• Latest
  • Trending
  • All
Συγκεντρώσεις και πορείες πραγματοποίησαν οι Οργανώσεις της ΚΝΕ στη Δυτική Μακεδονία διατρανώνοντας ότι «το έγκλημα αυτό να μη συγκαλυφθεί, όλων των νεκρών θα γίνουμε η φωνή»

Η Πέτη Πέρκα στο Κόκκινο 105,5: « Το 2015 δεν υπήρχε πουθενά τηλεδιοίκηση – ETCS, πουθενά σηματοδότηση!» (audio)

06/03/23 10:58
Ζητείται γυναίκα άνω των 30 ετών για εργασία στην Κοζάνη

Η ομάδα των “Πάπυρος Bookstores” μεγαλώνει

01/04/23 16:20
Τροχαίο ατύχημα στα Σέρβια Κοζάνης με σοβαρό τραυματισμό 16χρονου- Η γιατρός του Κέντρου Υγείας έσπευσε στο σημείο με το όχημα της-To ρεπορτάζ της ΕΡΤ για το θέμα που δημοσιοποίησε το Kozanimedia

Τροχαίο ατύχημα στα Σέρβια Κοζάνης με σοβαρό τραυματισμό 16χρονου- Η γιατρός του Κέντρου Υγείας έσπευσε στο σημείο με το όχημα της-To ρεπορτάζ της ΕΡΤ για το θέμα που δημοσιοποίησε το Kozanimedia

01/04/23 13:26
ADVERTISEMENT
Καλό…μήνα με το υπέροχο εξώφυλλο από το ημερολόγιο του γνωστού κομμωτή Μηνά Κάβουρα!

Καλό…μήνα με το υπέροχο εξώφυλλο από το ημερολόγιο του γνωστού κομμωτή Μηνά Κάβουρα!

01/04/23 10:32
Kozanimedia-Σέρβια: Δυο ακόμη σημαντικά βραβεία για το εξαιρετικό restaurant της γνωστής σεφ Νανάς Γκαμπούρα “Η κουζίνα της μαμάς Άννας”

Kozanimedia-Σέρβια: Δυο ακόμη σημαντικά βραβεία για το εξαιρετικό restaurant της γνωστής σεφ Νανάς Γκαμπούρα “Η κουζίνα της μαμάς Άννας”

01/04/23 10:19
Kozanimedia: “Ι…LOVE PETRANA”- Μικροί και μεγάλοι εθελοντές φύτεψαν 300 δέντρα-Συνεργασία με ΔΕΗ,Μ.Κ.Ο. we4all και Δήμο Κοζάνης-Πολλές φωτογραφίες

Kozanimedia: “Ι…LOVE PETRANA”- Μικροί και μεγάλοι εθελοντές φύτεψαν 300 δέντρα-Συνεργασία με ΔΕΗ,Μ.Κ.Ο. we4all και Δήμο Κοζάνης-Πολλές φωτογραφίες

01/04/23 09:57
Kozanimedia:Πρωταθλητής εφήβων Δυτικής Μακεδονίας ο Ηρακλής Κοζάνης-Βίντεο και φωτογραφίες

Kozanimedia: Εντός έδρας ο Ηρακλής Κοζάνης στην προκριματική φάση του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Εφήβων-Στο ΔΑΚ της πόλης η διοργάνωση

01/04/23 02:20
Θεσσαλονίκη: ΙΧ καρφώθηκε σε καγκελόπορτα – Νεκρή η 23χρονη οδηγός

Kozanimedia: Απίστευτο-Στο σοβαρό τροχαίο της Λάβας Σερβίων η γιατρός πήγε με το…ΙΧ της γιατί το ασθενοφόρο του Κ.Υ. Σερβίων ήταν σε άλλο περιστατικό-Συνελήφθη ο 16χρονος οδηγός του ΙΧ

01/04/23 00:03
Κοzanimedia: Πτώση γυναίκας από μπαλκόνι στα Πλατάνια Κοζάνης – Νοσηλεύεται διασωληνωμένη στη ΜΕΘ του Μαμάτσειου

Kozanimedia-Ώρα 22:00: Τροχαίο ατύχημα στη Λάβα Σερβίων με μηχανάκι-Σοβαρά τραυματίας ο 22χρονος οδηγός μεταφέρθηκε με το ΕΚΑΒ στο Μαμάτσειο μέσω Ρυμνίου-Ανήλικος και χωρίς δίπλωμα ο οδηγός του ΙΧ

