Χαμηλές πτήσεις F-16 για ασκήσεις αερομαχίας αναστάτωσαν περί στις 9:50 το πρωί Κοζάνη και γύρω περιοχές, με τον κόσμο να…βγαίνει στα μπαλκόνια, καθώς ο θόρυβος ήταν μεγαλύτερος από όλες τις προηγούμενες φορές.
Όπως σημειώνει ο γνωστός διεθνολόγος Νικόλαος Παούνης:
“Ο οξύς θόρυβος που εκπέμπουν οι κινητήρες των αεροσκαφών, προκαλείται όταν γίνεται χρήση του μετάκαυστήρα (after burner), όταν δηλαδή μεγάλη ποσότητα κηροζίνης χύνεται στο τμήμα μετακαυσης, αυξάνοντας δραματικά την ισχύ του αεροπλάνου και την ικανότητα ελιγμών.
Επιχειρησιακά αυτό συμβαίνει στη διάρκεια κλειστής αερομαχίας (Dogfight), όταν δηλαδή ένα αεροσκάφος προσπαθεί να πάρει τακτικό πλεονέκτημα έναντι ενός άλλου, ώστε να μπορέσει να εκτοξεύσει πύραυλο και να το καταρρίψει.
Αυτό συνέβη και σήμερα πάνω από την πόλη μας. Εξ ου και ο δυνατός θόρυβος επί ώρα. Οι κινητήρες Pratt and Whitney των F-16 λειτούργησαν στη μέγιστη ισχύ, ώστε τα αεροσκάφη να πάρουν τακτικό πλεονέκτημα έναντι των αντίπαλων μαχητικών.
Περιττό να σημειώσω ότι η κατανάλωση καυσίμου είναι εξαιρετικά υψηλή, στη διάρκεια ανάλογων εμπλοκών.”Ο οξύς θόρυβος που εκπέμπουν οι κινητήρες των αεροσκαφών, προκαλείται όταν γίνεται χρήση του μετάκαυστήρα (after burner), όταν δηλαδή μεγάλη ποσότητα κηροζίνης χύνεται στο τμήμα μετακαυσης, αυξάνοντας δραματικά την ισχύ του αεροπλάνου και την ικανότητα ελιγμών.
Επιχειρησιακά αυτό συμβαίνει στη διάρκεια κλειστής αερομαχίας (Dogfight), όταν δηλαδή ένα αεροσκάφος προσπαθεί να πάρει τακτικό πλεονέκτημα έναντι ενός άλλου, ώστε να μπορέσει να εκτοξεύσει πύραυλο και να το καταρρίψει.
Αυτό συνέβη και σήμερα πάνω από την πόλη μας. Εξ ου και ο δυνατός θόρυβος επί ώρα. Οι κινητήρες Pratt and Whitney των F-16 λειτούργησαν στη μέγιστη ισχύ, ώστε τα αεροσκάφη να πάρουν τακτικό πλεονέκτημα έναντι των αντίπαλων μαχητικών.
Περιττό να σημειώσω ότι η κατανάλωση καυσίμου είναι εξαιρετικά υψηλή, στη διάρκεια ανάλογων εμπλοκών”