Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
Kozani Media
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Ειδήσεις
  • Επi των τυπων…
  • Nightlife
  • “La Femme…”
  • Ο κοσμος των MEDIA
  • Γράφουν…
  • Εκδηλώσεις
  • Κοινωνικά
  • “Carpe diem”
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
  • #giveaway
Kozani Media
No Result
View All Result
Home Ειδήσεις

Ερώτησης της Π. Πέρκα με τίτλο: Ποια τα οφέλη από τα ευκαιριακά έργα διεθνών διασυνδέσεων χωρίς σχεδιασμό; 

19/04/24 11:09
in Ειδήσεις
0
0
SHARES
13
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Την απουσία στρατηγικού σχεδιασμού και τον ευκαιριακό και επικοινωνιακό χαρακτήρα διεθνών διασυνδέσεων που περιλαμβάνει το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ επισημαίνουν με ερώτηση που κατέθεσαν τέσσερις (4) Βουλευτές της Νέας Αριστεράς, με πρωτοβουλία της Γραμματέως της ΚΟ και Βουλεύτριας Φλώρινας, Πέτης Πέρκα.

Αναφέρονται ειδικότερα στα κάτωθι έργα:

Στο έργο Διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ που εκτιμάται ότι θα κοστίσει 2,4 δισ. ευρώ. Όπως αναφέρει και το ΔΠΑ, το έργο θα άρει την ενεργειακή απομόνωση της Κύπρου και θα διασφαλίσει την ισχυρή ενεργειακή θωράκιση του νησιού. Το δε Ισραήλ θα ενισχύσει την ασφάλεια εφοδιασμού του, αποκτώντας τη δυνατότητα να αυξήσει, περαιτέρω και ταχύτερα, τη συμμετοχή των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στο ενεργειακό του ισοζύγιο.

Άγνωστο είναι όμως το ποιο θα είναι το όφελος για τους καταναλωτές στην Ελλάδα οι οποίοι και θα κληθούν να καλύψουν μεγάλο μέρος του έργου αφού, το ΔΠΑ του ΑΔΜΗΕ δεν περιλαμβάνει τη σχετική ανάλυση κόστους οφέλους για τη διασύνδεση και άρα, τα οφέλη του έργου δεν έχουν αναλυθεί επαρκώς.

Ζητούν να μάθουν πώς αποφασίστηκε ο ΑΔΜΗΕ να γίνει promoter του έργου όταν, δεν έχει διασφαλιστεί ότι η Κύπρος θα χρηματοδοτήσει το έργο που αφορά κυρίως αυτή. 

Στο έργο Διασύνδεσης Ελλάδας – Αιγύπτου έχει προταθεί από τον Project Promoter ELICA S.A. για ένταξη στη λίστα έργων PCI και τόσο ο ΑΔΜΗΕ, όσο και η ΡΑΑΕΥ έχουν δηλώσει τη στήριξή τους. Ο ΑΔΜΗΕ και ο EETC (Egyptian Electricity Transmission Company) έχουν υπογράψει Μνημόνιο Κατανόησης καθώς και Σύμφωνο Συνεργασίας ενώ, τον Μάιο του 2023 υπογράφηκε ΜοU μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της εταιρείας ELICA S.A. του Ομίλου Κοπελούζου, σχετικά με την έναρξη αποκλειστικών συζητήσεων για την αξιολόγηση της εισόδου του ΑΔΜΗΕ ο οποίος προτίθεται να αποκτήσει ποσοστό έως 33,3% στο μετοχικό κεφάλαιο του SPV. Σύμφωνα με τον Project Promoter, ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου είναι το 2028. Άγνωστο παραμένει το κόστος αυτού του έργου, πώς αυτό θα επιμεριστεί στους καταναλωτές ποια θα είναι τα οφέλη για τους καταναλωτές στην Ελλάδα, καθώς και αν υπάρχει σχετική ανάλυση κόστους οφέλους, επισημαίνουν οι Βουλευτές.

