Απόκριες στην Κοζάνη (Όταν το είδωλο εναλλάσσει το πραγματικό και το αντίγραφο εναλλάσσει το πρωτότυπο) – Του Πασχάλη Τσολάκη

Είναι γνωστές στον πανελλήνιο οι εορταστικές εκδηλώσεις της αποκριάς στην Κοζάνη. Εκδηλώσεις που έχουν τις ρίζες τους βαθιά μέσα στο χρόνο.

Πέρα από τους γνωστούς φανούς, το χορό, το παραδοσιακό έντεκα, το άφθονο κρασί, τα σατυρικά έως και «σοκαριστικά» τραγούδια, τις θεατρικές παραστάσεις και πολλά άλλα, εκείνο που ξεχώριζε ιδιαίτερα ήταν η παρέλαση των αρμάτων.

Εκεί πραγματικά μπορεί να διαπιστώσει κανείς το Κοζανίτικο χιούμορ, την καυστική σατυρική διάθεση και την πνευματώδη κριτική για κάθε επίκαιρο θέμα.

Είναι δεδομένο ότι οι επισκέπτες, αν επιτρέπονταν οι εκδηλώσεις, θα έβλεπαν στα άρματα που ετοιμάζουν οι σύλλογοι και ομάδες ανθρώπων, να σατιρίζονται όλα τα πρόσφατα γεγονότα με μοναδικό τρόπο και εικόνα, έτσι όπως οι κοζανίτες γνωρίζουν. Θα σατιρίζονταν ο κορονοιός, τα σεξουαλικής φύσεως γεγονότα που μονοπωλούν τις ειδήσεις, η λίστα της περιφέρειας και πολλά άλλα.

Ο δήμος Κοζάνης, θέλοντας προφανώς να θυμίσει τις εκδηλώσεις της πόλης, τοποθέτησε κάποια σύμβολα στην είσοδο της πόλης και στην πλατεία για να δώσουν το στίγμα και το κλίμα, ίσως, της αποκριάς.

Τι άραγε συμβολίζει, το συμπαθέστατο τετράποδο, στην είσοδο της πόλης. Τι σατιρίζει; Τι μήνυμα περνάει; Τι αναδεικνύει ή τι στηλιτεύει, όπως και τα ομοιώματα στην πλατεία; Σατιρίζουν την μάσκα ή διαφημίζουν τη μάσκα;

Να μάθουν και οι αδαείς πολίτες τους συμβολισμούς των ομοιωμάτων ή τα απόκρυφα μηνύματα τους!

Ο δήμος Κοζάνης, ταπεινή άποψη, αντί να διαφημίσει το δρώμενο της αποκριάς, το οποίο διακωμωδεί όλα τα κακώς κείμενα της πολιτικής και της κοινωνίας, η ίδια διακωμώδησε το ίδιο το δρώμενο.

Θα μπορούσε κάποιος πολίτης, βλέποντας το ομοίωμα, σκωπτικά και στο πνεύμα της αποκριάς να πει: «Πάμε να φύγουμε θα μας γ…»

Εκτός κι αν οι υπεύθυνοι του Δήμου βλέπουν πολύ μπροστά και προειδοποιούν τους πολίτες για το τι θα αντιμετωπίσουν το προσεχές μέλλον.

Αν τα τραγούδια που λέγονται στους φανούς, τα παριστάναν και με ομοιώματα στους δρόμους τι θα βλέπανε οι πολίτες δηλαδή!

Υ.Γ Το άρθρο δεν γράφεται για τα δρώμενα της αποκριάς έτσι όπως παρουσιάζονται στις εκδηλώσεις, οι οποίες ως έθιμο χρόνων πρέπει να γίνονται.

Γράφεται για τον τρόπο με τον οποίο διαφημίζονται τα δρώμενα, ο οποίος στερείται μηνύματος και αισθητικής (εξ ου και ο τίτλος).

2 comments for “Απόκριες στην Κοζάνη (Όταν το είδωλο εναλλάσσει το πραγματικό και το αντίγραφο εναλλάσσει το πρωτότυπο) – Του Πασχάλη Τσολάκη

  1. Καλά μπρε μας κασμερευιτι?
    ου παππούς ου Ραγκαβέλας είχιν μια κουτσή γουμάρα,
    ήταν πούτσις φουρτουμένη, ήταν κι αγκαστρωμένη.

    Μια χαρά είναι του γουμάρ..Αυτό σας πείραξε θα μας τρελανετε?

    Ασχοληθείτε με τίποτα ουσιωδες!

  2. Οι υποκρισία των κατοίκων αυτής της πόλης… δεν υπάρχει!!! Δεν αντιδρούν σε τίποτα από αυτά που συμβαίνουν μέσα στα σχολεία τις πόλης κάθε μέρα, η αποκριά τους πείραξε – Δεν τους πειράζει που όλη μέρα τα κανάλια εθνικής και τοπικής εμβέλειας σχολιάζουν, με μια σεμνοτυφία για να μην φάνε πρόστιμο από ΕΣΡ, τις ερωτικές διαστροφές των επωνύμων, η αποκριά τους πείραξε – Το αίσχος και την βρωμιά δρόμων και πεζοδρομίων, που για να πάνε τα παιδιά σχολείο, οι μάνες τα παιδιά τους στο γιατρό κτλ… που σκοντάφτουν σε πλακάκια και κολώνες της ΔΕΔΔΥΕ η αισθητική της αποκριάς τους πείραξε… ΠΟΥ Ο ΤΟΠΟΣ ΤΟΥΣ ΟΔΕΥΕΙ ΣΕ ΧΡΕΩΚΟΠΊΑ ΠΟΥ ΑΝΑΓΚΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ,ΝΑ ΦΎΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΞΕΝΙΤΙΆ Η ΑΠΟΚΡΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΙΡΑΞΕ…. Η απόκρια είναι έθιμο και σαν έθιμο θα πρέπει να εκφραστεί και αυτό. Αναρωτιέμαι αν ήταν έργο κάποιου γνωστού γλύπτη, τα ίδια θα λέγατε;;; ή μήπως ο “κοκκινος διάβολος” θα ήταν καλύτερα;;;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *