Ποιος θα πληρώσει; Το φιλόδοξο σχέδιο της Ευρώπης για τις εκπομπές καυσαερίων απειλείται με πολιτική ανατροπή

Στην αρχή του έτους, η γερμανική κυβέρνηση χωρίς τυμπανοκρουσίες έθεσε σε λειτουργία ένα νέο σύστημα τιμολόγησης άνθρακα το οποίο μπορεί να φέρει επανάσταση στο ποιoς πληρώνει για το κόστος μόλυνσης στην Ευρώπη. Από τον Ιανουάριο, η μεγαλύτερη οικονομία της Ε.Ε. επέβαλε ντε φάκτο φόρο 25 ευρώ ανά τόνο άνθρακα στη βενζίνη, το ντίζελ, το πετρέλαιο θέρμανσης και το φυσικό αέριο για να καλύψει το κόστος της «βρώμικης» ενέργειας και να επιταχύνει την υιοθέτηση πιο πράσινων τρόπων διαβίωσης.

Αυτό σημαίνει ότι εκατομμύρια Γερμανοί θα πληρώνουν περισσότερο στις αντλίες βενζίνης και στους λογαριασμούς θέρμανσης. Το γερμανικό πείραμα, γνωστό ως Εθνικό Σχέδιο Εμπορίας Ρύπων, στρατολογεί τους καταναλωτές ώστε να βοηθήσουν τη χώρα να πετύχει τους επιθετικούς στόχους μείωσης των ρύπων. Το γερμανικό μοντέλο μπορεί σύντομα να γίνει πανευρωπαϊκό. Οι Βρυξέλλες το χρησιμοποιούν ως οδηγό για τα σχέδιά τους να επεκτείνουν το σχέδιο εμπορίας ρύπων σε άλλους τομείς της οικονομίας αυτό το καλοκαίρι στο πλαίσιο του στόχου να γίνει η πρώτη ήπειρος μηδενικών ρύπων στον κόσμο μέχρι το 2050.

Κλιματικοί επιστήμονες και οικονομολόγοι συμφωνούν ότι η επιβολή μιας απαγορευτικά υψηλής τιμής στο διοξείδιο του άνθρακα -χρησιμοποιώντας ένα σύστημα αγοράς ή περισσότερους φόρους- είναι ένας απαραίτητος τρόπος να ενθαρρυνθούν καταναλωτές και επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε πιο πράσινους τρόπους διαβίωσης. Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης, Φρανς Τίμερμανς, χαιρέτησε το ευρωπαϊκό εργαλείο τιμολόγησης άνθρακα ως “ακρογωνιαίο λίθο” της περιβαλλοντικής ατζέντας της Ε.Ε. “επειδή είναι τόσο επιτυχημένο”. “Εβαλε τιμή στον άνθρακα,” τόνισε ο Τίμερμανς για να προσθέσει: “Είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο κινητοποίησης και είναι ξεκάθαρο ότι θα χρειαστεί να το επεκτείνουμε.”

Δείτε εδώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *