Τα ζητήματα που προκύπτουν σε σχέση με την ασφάλεια των αερομεταφορών, λόγω των ελλείψεων στα συστήματα αεροναυτιλίας και της υποστελέχωσης κρίσιμων κλάδων αναδεικνύουν με ερώτησή τους 6 Βουλευτές της Νέας Αριστεράς, έπειτα από πρωτοβουλία της Βουλεύτριας Φλώρινας και Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, Θεοπίστης (Πέτης) Πέρκα.
Οι Βουλευτές αναφέρουν αρχικά τις προειδοποιήσεις των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ), σύμφωνα με τους οποίους, η υποστελέχωση του κλάδου είναι σε τέτοιο επίπεδο «που δεν επιτρέπει την εξυπηρέτηση της ζήτησης της αεροπορικής κίνησης». Παράλληλα, επισημαίνουν ότι το σύστημα προειδοποίησης εμπλοκών είναι «μη επιχειρησιακό», με αποτέλεσμα η αποφυγή συμβάντων να εξαρτάται αποκλειστικά από τον ανθρώπινο παράγοντα.
Τα ίδια ζητήματα αναδεικνύουν και οι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας (ΗΜΑΕΚ), όπου σημειώνουν ότι τα τελευταία χρόνια ο κλάδος έχει μειωθεί κατά 40%, ενώ το αεροπορικό έργο έχει υπερδιπλασιαστεί. Τονίζουν ταυτόχρονα ότι εδώ και χρόνια κομβικά ραντάρ σάρωσης του εναέριου χώρου δεν λειτουργούν ή υπολειτουργούν και άρα όλα επαφίονται στον ανθρώπινο παράγοντα.
Στην αγωνία και τις προειδοποιήσεις αυτές, η Διοίκηση της ΥΠΑ απαντάει με επιθετικές ανακοινώσεις, προσπάθεια για επιβολή αύξησης ωραρίου, πειθαρχικές διώξεις, ενώ επιχειρεί να αυξήσει και την ονομαστική χωρητικότητα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, όπως καταγγέλουν οι ΕΕΚ. Ακόμα και σε ό,τι αφορά το «φιλόδοξο» πρόγραμμα επενδύσεων που η Διοίκηση διαφημίζει σε ό,τι αφορά τα συστήματα αεροναυτιλίας, γεγονός παραμένει ότι τα εν λόγω συστήματα δεν προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί πριν το 2029.
Οι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό για το τι προτίθεται να κάνει σε ό,τι αφορά τα παραπάνω θέματα, τα οποία άπτονται, μεταξύ άλλων, και της ασφάλειας των πτήσεων, ειδικά ενόψει της θερινής τουριστικής περιόδου.
Διαβάστε ΕΔΩ το πλήρες κείμενο της Ερώτησης.