Έναρξη του Φεστιβάλ Κλασικής μουσικής στο Λαογραφικό Μουσείο Κοζάνης-Δείτε το πρόγραμμα της Τετάρτης

Τετάρτη 22 Αυγούστου | Νέα ταλέντα\

επιμέλεια προγράμματος – κείμενα

Ερη Κουρμπαλη

36α Λασσάνεια

 

ΔΗΜΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ – ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ

 

  1. Lovreglio (1841 – 1907) – Fantasia di Concerto La Traviata (G.Verdi) op. 45

Γιώργος Καραγκούνης, κλαρινέτο | Γλύκα Κουτούλα, πιάνο

Ο Donato Lovreglio ήταν Ιταλός συνθέτης και φλαουτίστας. Έγραψε κυρίως μουσική για φλάουτο και για άλλα ξύλινα πνευστά. Ανάμεσα στις συνθέσεις του, βρίσκονται πολλές φαντασίες και διασκευές σε θέματα από όπερες του Giuseppe Verdi, μεταξύ των οποίων είναι οι “Simon Boccanegra”, “Don Carlos” και φυσικά η “Traviata”.

Η πρεμιέρα έγινε το 1859 στο θέατρο “Apollo” στη Ρώμη. Το έργο, με το δεξιοτεχνικό του χαρακτήρα, αναδεικνύει τις δυνατότητες του κλαρινέτου σε όλη του την έκταση. Είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα, της μοναδικής ικανότητας του συνθέτη να δημιουργεί παραλλαγές στα γνωστά θέματα του Verdi. Τα τέσσερα θέματα που επεξεργάζεται ο συνθέτης, είναι όλα παρμένα από την 1η πράξη της όπερας.

 

Γεννημένος στην Κοζάνη το 1998, ο Γεώργιος Καραγκούνης ξεκίνησε τις σπουδές του στη μουσική σε ηλικία 6 ετών, έχοντας ερεθίσματα από το οικογενειακό του περιβάλλον. Σε ηλικία 16 ετών ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών του στο κλαρινέτο στην τάξη κλαρινέτου του κ. Κοσμά

Παπαδόπουλου του Νέου Ωδείου Κοζάνης, παίρνοντας το δίπλωμα με βαθμό «Άριστα παμψηφεί». Στα 18 του ξεκίνησε τις ανώτερες σπουδές του στο Α.Π.Θ. στο τμήμα Μουσικών σπουδών, ενώ στα 19 του συνέχισε τις σπουδές του (Bachelor) στο «Hochschule für Μusik und Τanz Κöln» της Κολωνίας με εξειδίκευση «σολίστ–μουσικός ορχήστρας» στο κλαρινέτο υπό την επίβλεψη του καθηγητή Ralph Manno. Έχει διακριθεί σε πλήθος μουσικών διαγωνισμών, ενδεικτικά στο διαγωνισμό «Bachauer Junior»,ενώ απέσπασε Α’ Βραβείο στον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό της Μαρίας Χαιρογιώργου–Σιγάρα, στον Tenth International Competition Young Virtuosos στη Σόφια της Βουλγαρίας και χρυσό βραβείο σολίστ στο διαγωνισμό Zlota Lyra στην Πολωνία. Παράλληλα, παρακολούθησε σεμινάρια και masterclasses με εξέχοντες κλαρινετίστες όπως οι Σπ.Μουρίκης, Μ.Μουμουλίδης, P.Radev, J.Luis, R.Manno και N.Pfeffer, συνεργάστηκε με τους Orpheus Soloists, συμμετείχε στο project «Κ.Ο.Θ.+ new generation» και συνέπραξε ως σολίστ με την Κ.Ο.Θ.

Επιπλέον, ήταν μέλος της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου Κοζάνης «Πανδώρα», της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων του Ο.Μ.Μ.Θ. «MOYSA», στο πλαίσιο της οποίας συνεργάστηκε και με άλλα συμφωνικά σχήματα όπως η Σ.Ο.Δ.Θ., η Κ.Ο.Θ. και η RCO. Υπήρξε μέλος της Ελληνοτουρκικής Ορχήστρας Νέων και της Mediterranean Youth Orchestra . Τέλος έχει συνεργαστεί με πολλούς μαέστρους, όπως οι Ν.Χρυσοχόου, Μ.Οικονόμου, Μ.Λογιάδης, Βλ.Συμεωνίδης, Ζ.Ζενιώδη, D.Gatti, L.Biao, Q.Hindley και K.Ono.

