Kozanimedia: Ο Γ. Κασαπίδης απαντά σε όλα τα ερωτήματα για τη γέφυρα των Σερβίων – “Αποφύγαμε τα χειρότερα…” – “Είμαστε ασφαλείς με τα ΙΧ” – Τι θα γίνει με βαρέα οχήματα,λεωφορεία και μεταφορά μαθητών- “Τα φανάρια δεν επιβάρυναν την κατάσταση”-Πόσο ασφαλής είναι η γέφυρα Ρυμνίου-Τι θα γίνει με τον κόμβο Τριγωνικού-Βίντεο
Πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες-Τι λέει για Ζεμπιλιάδου και Καρυπίδη-Τι θα πει προς κυβέρνηση και πρωθυπουργό
Για όλα τα ζητήματα που έχουν ανακύψει με την ασφάλεια της γέφυρας των Σερβίων απάντησε ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης, μιλώντας το μεσημέρι του Σαββάτου στην εκπομπή “Μια εβδομάδα-Ένα Σάββατο”.
Αυτό που κατάλαβα προσωπικά από τη συνέντευξη είναι ότι πάρθηκε μια απόφαση με αποσπασματικές λύσεις και τοπικές διορθώσεις σε ένα γενικό πρόβλημα, το οποίο φαίνεται να έχει η γέφυρα.
1. Η μέχρι τώρα μελέτη αναθεωρήθηκε, άρα απέτυχε, προφανώς επειδή ήταν επιφανειακή και πλημμελής. Η επιθεώρηση ήταν μόνο οπτική, όπως παραδέχτηκε. Δηλαδή τόσα χρόνια απλώς κοιτούσαν; Αυτό που γίνεται τώρα με την εξέδρα έπρεπε να γίνει ήδη τότε. Καθυστερήσαμε τόσα χρόνια μόνο και μόνο για να καταλάβουμε ότι το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο. Πόσο κόστισε η μέχρι τώρα σύμβαση και πώς αξιολογείται σχετικά με την ποιότητά της από μηχανικούς γεφυρών;
2. Δεν απάντησε με σαφήνεια στην ερώτηση για χρονοδιαγράμματα. “Θα δούμε τί άλλο θα προκύψει”. Άρα και αυτή η μελέτη είναι ελλιπής. Το βασικό στοιχείο μιας σοβαρής μελέτης είναι το χρονοδιάγραμμα. Δε γνωρίζει πότε θα αρθούν τα “προληπτικά” μέτρα. “Το συντομότερο δυνατόν” η απάντηση. Σε οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης αυτή η απάντηση θα ήταν απαράδεκτη.
3. Θεωρώ ότι οι φίλοι δημοσιογράφοι πρέπει να πάρουν τώρα συνέντευξη και από τους “έγκριτους μηχανικούς”, τους οποίους επικαλείται ο κ. περιφερειάρχης καθώς και από άλλους επιστήμονες ειδικούς στις κατασκευές γεφυρών και να τους θέσουν μεταξύ άλλων και το ερώτημα να αξιολογήσουν τη μέχρι τώρα σύμβαση, η οποία ήταν και πλημμελής και καθυστερημένη, καθώς και τη δυνατότητα αντικατάστασης των προβόλων εξ ολοκλήρου με νέους και το πιθανό κόστος μιας τέτοιας λύσης. Το ζήτημα επίσης δεν είναι μόνο πόσα αυτοκίνητα αντέχει η γέφυρα, το ζήτημα είναι τί σεισμό αντέχει και ποια θα είναι η διάρκεια ζωής της και μετά τις επιδιορθώσεις.
Θέλουμε επίσης να ξέρουμε αν αυτή η λύση που επιλέχτηκε είναι η μόνη ή αν υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές, οι οποίες όμως απορρίφθηκαν για λόγους κόστους, ώστε να δούμε και πόσο αξιολογούν την ασφάλειά μας.