31/03/23 21:59
Kozanimedia: Ο Θάνος Τζήμερος στην Κοζάνη-Ομιλία στη Δημοτική Βιβλιοθήκη-Βίντεο και φωτογραφίες

Kozanimedia: Ο Θάνος Τζήμερος στην Κοζάνη-Ομιλία στη Δημοτική Βιβλιοθήκη-Βίντεο και φωτογραφίες

01/04/23 02:08
Συνεδρίασε το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. Καστοριάς στο πλαίσιο πρόληψης από Σεισμούς

Συνεδρίασε το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. Καστοριάς στο πλαίσιο πρόληψης από Σεισμούς

31/03/23 19:10
Στις βόρειες πλαγιές του Ολύμπου, Κυριακή 2.4.23 με τον ΕΟΣ Κοζάνης

Στις βόρειες πλαγιές του Ολύμπου, Κυριακή 2.4.23 με τον ΕΟΣ Κοζάνης

31/03/23 18:59
Εκδήλωση ενημέρωσης στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Erasmus+ με τίτλο “DigitALL”

Εκδήλωση ενημέρωσης στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Erasmus+ με τίτλο “DigitALL”

31/03/23 18:56
  • Ειδήσεις
  • Επi των τυπων…
  • Nightlife
  • “La Femme…”
  • Ο κοσμος των MEDIA
  • Γράφουν…
  • Συνταγές
  • Εκδηλώσεις
  • Κοινωνικά
  • “Carpe diem”
  • Αθλητικά
  • Προγνωστικά Στοιχήματος
  • Αγγελίες
  • #giveaway
Σάββατο, 1 Απριλίου, 2023
Kozani Media
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Ειδήσεις
  • Επi των τυπων…
  • Nightlife
  • “La Femme…”
  • Ο κοσμος των MEDIA
  • Γράφουν…
  • Εκδηλώσεις
  • Κοινωνικά
  • “Carpe diem”
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
  • #giveaway
Kozani Media
No Result
View All Result
Home Ειδήσεις

Η Πέτη Πέρκα στο Κόκκινο 105,5: « Το 2015 δεν υπήρχε πουθενά τηλεδιοίκηση – ETCS, πουθενά σηματοδότηση!» (audio)

06/03/23 10:58
in Ειδήσεις
0
0
SHARES
10
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Αρχικά, η Βουλευτής Φλώρινας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, δήλωσε: «Αυτή η θλίψη συνδυάζεται με μία οργή, μας δημιουργεί μια αμηχανία να τοποθετηθούμε στον δημόσιο λόγο. Νομίζω όμως ότι μας αδικεί αυτό και θέλω να πω ότι για αυτό το δυστύχημα είχαμε πολλές προειδοποιήσεις. Αναφέρομαι καταρχήν στα εξώδικα και τις παροτρύνσεις των συνδικάτων και των σωματείων των μηχανοδηγών, αλλά και στις δικές μας κοινοβουλευτικές ερωτήσεις και παρεμβάσεις, οι οποίες γινόντουσαν επειδή παρακολουθούσαμε το θέμα. Επομένως δεν μπορούμε να πούμε ότι πέσαμε από τα σύννεφα. Τα σήματα είχαν δοθεί εδώ και καιρό».

 

Στη συνέχεια, υπενθυμίζοντας την κοινοβουλευτική παρέμβαση του Αυγούστου 2020 με πρωτοβουλία της ιδίας και τη συνυπογραφή ακόμα 33 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, παρατήρησε: «Τότε είχαμε έναν εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Αίγιο. Ευτυχώς τότε δεν είχαμε τραυματισμούς, είχαμε χαμηλές ταχύτητες και έμπειρο μηχανοδηγό. Μάλιστα το συγκεκριμένο ατύχημα ήταν το δεύτερο μέσα σε λίγες μέρες. Εκεί εντοπίσαμε ότι δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας. Τα φωτοσήματα, η τηλεδιοίκηση – ETCS. Η κυκλοφορία -αντίστοιχη περίπτωση με τα Τέμπη- ρυθμιζόταν από τον σταθμάρχη, βασιζόταν δηλαδή στον ανθρώπινο παράγοντα. Μάλιστα σε εκείνη την κοινοβουλευτική ερώτηση σημειώσαμε ότι εντοπίζουμε αντίστοιχα προβλήματα σχεδόν στο σύνολο της υποδομής και μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα Τέμπη. Η απάντηση ήταν περίπου…ότι φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ».