 

  1. A. Mozart (1756 – 1791) – Sonate for Violin and piano KV 296

Μαρία Λουίζα Γελαδάρη – Hanicz, βιολί | Δημήτρης Δημόπουλος, πιάνο

 

Η σονάτα για πιάνο και βιολί σε ντο μείζονα Kv. 296 γράφτηκε στο Mannheim και ολοκληρώθηκε στις 11 Μαρτίου του 1778, λίγες μέρες πριν την αναχώρηση του Mozart για το Παρίσι. Στη σονάτα αυτή όπως και στις υπόλοιπες εκείνης της περιόδου, το πιάνο, δεν έχει συνοδευτικό χαρακτήρα αλλά μοιράζεται ισάξια με το βιολί το θεματικό υλικό.

Το Allegro vivace ακολουθεί την φόρμα σονάτα. Στην έκθεση τα δύο θέματα εμφανίζονται εναλλάξ στα δύο όργανα. Ακολουθεί μια σύντομη επεξεργασία όπου μια σειρά από αρμονικές αλυσίδες γεμάτες ένταση οδηγούν στην επανέκθεση.

Το δεύτερο αργό μέρος είναι γραμμένο στην τονικότητα της Φα μείζονας. Αρχικά το πιάνο παρουσιάζει το μελωδικό υλικό το οποίο αργότερα περνάει και στο βιολί.

Στο τελικό Rondo μια σειρά από μετατροπικά επεισόδια στην Σολ μείζονα και τη Λα ελάσσονα οδηγούν και πάλι στη Φα μείζονα πριν το αρχικό θέμα επιστρέψει στην Ντο μείζονα για να κλείσει τη σονάτα.

 

Η Μαρία Λουίζα  ΓελαδάρηHanicz γεννήθηκε το 1999 στην Κοζάνη σε ελληνογερμανική οικογένεια και ξεκίνησε τα πρώτα μαθήματα βιολιού στην ηλικία των 6 ετών με την Βασιλική Πατρώνα. Μόλις 15 ετών έλαβε το πτυχίο της από το Δημοτικό Ωδείο Κοζάνης με Άριστα παμψηφεί και Τιμητική Διάκριση. Επίσης με Άριστα παμψηφεί και Α΄ Βραβείο ολοκλήρωσε τις διπλωματικές σπουδές της στο Ωδείο Δημήτρη Δημόπουλου.

Δεκαπεντάχρονη – με παρότρυνση των καθηγητών της – συμμετείχε επιτυχώς στις εισαγωγικές εξετάσεις του πανεπιστημίου Universität Mozarteum Salzburg για την τάξη βιολιού της Univ. Prof. Esther Hoppe σαν εξαιρετικό ταλέντο και κατόπιν στο νεοσύστατο Precollege του. Ταυτοχρόνως έγινε δεκτή στο Καλλιτεχνικό Λύκειο της πόλης (Musisches Gymnasium Salzburg) από όπου έλαβε το Matura το 2017. Σήμερα συνεχίζει με την ίδια καθηγήτρια ως φοιτήτρια στο τμήμα Bachelor of Arts του πανεπιστημίου με την οικονομική στήριξη του Αυστριακού κράτους.  Απέσπασε επανειλημμένα πρώτα βραβεία σε διαγωνισμούς βιολιού στην Ελλάδα και στη Γερμανία. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται του Ωδείου Βορείου Ελλάδος, της Χ.Ο.Ν., του Σύγχρονου Ωδείου Λάρισας και του Jugend Musiziert σε όλες τις φάσεις.  Ιδιαίτερη καλλιτεχνική ώθηση της προσέφεραν Masterclasses με εξέχοντες καθηγητές μεταξύ των οποίων οι Ivry Gitlis, Zakhar Bron, Regina Brandstätter, Δημήτρης Χανδράκης και Δημήτρης Σέμσης. Κατόπιν ακροάσεως συνέπραξε με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, πήρε μέρος σε κορυφαίες ακαδημίες όπως η Sommerakademie Mozarteum Salzburg, η Kronberg Academy με την καθοδήγηση του Nikita Boriso-Glebsky και σε Operacamps συμπράττουσα με μέλη της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης. Μέχρι πρότινος ήταν Εξάρχων και Σολίστ στην Συμφωνική Ορχήστρα του Καλλιτεχνικού Λυκείου Σάλτσμπουργκ, είναι Κορυφαία Α΄ στα β΄ βιολιά της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων του κρατιδίου του Σάλτσμπουργκ και μέλος της Orpheus Kammerorchester Wien από το 2015.

