Το φετινό καλοκαίρι, Eλληνες και ξένοι τουρίστες άφησαν τις ταβέρνες και τα κλαμπ και κατέκλυσαν κάθε πλατεία όπου γινόταν πανηγύρι. Απ’ άκρη σ’ άκρη της χώρας, η εικόνα ήταν η ίδια: γεμάτα τραπέζια, ορχήστρες που έπαιζαν μέχρι το ξημέρωμα, νέοι και ντόπιοι να γίνονται ένα σε γιορτές που θύμιζαν λιγότερο το παλιό τοπικό έθιμο και περισσότερο ένα αυθεντικό καλοκαιρινό φεστιβάλ. Μόνο που αυτή η τάση δεν περνά απαρατήρητη και παρακολουθείται στενά από τα «κομάντο» της ΑΑΔΕ, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η «Επιχείρηση Θέρος», η οποία έχει στο στόχαστρό της και τα περίπου 70.000 πανηγύρια, με τα πρώτα αποτελέσματα των ελέγχων να αποδίδουν «λαβράκια». Οπως έγινε πριν λίγα 24ωρα σε επαρχιακή πόλη, όπου επιτήδειοι με πρόσχημα τον μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα ενός τοπικού συλλόγου προσπάθησαν να εξασφαλίσουν απαλλαγή ΦΠΑ για διοργάνωση συναυλίας με κορυφαίο Ελληνα τραγουδιστή.
Ιnfluencers και φασαίοι
Στις πλατείες τα φώτα κρέμονται ανάμεσα στα δέντρα, πάνω από τα κεφάλια των πανηγυριωτών. Στα τραπέζια που έχουν στρωθεί με χαρτί βρίσκονται στοιβαγμένα πλαστικά ποτήρια και μπουκάλια που γυαλίζουν στο ημίφως δημιουργώντας ένα σκηνικό που θα μπορούσε να θυμίζει παραδοσιακό γλέντι περασμένων δεκαετιών. Κι όμως, η εικόνα έχει αλλάξει. Αντί για τους γνώριμους θαμώνες, βλέπεις ανθρώπους που θα μπορούσαν να βρίσκονται σε κάποιο μπαρ της Αθήνας ή σε ένα in εστιατόριο της Μυκόνου. Επώνυμα ρούχα και sneakers, λινά πουκάμισα ανοιχτά στο στήθος, μαλλιά φρεσκοχτενισμένα, αρώματα που γεμίζουν τον αέρα… Το πανηγύρι δεν είναι πια μια υπόθεση τοπική ή αποκλειστικά παραδοσιακή, είναι το νέο trend της Γενιάς Ζ (Generation Z ορίζεται η δημογραφική ομάδα με ηλικία από 13 έως 28 έτη, η οποία διαδέχθηκε τους Millennials ή την Generation Υ).
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ:
Στη Μύκονο δε παίζει καμιά φοροδιαφυγή έχετε δίκιο..