 

Σε αυτό το σημείο, η κ. Πέρκα σημείωσε ότι πρέπει να δούμε τι έχει κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας: «Από δω και πέρα η κουβέντα πρέπει να επικεντρωθεί στα τεκμήρια. Είπαμε χαμηλά οι τόνοι, όμως δεν γίνεται άλλο. Σε ό,τι αφορά στο σύστημα ETCS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Σιδηροδρόμων), είχε υπογραφεί από την ΕΡΓΟΣΕ η Σύμβαση 10005 για προμήθεια – εγκατάσταση και λειτουργία. Όμως, αναγκαία προϋπόθεση για την εγκατάσταση τηλεδιοίκησης είναι να υπάρχει σηματοδότηση, που δεν υπήρχε! Το 2015 δεν υπήρχε πουθενά τηλεδιοίκηση – ETCS, πουθενά σηματοδότηση. Αυτό που υπήρχε ήταν μια σύμβαση του 2014, η περίφημη σύμβαση 717, η οποία αποδείχτηκε προβληματική από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου (Ε.Δ.ΕΛ), κατόπιν ελέγχου που έγινε τον Σεπτέμβριο του 2018. Τότε είχε επιβληθεί και πρόστιμο από την Ε.Δ.ΕΛ στην ΕΡΓΟΣΕ επειδή υπέγραψε αυτή τη σύμβαση, συνοδευόμενη από ελλιπείς μελέτες που έγιναν το 2010-2014. Αυτή η απόφαση της Ε.Δ.ΕΛ έλυσε τα χέρια στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και μάλιστα ζήτησαν να υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση. Όλα αυτά τα χρόνια είχαμε εμπλοκή με αυτή την απαράδεκτη σύμβαση, ωστόσο κάποια έργα, αργά μεν, αλλά γινόντουσαν. Εν τέλει, υπογράφτηκε συμπληρωματική σύμβαση το 2021, με προβλεπόμενη διάρκεια 14 μηνών για να τελειώσουν τα υπόλοιπα κομμάτια της υποδομής που δεν είχαν αυτοματοποιημένο σύστημα. Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα που πρέπει να θέτουμε: Γιατί από τότε μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα;

Από το 2015 μέχρι το 2019 -με όλα αυτά τα προβλήματα- ολοκληρώθηκε η σηματοδότηση και τα συστήματα ETCS από το Πλατύ μέχρι τον Προμαχώνα. Επίσης, ολοκληρώθηκαν (σηματοδότηση- ETCS) τα τμήματα Οινόη-Χαλκίδα και το Τιθορέα-Δομοκός. Εκτός από τα παραπάνω, ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση ETCS σε πάνω από 100 ντηζελομηχανές τον Ιούλιο του 2018 και το έργο της ραδιοκάλυψης GSM-R το 2017. Στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη συνεπώς, είχαν εγκατασταθεί τα σύγχρονα συστήματα σε μεγάλα κομμάτια. Έπρεπε μέχρι τον Ιούνιο του 2022 να έχει ολοκληρωθεί η σύμβαση. Δεν έχει γίνει τίποτα και συγχρόνως υποβαθμίζονταν κι αυτά που είχαν ήδη εγκατασταθεί, διότι πραγματικά ο σιδηρόδρομος αφέθηκε στη μοίρα του».

 

Στη συνέχεια, η κ. Πέρκα, παρατήρησε: «Δεν είναι υπερβολικό αυτό που λέμε. Έχουμε κάνει πάρα πολλές κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις. Αρκεί να συγκρίνουμε την ετήσια απορρόφηση της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν περίπου 210 εκ. ευρώ/ετησίως κατά μέσο όρο σε έργα ενώ το 2020 ήταν μόνο 45 εκ. ευρώ. Η ΕΡΓΟΣΕ επί ΝΔ κάνει μόνο εξαγγελίες έργων, δίχως να βλέπουμε μελέτες και προϋπολογισμούς. Δεν έχουμε άδικο όταν λέμε ότι αφέθηκε όλο αυτό στη μοίρα του».

