσικά σε σχέση με τα κριτήρια επιλογής της MnMS με απευθείας ανάθεση, αλλά και την εμπλοκή της εταιρίας PALLADIAN στο σχεδιασμό του λογοτύπου.
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρη την ερώτηση.