4. Πηγαίνουμε με ταχύτητα χελώνας. Στο “επιτελικό κράτος” (που έχει πολύδιαφημιστεί τόσο πια από την κυβέρνηση και παράταξη του κ. περιφερειάρχη ) ένα τέτοιο τεράστιο θέμα ασφαλείας θα όφειλε εξ ορισμού να απασχολεί απευθείας το Μαξίμου, ώστε να παρακαμφθούν γραφειοκρατικές και χρονοβόρες διαδικασίες. Αυτός είναι και ο ορισμός του “επιτελικού κράτους”, να αναλαμβάνει το κεντρικό κράτος ή πρωθυπουργός προσωπικά σε κατ’εξαίρεση περιπτώσεις μείζονος δημόσιας ασφάλειας όπως αυτή. Γιατί δεν το επικαλείται και δεν το “ενεργοποιεί” ο κ. περιφερειάρχης; Εφόσον διαπιστώνει τέτοιες καθυστερήσεις θα μπορούσε να τις αντιμετωπίσει έτσι.
5. Ειδικά οι επαγγελματίες των Σερβίων θα δεχτούν τώρα το μεγαλύτερο πλήγμα και όσον αφορά στην πελατεία τους και όσον αφορά στους προμηθευτές τους, καθώς και η Νεράιδα με λεωφορεία από Αθήνα και Λάρισα. Σαν να λέμε ότι ένα επαγγελματικό φορτηγό από τα Σέρβια δε θα μπορεί να παραδώσει παραγγελία στη Μεσιανή, άρα η Μεσιανή θα ψωνίζει από Κοζάνη. Οικιακές συσκευές, έπιπλα, εξοπλισμός σπιτιού, οικοδομικά υλικά, εφοδιαστική αλυσίδα super market, πώς θα μεταφέρονται τώρα; Προφανώς με μεγαλύτερο κόστος από άλλη διαδρομή που είτε δε θα είναι συμφέρουσα είτε θα μετακυλήσει την τιμή είτε στον επαγγελματία είτε στον καταναλωτή. Άρα οι επαγγελματίες των Σερβίων γίνονται αυτομάτως λιγότερο ανταγωνιστικοί.
6. Να επιστρέψουν οι υπηρεσίες στα Σέρβια. Αυτές που έφυγαν και πήγαν στην Κοζάνη. Ουσιαστικά έχουν παγιδεύσει τα Σέρβια. Σωστό και αποδεκτό κάθε προληπτικό μέτρο ασφαλείας, καμία αντίρρηση, αλλά βεβιασμένο χωρίς περαιτέρω σχεδιασμό και πρόνοια για τις γενικότερες οικονομικές επιπτώσεις και χωρίς αντισταθμιστικά μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας των Σερβίων.
Με τα φανάρια χάνουμε το δάσος και κοιτάμε το δέντρο. Η ουσία της συζήτησης είναι αλλού νομίζω.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, δίνετε τη συγκατάθεσή σας για χρήση cookies. Επισκεφθείτε την Πολιτική απορρήτου και cookie. Συμφωνώ
Αυτό που κατάλαβα προσωπικά από τη συνέντευξη είναι ότι πάρθηκε μια απόφαση με αποσπασματικές λύσεις και τοπικές διορθώσεις σε ένα γενικό πρόβλημα, το οποίο φαίνεται να έχει η γέφυρα.
1. Η μέχρι τώρα μελέτη αναθεωρήθηκε, άρα απέτυχε, προφανώς επειδή ήταν επιφανειακή και πλημμελής. Η επιθεώρηση ήταν μόνο οπτική, όπως παραδέχτηκε. Δηλαδή τόσα χρόνια απλώς κοιτούσαν; Αυτό που γίνεται τώρα με την εξέδρα έπρεπε να γίνει ήδη τότε. Καθυστερήσαμε τόσα χρόνια μόνο και μόνο για να καταλάβουμε ότι το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο. Πόσο κόστισε η μέχρι τώρα σύμβαση και πώς αξιολογείται σχετικά με την ποιότητά της από μηχανικούς γεφυρών;
2. Δεν απάντησε με σαφήνεια στην ερώτηση για χρονοδιαγράμματα. “Θα δούμε τί άλλο θα προκύψει”. Άρα και αυτή η μελέτη είναι ελλιπής. Το βασικό στοιχείο μιας σοβαρής μελέτης είναι το χρονοδιάγραμμα. Δε γνωρίζει πότε θα αρθούν τα “προληπτικά” μέτρα. “Το συντομότερο δυνατόν” η απάντηση. Σε οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης αυτή η απάντηση θα ήταν απαράδεκτη.