 

Στο ερώτημα του δημοσιογράφου για τις παρατάσεις επί παρατάσεων και την αύξηση του κόστους των συμβάσεων και την ολοκλήρωσή τους, δήλωσε: «Είναι και μία κακοδαιμονία της χώρας μας. Έχουμε συμβάσεις που δεν έχουν λάβει υπόψη το δημόσιο συμφέρον της χώρας κι αυτές είναι πολλές. Το παλιό πολιτικό σύστημα της ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και το λέω καθαρά, είχε μια πάγια τακτική να υπογράφει έτοιμες συμβάσεις που έφερναν οι εργολάβοι. Να θυμηθούμε τους οδικούς άξονες που δεν τέλειωναν ποτέ και τελικά  ολοκληρώθηκαν από τη δική μας κυβέρνηση. Είχαμε συμβάσεις που προβλέπουν ότι αν υπάρχει γεγονός καθυστέρησης του Δημοσίου επειδή υπάρχουν απαλλοτριώσεις και δεν τελειώνουν σε 6 μήνες (αδύνατο) ή υπάρχουν εργασίες αρχαιολογίας, να πληρώνει το Δημόσιο ρήτρες. Έχουμε πληρώσει πάρα πολλά λεφτά σε ρήτρες που προβλεπόταν σε τέτοιες συμβάσεις. Η χώρα δεν πτώχευσε τυχαία. Υπάρχουν πάρα πολλές ευθύνες των παλαιότερων ετών».

 

«Για τον σιδηρόδρομο είναι τραγικό αυτό που έχει συμβεί. Ήρθαν τρία Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης (ΚΠΣ) και ένα ΕΣΠΑ που προέβλεπαν κονδύλια για τον σιδηρόδρομο και σιδηρόδρομος δεν γινόταν. Αυτό διότι οι τοπικοί εργολάβοι είχαν συνηθίσει να κάνουν οδικούς άξονες…Γι’ αυτό πληρώσαμε πολλά πρόστιμα ως χώρα, δημοσιονομικές διορθώσεις επειδή δεν ολοκληρώσαμε τις σιδηροδρομικές υποδομές. Με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ λοιπόν, αυτές οι συμβάσεις, όπως η 717, ξεδιαλύθηκαν. Όταν πια το 2019 άλλαξε η διοίκηση στην ΕΡΓΟΣΕ, η 717 ήταν υπό εκτέλεση. Λειτουργούσε και μπορούσαν να την συνεχίσουν, να την ολοκληρώσουν και να αποφεύγαμε το τραγικό συμβάν. Για να πούμε ότι έχουμε έναν επαρκή σε ασφάλεια σιδηρόδρομο. Βέβαια, χρειάζονται αρκετά έργα που πρέπει να γίνουν», σημείωσε.

 

Στην παρατήρηση του δημοσιογράφου για τις συνεχείς προειδοποιήσεις με συμβάντα κομμένων καλωδίων, κομμένου ρεύματος, καθυστερήσεις αφίξεων, εκτροχιασμών, παρατήρησε: «Ώσπου να γίνει το μοιραίο, σας ανέφερα το παράδειγμα της γραμμής «Κιάτο-Αίγιο». Ήταν αντίστοιχη περίπτωση, που όλα εξαρτόνταν από τον ανθρώπινο παράγοντα, χωρίς θύματα ευτυχώς. Παρόλες τις οχλήσεις, δεν λήφθηκε κανένα μέτρο. Πρέπει επίσης να μιλήσουμε για την έλλειψη προσωπικού, γιατί κι αυτό είναι πάρα πολύ σοβαρό. Ένας σταθμάρχης στη Λάρισα, ενώ το 1990 είχαμε 300 εργαζόμενους και σήμερα υπάρχουν 7. Το 2011, στο πρώτο μνημόνιο είχε υπογραφεί η συμμόρφωση του ΟΣΕ και να αποκρατικοποιηθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλιώς θα έπρεπε να επιστραφούν 800 εκ. ευρώ κρατικές ενισχύσεις που χρωστούσε το Ελληνικό δημόσιο. Το μόνο που έκανε η τότε κυβέρνηση ήταν να κάνει μετάθεση στους υπαλλήλους. Οπότε πήγαινες σε ένα μουσείο και έβρισκες εκεί μηχανοδηγούς, εργαζομένους του ΟΣΕ. Αυτό ήταν φοβερή πληγή για τον ΟΣΕ».

 

Στο σχόλιο του έτερου δημοσιογράφου για τις εκτεταμένες κλοπές στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στο υλικό του ΟΣΕ, δήλωσε: «Η κλοπή μετάλλου από το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι κύκλωμα, διεθνές φαινόμενο που χρήζει φύλαξης. Το 2018 λοιπόν, με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -εκτός από τους 1120 υπαλλήλους- έγιναν και 224 συμβάσεις για φύλαξη και καθαριότητα. Είναι ένα φαινόμενο πληγή και προφανώς όταν το αφήνεις χωρίς φύλαξη απαξιώνονται όλα τα έργα. Εφόσον μένει ανενεργή μία γραμμή μένει εκτεθειμένη».