Η Μαρία Λουίζα προσκλήθηκε επανειλημμένα σε Φεστιβάλ όπως του Casa dei Mezzo, Χόρτου, Πήλιου και Κοζάνης στα οποία είχε την τιμή να συμπράξει με καταξιωμένους μουσικούς όπως η Gerda Guttenberg, Δημήτρης Χανδράκης, Ζωή Ζενιώδη, Δημήτρης Δημόπουλος και Βασίλης Βαρβαρέσος.

  1. Chopin (1810 – 1849) – Ballade nο.3, op. 47

Γιάννης Βογιατζής, πιάνο

 

Ο Chopin, ήταν ο πρώτος που μετέφερε τον λογοτεχνικό όρο «Μπαλάντα» στη μουσική για πιάνο. Οι λογοτεχνικές «μπαλάντες» είναι συναισθηματικά φορτισμένες, γεμάτες δραματικότητα και λυρισμό και ο συνθέτης θεώρησε ότι η λέξη ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτό που είχε στο μυαλό του να συνθέσει. Οι μπαλάντες έχουν σχετικά ελεύθερη φόρμα αλλά ακολουθούν την ιδέα της δυαδικότητας. Μετά από μια σύντομη εισαγωγή, δύο εκ διαμέτρου αντίθετα θέματα, παρουσιάζονται και εξελίσσονται οδηγώντας σε ένα εκρηκτικό φινάλε.

Η 3η από τις τέσσερις μπαλάντες του ολοκληρώθηκε το 1841 και εκδόθηκε το Νοέμβριο του ίδιου έτους. Είναι αφιερωμένη στην μαθήτρια του Mademoselle Pauline de Noailles. Κάποιοι πιστεύουν ότι η μπαλάντα είναι εμπνευσμένη από την ιστορία της μυθικής νεράιδας του νερού «Undine» και του ανεκπλήρωτου έρωτά της με έναν θνητό. Άλλοι πάλι θεωρούν τις μπαλάντες σύμβολα του ιπποτικού ηρωισμού και της ιδέας της Πολωνικής ανεξαρτησίας. Όπως και να έχει είναι γνωστό ότι ο Chopin πάντα ενθάρρυνε τους ακροατές να ακούν απερίσπαστοι τη μουσική για αυτό που είναι και όχι για αυτό που μπορεί να συμβολίζει.

 

Ο Γιάννης Βογιατζής γεννήθηκε το 1997, πήρε τα πρώτα μαθήματα μουσικής σε ηλικία 7 ετών στο Δημοτικό Ωδείο Κοζάνης και συνέχισε τις σπουδές του στο Ωδείο Δημήτρη Δημόπουλου στην τάξη πιάνου του Χαράλαμπου Τσινικοσμάογλου και στην τάξη θεωρητικών της Έρης Κουρμπαλή. Το 2015 εισήχθη στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στην τάξη Ειδίκευσης Πιάνου της Βίνιας Τσόπελα. Είναι αριστούχος πτυχιούχος Αρμονίας και Αντίστιξης και παρακολουθεί μαθήματα Φούγκας. Έχει εμφανιστεί ως σολίστ σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και παράλληλα, έχει συνεργαστεί σε σύνολα μουσικής δωματίου, σύγχρονης μουσικής και ελεύθερου αυτοσχεδιασμού. Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια Πιάνου, Θεωρητικών, Σύνθεσης και Ελεύθερου Αυτοσχεδιασμού με τους Murray McLachlan, Sergey Senkov, Eduard Zilberkant, Διονύση Μαλλούχο, Philip Bartai, Παναγιώτη Δημόπουλο και Αντώνη Ανισέγκο. Τον Απρίλιο του 2018 απέσπασε 2ο βραβείο στον Διαγωνισμό ερμηνείας Κοντσέρτου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και το ερχόμενο ακαδημαϊκό εξάμηνο θα εμφανιστεί ως σολίστ υπό την συνοδεία της Συμφωνικής Ορχήστρας του Πανεπιστημίου  Μακεδονίας στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

 

  1. Doppler (1821 – 1883)Fantaisie Pastorale Hongroise op. 26

Αναστασία Βούρκα-Φτάκα, φλάουτο | Δημήτρης Δημόπουλος, πιάνο

 

Ο Franz Doppler, φλαουτίστας, συνθέτης και μαέστρος γεννήθηκε και έδρασε στην τότε Αυστριακή αυτοκρατορία και μαζί με τον αδερφό του, επίσης φλαουτίστα, έδινε ρεσιτάλ σε όλη την Ευρώπη. Η μουσική του είναι βαθιά επηρεασμένη από την Ούγγρικη, τη Ρώσικη και την Πολωνική μουσική παράδοση καθώς και από την Ιταλική όπερα.

Οι επιρροές αυτές καθρεφτίζονται ξεκάθαρα στην «Ποιμενική Ουγγρική Φαντασία» που γράφτηκε το 1870. Η νοσταλγική ατμόσφαιρα της εισαγωγής, που μοιάζει να είναι σχεδόν αυτοσχεδιαστική, μεταφέρει τον ακροατή στον κόσμο των τσιγγάνων της Ανατολικής Ευρώπης. Οι παραδοσιακοί χοροί μπλέκονται με οπερατικές γραμμές και το έργο κλείνει με μια εντυπωσιακή καντέντζα που αναδεικνύει την δεξιοτεχνία του εκτελεστή.

 

Η Αναστασία ΒούρκαΦτάκα γεννήθηκε τον Ιούλιο του έτους 1999 στη Θεσσαλονίκη. Ξεκίνησε μαθήμετα φλάουτου σε ηλικία 9 ετών με τον καθηγητή Έντβιν Παναγιώτου.Το έτος 2012 ξεκίνησε η φοίτησή της στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.Τον ίδιο χρόνο υπήρξε ενεργό μέλος της Σ.Ο.Ν.Ε. υπο την διεύθυνση του μαέστρου Βαγγέλη Αραμπατζή. Τον Απρίλιο του 2013 έλαβε τον Πρώτο Έπαινο στη Γ’ κατηγορία του 1ου Πανελληνίου Διαγωνισμού ”URS RUTTIMANN ”. Το έτος 2014 διακρίθηκε στο Διαγωνισμό της Κ.Ο.Θ. (Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης) για νέους καλλιτέχνες

Συνέχισε τις σπουδές της στο φλάουτο με τους καθηγητές Νικολό Δημόπουλο και Λυδία

Κοκκόρια. Τα έτη 2014 και 2015 συμμετείχε στα ΔΙΕΘΝΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΤΗΣ ΒΛΑΣΤΗΣ με τους

καθηγητές Νικολό Δημόπουλο και Λυδία Κοκκόρια. Τον Φεβρουάριο του έτους 2015 έλαβε

διάκριση στον 2ο γύρο ακροάσεων της E.U.Y.O. (European Union Youth Orchestral) ή Ο.Ν.Ε.Ε.

(Ορχήστρα Νέων Ευρωπαικής Ένωσης). Τον Απρίλιο του ίδιου έτους έλαβε τον 2ο Βραβείο