Στη Διασύνδεση Ελλάδας–Γερμανίας (Green Aegean Interconnector), η οποία αφορά συνολική δυναμικότητα μεταφοράς 3 GW και σε δεύτερο χρόνο στην περαιτέρω ανάπτυξη σε 6-9 GW, περιλαμβάνεται επίσης στο ΔΠΑ του ΑΔΜΗΕ. Η προτεινόμενη όδευση αφορά σε υποθαλάσσια διέλευση από την Ελλάδα μέσω Αδριατικής μέχρι τη Σλοβενία, και στη συνέχεια μέσω χερσαίας διαδρομής προς Αυστρία και Νότια Γερμανία. Όπως αναφέρει το ΔΠΑ, έχει εξασφαλιστεί η υποστήριξη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), προκειμένου το έργο, με αρχική εκτίμηση προϋπολογισμού 8,1 δισ. ευρώ. Από αυτόν τον σχεδιασμό απουσιάζει ανάλυση κόστους οφέλους ενώ, άγνωστη είναι η στάση του άλλου μέρους, της Γερμανίας.

Στο έργο Διασύνδεσης Ελλάδας–Σαουδικής Αραβίας (Saudi Greek Interconnection). Τον  Σεπτέμβριο του 2023 συστάθηκε εταιρεία ειδικού σκοπού, Saudi Greek Interconnection S.A., ισομερούς συνιδιοκτησίας των δύο Διαχειριστών (ΑΔΜΗΕ και National Grid S.A – Saudi Electricity Company), με καταστατικό σκοπό, όπως γράφεται, να εκπονήσει μελέτες για την εμπορική βιωσιμότητα του έργου της διασύνδεσης για τη μεταφορά καθαρής ενέργειας από τη Βόρειο Αφρική και τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη.

Οι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς επισημαίνουν πως ο ΑΔΜΗΕ κρατήθηκε υπό δημόσιο έλεγχο για να προστατεύει τους καταναλωτές και για να υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και για αυτό ζητούν να μάθουν: ποιο είναι το κόστος κάθε διεθνούς διασύνδεσης που περιλαμβάνεται στο ΔΠΑ του ΑΔΜΗΕ, ποια θα είναι τα οφέλη από κάθε διασύνδεση για τους τελικούς καταναλωτές και από όλες μαζί συνδυαστικά, πώς συνδέεται ο σχεδιασμός για νέες μονάδες ορυκτού αερίου, με όλες αυτές τις διασυνδέσεις, τις μονάδες ΑΠΕ και τις μονάδες αποθήκευσης, καθώς και ποια θα είναι τα οφέλη των παραπάνω διεθνών διασυνδέσεων για τους τελικούς καταναλωτές σύμφωνα με την Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης ΕΔΩ

Κοινοποιήστε:

  • Facebook
  • X
Tags: Φλώρινα
Previous Post

Κυριακάτικο Αντάμωμαμ-Συλλογική Κουζίνα με καλεσμένο σύλλογο το Πηγάδ’ απ’ το Κεραμαριό και μουσικές από τον Γιάννη Γρίβα και τους Λόζιος & Ανακατωσιά

Next Post

Λ. Ιωαννίδης Υποψήφιος Ευρωβουλευτής ‘’ΚΟΣΜΟΣ – Πράσινη Συμφωνία’’: Ναι στις ΑΠΕ, αλλά ΌΧΙ  μέσα σε πολύτιμα οικοσυστήματα, όπως αυτό του Μπούρινου

Next Post

Λ. Ιωαννίδης Υποψήφιος Ευρωβουλευτής ‘’ΚΟΣΜΟΣ - Πράσινη Συμφωνία’’: Ναι στις ΑΠΕ, αλλά ΌΧΙ  μέσα σε πολύτιμα οικοσυστήματα, όπως αυτό του Μπούρινου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

https://www.youtube.com/watch?v=wZ0fbu2fzwY
Kozani Media

Copyright © 2021 Kozanimedia.gr |
Design by AK&PARTNERS

  • Περιφερειακές και δημοτικές εκλογές 2023
  • Προσωπικά Δεδομένα
  • Επικοινωνία

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Ειδήσεις
  • Επi των τυπων…
  • Nightlife
  • “La Femme…”
  • Ο κοσμος των MEDIA
  • Γράφουν…
  • Εκδηλώσεις
  • Κοινωνικά
  • “Carpe diem”
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
  • #giveaway

Copyright © 2021 Kozanimedia.gr |
Design by AK&PARTNERS

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, δίνετε τη συγκατάθεσή σας για χρήση cookies. Επισκεφθείτε την Πολιτική απορρήτου και cookie.