Ορατός ο κίνδυνος να ματαιωθεί η υλοποίηση των Κέντρων Υγείας σε Κοζάνη και Πτολεμαΐδα, μετά και την πρόσφατη τοποθέτηση του κ. Αμανατίδη στο Περιφερειακό Συμβούλιο, όπου συζητήθηκε το εν λόγω θέμα.
Στην προσπάθειά του να επιρρίψει ευθύνες στην προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή, διατύπωσε αβάσιμους ισχυρισμούς και άφησε αναπάντητα ερωτήματα για τις ενέργειες στις οποίες όφειλε να προβεί ως Περιφερειακή Αρχή, σε συνέχεια των ενεργειών της προηγούμενης.
Πιο συγκεκριμένα, ισχυρίζεται ότι δεν ισχύουν οι οικοδομικές άδειες, που από το 2012 το τότε ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και σήμερα ΕΦΚΑ, έχει στην διάθεσή του για την υλοποίηση των δύο αυτών έργων, με το αιτιολογικό ότι οι σημερινές κτιριολογικές ανάγκες των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ και του Υπουργείου Υγείας είναι διαφορετικές από εκείνες του 2012.
Επίσης ισχυρίζεται, ότι η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή θα έπρεπε να είχε εκπονήσει και τις μελέτες εφαρμογής των έργων.
Όσον αφορά το πρώτο θέμα, ο ισχυρισμός της Περιφερειακής Αρχής είναι αβάσιμος, γιατί ακόμα και αν οι σημερινές κτηριολογικές ανάγκες των υπηρεσιών, είναι διαφορετικές από αυτές του 2012, οι οικοδομικές άδειες ισχύουν μέχρι τέλους του 2024. Οπότε θα μπορούσε είτε να γίνει μια απλή ενημέρωση φακέλου, εάν οι αλλαγές αφορούσαν εσωτερικές διαρρυθμίσεις, είτε να γίνει αναθεώρηση των υφιστάμενων αδειών, εάν οι αλλαγές αφορούσαν στοιχεία κάλυψης ή δόμησης των κτιρίων.
Όσον αφορά το δεύτερο θέμα, η εκπόνηση των μελετών εφαρμογής, όταν μάλιστα η Περιφέρεια δεν είναι ιδιοκτήτης του έργου, προϋποθέτει συνετή διαχείριση, εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για την κατασκευή του έργου και
προγραμματική σύμβαση με τον ιδιοκτήτη του έργου, στην προκειμένη περίπτωση ο ΕΦΚΑ. Με αυτήν, ο τελευταίος, θα εκχωρεί τα δικαιώματα της εκπόνησης των μελετών ή τα δικαιώματα της εκτέλεσης του έργου ή και τα δύο, στην Περιφέρεια.
Επισημαίνεται, ότι η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, για την κατασκευή του έργου, ήταν βασική απαίτηση από το τμήμα διαχείρισης ακινήτων του ΕΦΚΑ. Χωρίς αυτήν, ο κρατικός Οργανισμός, ως ιδιοκτήτης της έκτασης, δεν προχωρούσε σε υπογραφή προγραμματικής σύμβασης και παροχή στοιχείων για τα ακίνητα. Όπως για παράδειγμα, προσκόμιση των στοιχείων των οικοδομικών αδειών (ιδιοκτησιακό, σχέδια, έντυπα κλπ).
Αυτό επετεύχθη στις 4 Αυγούστου 2023, όταν ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Νικόλαος Παπαθανάσης ενέταξε την χρηματοδότηση των έργων στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης.
Μετά τις 4 Αυγούστου του 2023, θα μπορούσαν απρόσκοπτα οι διαδικασίες ωρίμανσης και υλοποίησης των έργων να ξεκινήσουν, μιας και οι πιστώσεις ήταν πλέον εξασφαλισμένες.
Όμως, εξαιτίας της προεκλογικής περιόδου, που είχε ήδη ξεκινήσει, κρίθηκε σκόπιμο οι ενέργειες να συνεχιστούν μετά τις εκλογές.
Το βασικό ζητούμενο βέβαια, για τους πολίτες της Κοζάνης και της Πτολεμαΐδας, θεωρούμε πως είναι η υλοποίηση των έργων αυτών.
Το ερώτημα που θέσαμε στην Περιφερειακή αρχή, είναι εάν θέλει την υλοποίηση των δύο Κέντρων Υγείας σε Κοζάνη και Πτολεμαΐδα;
Θέλει, ο κ. Αμανατίδης, την υλοποίηση των δύο Κέντρων Υγείας σε Κοζάνη και Πτολεμαΐδα, ή σκοπίμως καθυστερεί και προσπαθεί να επιρρίψει ευθύνες αλλού, με τελικό σκοπό την απένταξη των δύο αυτών έργων, από το ήδη εγκεκριμένο επενδυτικό πρόγραμμα;
Αν πραγματικά ο κ. Αμανατίδης θέλει την υλοποίηση των δύο αυτών έργων, θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα τις διαδικασίες για την ωρίμανση και υλοποίηση των έργων, κάτι βέβαια που θα μπορούσε να είχε κάνει εδώ και ένα χρόνο, μιας και τα έργα έχουν έγκριση και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, τόσο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, όσο και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Οικονομικών.