στην Β’ Κατηγορία του Πανελληνίου Διαγωνισμου ”URS RUTTIMANN”. Συμμετείχε ως ενεργό μέλος στο Σεμινάριο της Καθηγήτριας Ρία Γεωργιάδου την περίοδο 27/2 έως 1/3/2015 στο Δημοτικό Ωδείο Πολίχνης. Τον Ιούλιο του 2015 πήρε μέρος στο 13th INTERNATIONAL SUMMER MUSIC ACADEMY (VENTUS ensemble ”MATZAROS” Philharmonic Society Ionian University ) στην Κέρκυρα με καθηγητές τους Όθωνα Γκόγκα και Νικολό Δημόπουλο. Κάτοχος πτυχίου Αρμονίας με βαθμό Αριστα, είναι επίσης κάτοχος Lower B2 .Τον Φεβρουάριο συμμετείχε στην συναυλία των βραβευθέντων του 2ου διαγωνισμου ”URS RUTTIMANN” στην οποία ερμήνευσε τη Sequenza του l. Berio. Τον Μάρτιο του έτους 2016 έλαβε διάκριση στο Διαγωνισμό του Μ.Σ.Θεσσαλονίκης. Το Μάρτιο του 2016 πήρε μέρος στο πανελλήνιοΔιαγωνισμό Φλάουτου της Κ.Ο.Θ. στον οποίο έλαβε

διάκριση. Τον Ιούνιο του 2016 έγινε επίσημα κάτοχος του Διπλώματος του φλάουτου με βαθμό Άριστα με Πρώτο Βραβείο στο ωδείο Δ.Δημόπουλου. Τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου πήρε μέρος στο 5ο Διεθνές Σεμινάριο Φλάουτου του Sam Coles ,στη Γαλλία. Συνεχίζει τις σπουδές της στο Maastricht της Ολλανδίας.

 

  1. Rachmaninoff (1873 – 1943) – Moment musicaux Op. 16 no. 4

Παρασκευή Τζούκα, πιάνο

 

Οι 6 «Μουσικές στιγμές» γράφτηκαν το 1896, όταν ο συνθέτης ήταν 23 ετών. Αν και η ονομασία  παραπέμπει στα αντίστοιχα “Moments Musicaux” του F. Schubert τα δύο έργα δε φαίνεται να συνδέονται με κάποιον τρόπο. Τα 6 “Moments Musicaux” είναι γραμμένα για να αποτελούν έναν κύκλο, πολλές φορές όμως κάποιο από αυτά παρουσιάζεται ανεξάρτητα μιας και το καθένα έχει τη δική του εσωτερική δυναμική και μπορεί να σταθεί αυτόνομα.

Το τέταρτο από τα έξι, είναι το πιο δημοφιλές. Η υφή του το κάνει να μοιάζει με σπουδή. Η δυναμική μελωδία της αρχής, συνοδεύεται από τα εντυπωσιακά γρήγορα εξάηχα του αριστερού χεριού. Το δεύτερο μέρος, αν και πιο λυρικό, διατηρεί την αρχική ενέργεια και οδηγεί σε μια συγκλονιστική κλιμάκωση με αποκορύφωμα το ξαφνικό fortissimo στο τέλος.

 

Η Παρασκευή Τζούκα γεννήθηκε στη Κοζάνη. Ξεκίνησε μαθήματα πιάνου στο Δημοτικό Ωδείο Κοζάνης σε ηλικία 7 ετών στην τάξη της Στέλλας Στυλίδου συνεχίζοντας μέχρι σήμερα στην τάξη του Πτυχίου. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα Ανώτερων Θεωρητικών, κατέχοντας το πτυχίο της Αρμονίας και συνεχίζει στο 2ο έτος της Αντίστιξης. Παράλληλα έχει αποσπάσει Γ’ Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πιάνου του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας και έχει παρακολουθήσει ενεργά σεμινάρια με τους Π.Τροχόπουλο, Νέλλη Σεμιτέκολο, Α.Σαρακενίδη και Δ. Κούντουρα.

 

Fr. Poulenc (1899 – 1963) – Sonate for Clarinet and piano FP 184

Θοδωρής Παπαβασιλείου, κλαρινέτο | Παρασκευή Τζούκα, πιάνο

 