 

«Κάνουμε συνεχώς οχλήσεις για συντήρηση και φύλαξη. Ξέρετε, εκτός από τις φωτοσημάνσεις, υπάρχει και το θέμα της συντήρησης της υποδομής. Η ΕΡΓΟΣΕ άρχισε να εξαγγέλλει ΣΔΙΤ. Αυτό είναι ένα πολύ κακό παράδειγμα. Συνηθίζω να λέω για τους βρετανικούς σιδηρόδρομους, όπου επί Θάτσερ είχαν ιδιωτικοποιηθεί τα πάντα, παρόλα αυτά είδαν ότι η συντήρηση δεν μπορεί να γίνει με ιδιώτες και πλέον τη συντήρηση της υποδομής-επιδομής αναλαμβάνει ο Βρετανικός Σιδηρόδρομος, ο αντίστοιχος ΟΣΕ. Το ίδιο συμβαίνει σε Ελβετία, Γερμανία, Γαλλία. Όλοι έχουν ενιαίο δίκτυο σε δημόσια χέρια. Εδώ έχουμε ένα φαινόμενο με το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών να υπογράφει απαράδεκτες συμβάσεις με την Hellenic Train, διάρκειας 10-15 ετών, με πολλές αποζημιώσεις. Συγχρόνως η εταιρία δημιουργεί καθυστερήσεις, δεν έχει εκσυγχρονίσει τον στόλο της και δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις που έπρεπε. Αυτές οι καθυστερήσεις διαταράσσουν το πλέγμα δρομολογίων και είναι πολλές φορές αιτία ατυχήματος. Δεν πρέπει να την απαλλάξουμε από κάθε ευθύνη, παρότι στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν θέμα κράτους και ΟΣΕ», δήλωσε.

 

Κλείνοντας, παρατήρησε ότι αν γίνει η κουβέντα νηφάλια με ένα σοβαρό πλαίσιο, θα αποδειχθούν σοβαρές ευθύνες. «Πρέπει να γίνει για να αποφευχθούν τέτοια φαινόμενα στο μέλλον».

 

Κοινοποιήστε:

  • Twitter
  • Facebook
Tags: Φλώρινα
Previous Post

Συγκεντρώσεις και πορείες πραγματοποίησαν οι Οργανώσεις της ΚΝΕ στη Δυτική Μακεδονία διατρανώνοντας ότι «το έγκλημα αυτό να μη συγκαλυφθεί, όλων των νεκρών θα γίνουμε η φωνή»

Next Post

Δ.Ε.Υ.Α. Κοζάνης: Διακοπή υδροδότησης σήμερα, Δευτέρα, σε οδούς της Κοζάνης για την αντικατάσταση εξοπλισμού

Next Post
Αρρυθμία και πιθανή διακοπή υδροδότησης στην Τ. Κ. Μεταμόρφωσης  για την αποκατάσταση διαρροής

Δ.Ε.Υ.Α. Κοζάνης: Διακοπή υδροδότησης σήμερα, Δευτέρα, σε οδούς της Κοζάνης για την αντικατάσταση εξοπλισμού

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

https://www.youtube.com/watch?v=voJur2OU1y0
https://www.youtube.com/watch?v=6YX_vrj7LQQ
https://www.youtube.com/watch?v=wZ0fbu2fzwY
https://www.youtube.com/watch?v=7J989-Ro0Fs
https://www.youtube.com/watch?v=aMqY0PZIEs8
Kozani Media

Copyright © 2021 Kozanimedia.gr |
Design by AK&PARTNERS

  • Αρχική
  • Προσωπικά Δεδομένα
  • Επικοινωνία

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Ειδήσεις
  • Επi των τυπων…
  • Nightlife
  • “La Femme…”
  • Ο κοσμος των MEDIA
  • Γράφουν…
  • Εκδηλώσεις
  • Κοινωνικά
  • “Carpe diem”
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
  • #giveaway

Copyright © 2021 Kozanimedia.gr |
Design by AK&PARTNERS

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, δίνετε τη συγκατάθεσή σας για χρήση cookies. Επισκεφθείτε την Πολιτική απορρήτου και cookie.