3. Θεωρώ ότι οι φίλοι δημοσιογράφοι πρέπει να πάρουν τώρα συνέντευξη και από τους “έγκριτους μηχανικούς”, τους οποίους επικαλείται ο κ. περιφερειάρχης καθώς και από άλλους επιστήμονες ειδικούς στις κατασκευές γεφυρών και να τους θέσουν μεταξύ άλλων και το ερώτημα να αξιολογήσουν τη μέχρι τώρα σύμβαση, η οποία ήταν και πλημμελής και καθυστερημένη, καθώς και τη δυνατότητα αντικατάστασης των προβόλων εξ ολοκλήρου με νέους και το πιθανό κόστος μιας τέτοιας λύσης. Το ζήτημα επίσης δεν είναι μόνο πόσα αυτοκίνητα αντέχει η γέφυρα, το ζήτημα είναι τί σεισμό αντέχει και ποια θα είναι η διάρκεια ζωής της και μετά τις επιδιορθώσεις.
Θέλουμε επίσης να ξέρουμε αν αυτή η λύση που επιλέχτηκε είναι η μόνη ή αν υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές, οι οποίες όμως απορρίφθηκαν για λόγους κόστους, ώστε να δούμε και πόσο αξιολογούν την ασφάλειά μας.
4. Πηγαίνουμε με ταχύτητα χελώνας. Στο “επιτελικό κράτος” (που έχει πολύδιαφημιστεί τόσο πια από την κυβέρνηση και παράταξη του κ. περιφερειάρχη ) ένα τέτοιο τεράστιο θέμα ασφαλείας θα όφειλε εξ ορισμού να απασχολεί απευθείας το Μαξίμου, ώστε να παρακαμφθούν γραφειοκρατικές και χρονοβόρες διαδικασίες. Αυτός είναι και ο ορισμός του “επιτελικού κράτους”, να αναλαμβάνει το κεντρικό κράτος ή πρωθυπουργός προσωπικά σε κατ’εξαίρεση περιπτώσεις μείζονος δημόσιας ασφάλειας όπως αυτή. Γιατί δεν το επικαλείται και δεν το “ενεργοποιεί” ο κ. περιφερειάρχης; Εφόσον διαπιστώνει τέτοιες καθυστερήσεις θα μπορούσε να τις αντιμετωπίσει έτσι.
5. Ειδικά οι επαγγελματίες των Σερβίων θα δεχτούν τώρα το μεγαλύτερο πλήγμα και όσον αφορά στην πελατεία τους και όσον αφορά στους προμηθευτές τους, καθώς και η Νεράιδα με λεωφορεία από Αθήνα και Λάρισα. Σαν να λέμε ότι ένα επαγγελματικό φορτηγό από τα Σέρβια δε θα μπορεί να παραδώσει παραγγελία στη Μεσιανή, άρα η Μεσιανή θα ψωνίζει από Κοζάνη. Οικιακές συσκευές, έπιπλα, εξοπλισμός σπιτιού, οικοδομικά υλικά, εφοδιαστική αλυσίδα super market, πώς θα μεταφέρονται τώρα; Προφανώς με μεγαλύτερο κόστος από άλλη διαδρομή που είτε δε θα είναι συμφέρουσα είτε θα μετακυλήσει την τιμή είτε στον επαγγελματία είτε στον καταναλωτή. Άρα οι επαγγελματίες των Σερβίων γίνονται αυτομάτως λιγότερο ανταγωνιστικοί.
6. Να επιστρέψουν οι υπηρεσίες στα Σέρβια. Αυτές που έφυγαν και πήγαν στην Κοζάνη. Ουσιαστικά έχουν παγιδεύσει τα Σέρβια. Σωστό και αποδεκτό κάθε προληπτικό μέτρο ασφαλείας, καμία αντίρρηση, αλλά βεβιασμένο χωρίς περαιτέρω σχεδιασμό και πρόνοια για τις γενικότερες οικονομικές επιπτώσεις και χωρίς αντισταθμιστικά μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας των Σερβίων.
Με τα φανάρια χάνουμε το δάσος και κοιτάμε το δέντρο. Η ουσία της συζήτησης είναι αλλού νομίζω.
Ανδρέας Τσιφτσιάν.