“Francis Poulenc… Αυτός ο άνθρωπος, είναι γεννημένος συνθέτης. Έξω από τις μόδες, τα συστήματα και τις συνταγές της επιτυχίας, είχε το κουράγιο να παραμείνει αυθεντικός με ένα σπάνιο τρόπο που εμπνέει σεβασμό”. Τα λόγια αυτά ανήκουν στον συνθέτη Arthur Honegger, έναν από τους περίφημους “Les six” του Παρισιού, μέλος των οποίων ήταν και ο Poulenc. Οι δύο συνθέτες ήταν διαμετρικά αντίθετοι αλλά σεβόταν απεριόριστα ο ένας τον άλλον. Ο Honegger έφυγε πρώτος από τη ζωή και ο Poulenc έγραψε τη σονάτα αυτή για να τιμήσει τη μνήμη του. Ο διάσημος κλαρινετίστας Benny Goodman θα παρουσίαζε για πρώτη φορά τη σονάτα με τον συνθέτη στο πιάνο. Ο Poulenc όμως πέθανε ξαφνικά από καρδιακή προσβολή στις αρχές του 1963. Λίγους μήνες μετά η πρεμιέρα τελικά πραγματοποιήθηκε στο Carnegie Hall στη Νέα Υόρκη με τον Goodman στο κλαρινέτο και τον Leonard Bernstein στο πιάνο.

Ο Θοδωρής Παπαβασιλείου γεννήθηκε στην Κοζάνη το 2000. Από το 2008 παρακολουθεί μαθήματα κλαρινέτου στο Δημοτικό Ωδείο Κοζάνης. Σήμερα φοιτά στην τάξη της Ισμήνης Παπαθανασίου και βρίσκεται στην τάξη του διπλώματος, ενώ έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Μίλτο Μουμουλίδη και Δημήτρη Λεοντζάκο. Επίσης, είναι κάτοχος των πτυχίων Αρμονίας και Αντίστιξης. Είναι μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δημοτικού Ωδείου Κοζάνης καθώς και της Φιλαρμονικής του Δήμου Κοζάνης («Πανδώρα») με την οποία απέσπασε το 2017 ως μέλος χρυσό μετάλλιο στο διεθνή διαγωνισμό φιλαρμονικών στο Ρίμπνικ της Πολωνίας.

 

  1. Schumann (1810 – 1856) Papillions op. 2

Parts I-XII

Νάνσυ Σουλιώτη, πιάνο.

 

Το έργο “Papillons” είναι ένα από τα πρώτα έργα του Schumann. Γράφτηκε μεταξύ 1829 και 1831. Εκδόθηκε ένα χρόνο αργότερα ως op. 2 και είναι αφιερωμένο στις τρεις γυναίκες των αδερφών του.

Οι «πεταλούδες» όπως μεταφράζεται κυριολεκτικά ο τίτλος του έργου είναι μια συλλογή χορών, κυρίως βαλς, πολλοί απ τους οποίους είναι εμπνευσμένοι από την τελευταία σκηνή της νουβέλας “Δύσκολοι καιροί (Flegeljahre)” του συγγραφέα Jean Paul η οποία εκτυλίσσεται σε έναν αποκριάτικο χορό. Ο Schumann σε ένα από τα γράμματά του λέει: «Διαβάζοντας την τελευταία σκηνή ένιωσα σαν να πρόκειται για ένα νέο ξεκίνημα. Έκατσα στο πιάνο ασυναίσθητα και οι “πεταλούδες” άρχισαν να γεννιούνται η μια μετά την άλλη»

Η Αναστασία Σουλιώτη γεννήθηκε στην Κοζάνη το 2005.Ξεκίνησε μαθήματα πιάνου σε ηλικία 5 ετών. Το 2017 διακρίθηκε με 2ο βραβείο στον Πανελλήνιο διαγωνισμό πιάνου Λάρισας στην κατηγορία Β’. Επίσης διακρίθηκε με «ειδικό βραβείο εξαιρετικής επίδοσης σε νεαρή ηλικία» στον διεθνή διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε στην Κοζάνη το 2017.Εχει παρακολουθήσει σεμινάρια με διεθνούς φήμης πιανίστες. Συνεχίζει μαθήματα πιάνου στο Δημοτικό Ωδείου Κοζάνης στην τάξη του Γ. Τζούκα.

 

  1. Maurice (1910 – 1967) – Tableaux de Provence

Θάνος Τσακιλτζίδης, σαξόφωνο | Γλύκα Κουτούλα, πιάνο

Ένα από τα σημαντικότερα έργα για σαξόφωνο, το “Tableaux de Provence (Εικόνες από την Προβηγκία)” γράφτηκε από την Paule Maurice μεταξύ 1954 και 1959 και ήταν αφιερωμένο στον βιρτουόζο σαξοφωνίστα Marcel Mule. Το έργο είναι μια σειρά από «εικόνες» από περιοχή της νοτιοανατολικής Γαλλίας, γνωστή ως Προβηγκία. Η ίδια η συνθέτης λέει: «Το πρώτο μέρος “ο χορός των νεαρών κοριτσιών (Farandoulo di Chatouno)” προσπαθεί να αποδώσει τους χαρούμενους ήχους που ακούγονται όταν οι μικρές Γαλλίδες χορεύουν το χορό Farandoll της Προβηγκίας. Το δεύτερο μέρος “Το τραγούδι για την αγάπη μου (Cansoun Per Ma Mio)” είναι μια σερενάτα στην οποία η εισαγωγή προσπαθεί να μιμηθεί τις ανοιχτές χορδές τις κιθάρας, ενώ το επόμενο “Le Boumiano (Η τσιγγάνα) ”, είναι ένας ρυθμικός μονόλογος για τον λαό των τσιγγάνων. Το τέταρτο μέρος τιτλοφορείται “Dis Alyscamps l’ amo Souspire (ένας στεναγμός για τις ψυχές της νεκρόπολης Alyscamps)”  και είναι ο θρήνος των ανθρώπων που έχουν χάσει τους δικούς τους ο οποίος απλώνεται πάνω από το κοιμητήριο του Alyscamps. Τέλος το “Lou Cabridan” προσπαθεί να απεικονίσει το μυθικό ιπτάμενο πλάσμα Cabridan το οποίο σύμφωνα με το θρύλο περνάει από την Προβηγκία, σταματάει για να μυρίσει τα λουλούδια και συνεχίζει το ταξίδι του»

Ο Θάνος Τσακιλτζίδης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κοζάνη. Μαθητεύει στο Δημοτικό Ωδείο Κοζάνης με καθηγητή τον Δημήτρη Τσέλιο. Έχει παρακολουθήσει Masterclasses με τους Jean – Marie Londeix, Hayden Chisholm, Θανάση Φυσέκη, Στάθη Μαυρομμάτη και Ευθύμη Τσακιρίδη. Συμμετείχε στην συμφωνική ορχήστρα του Δημοτικού Ωδείου Κοζάνης όπως επίσης και στη Φιλαρμονική του Δήμου Κοζάνης «Πανδώρα». Επιπλέον είναι μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης (MOYSA). Έχει κερδίσει 1ο βραβείο στον διαγωνισμό της Γερμανικής Σχολής Θεσσαλονίκης. Αυτή την εποχή προετοιμάζεται για της Διπλωματικές του εξετάσεις τον ερχόμενο χειμώνα.

H Γλυκερία Κουτούλα γεννήθηκε στην Κοζάνη to 1986. Σπούδασε πιάνο με τον Γιώργο Τζούκα (πτυχίο πιάνου με άριστα) και με τη Φανή Καραγιάννη (δίπλωμα πιάνου με άριστα, α’ βραβείο και τιμητική διάκριση ερμηνείας σύγχρονου ρεπερτορίου). Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά με την Μαρία Καραγιάννη (πτυχία αρμονίας, αντίστιξης, φούγκας με άριστα) και σύνθεση με τον Βασίλη Κίτσο (α’ βραβείο). Σπουδάζει στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ στην κατεύθυνση Σύνθεσης με καθηγητή τον Χρήστο Σαμαρά. Επίσης είναι απόφοιτος του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ. Έχει συμμετάσχει ενεργά σε σεμινάρια πιάνου, μουσικής δωματίου και σύνθεσης με τους: Γιώργο Χατζηνίκο, Matitjahu Kellig, Δημήτρη Τουφεξή, Δημήτρη Δημόπουλο, Dmitri Smirnov, Χρήστο Σαμαρά, Κώστα Τσούγκρα. Idee fixee κά. Ως πιανίστα έχει δώσει ατομικά ρεσιτάλ καθώς και συναυλίες μουσικής δωματίου σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Επίσης πραγματοποίησε αρκετές πρώτες εκτελέσεις έργων νέων Ελλήνων συνθετών. Τα τελευταία χρόνια διδάσκει στο Δημοτικό Ωδείο Κοζάνης ως καθηγήτρια πιάνου και συνοδός όλων σχεδόν των οργάνων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *