Σε βελτιωτικές ρυθμίσεις προχώρησε το υπουργείο Παιδείας στο σχέδιο του για τη λειτουργεία των Ωνάσειων σχολείων μετά τις κοινωνικές αντιδράσεις που δέχτηκε τις προηγούμενες ημέρες.
Έτσι αποφάσισε να εισάγει πρόβλεψη για την ενίσχυση των μαθητών των Δήμων όπου θα λειτουργήσουν τα νέα σχολεία και να στηρίξει τα μικρότερα αδέλφια τους αλλά και τους εκπαιδευτικούς. Όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς θα παραμένουν στις θέσεις τους για δυο χρόνια ώστε να μη χάσουν την οργανική τους θέση. Τις επόμενες μέρες και μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου 2025, θα καθοριστεί και η χρονική σειρά με την οποία θα λειτουργήσει το σύνολο των νέων Ωνάσειων Δημόσιων Σχολείων.
Η τροπολογία για τα Ωνάσεια σχολεία
Στη Σύμβαση μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του Ιδρύματος Ωνάση, προστέθηκε μία τροπολογία με τέσσερις νέες παραμέτρους:
- Εισάγεται κριτήριο εντοπιότητας για την τελική κατάταξη των μαθητών στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία σε ποσοστό που θα κυμαίνεται κατ’ελάχιστο από 40% έως 60%. Η εντοπιότητα θα καθορίζεται με βάση τον τόπο διαμονής των μαθητών σε σχέση με την έδρα του Δημοσίου Ωνασείου Σχολείου, προκειμένου να ενισχυθούν οι περιοχές γύρω από τα ΔΗΜ.Ω.Σ..
- Διευκολύνεται η εισαγωγή στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία για τα μικρότερα αδέλφια μαθητών και μαθητριών που φοιτούν ήδη στις εκπαιδευτικές μονάδες, οι οποίες θα μετατραπούν σε ΔΗ.ΜΩ.Σ.. Η σχετική ρύθμιση, η οποία θα ισχύσει για τα δύο πρώτα χρόνια, ισχύει και στα Πειραματικά σχολεία και προβλέπει τη δυνατότητα εισαγωγής νεότερων αδερφών, ακόμα και αν δεν έχουν επιτύχει την απαιτούμενη βαθμολογία μέχρι συμπλήρωσης του ανώτατου αριθμού μαθητών.
- Οι εκπαιδευτικοί και οι υποδιευθυντές των σχολείων που θα μετεξελιχθούν σε ΔΗ.ΜΩ.Σ. μπορούν να παραμείνουν στις θέσεις τους για δυο χρόνια, με τη διασφάλιση της οργανικότητας των θέσεων. Τους παρέχεται η δυνατότητα να παραμείνουν και μετά την πάροδο της διετίας, υπό την προϋπόθεση της επιτυχούς παρακολούθησης προγραμμάτων επιμόρφωσης. Επίσης, προβλέπεται μεταβατική περίοδος τετραετίας ώστε οι διευθυντές, οι υποδιευθυντές και το διδακτικό προσωπικό να αποκτήσουν το αυξημένο προσόν πιστοποίησης επιμόρφωσης Β’ επιπέδου στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών. Μετά τη διετία μπορούν να διεκδικήσουν θέση στο Ωνάσειο Σχολείο, κατόπιν σχετικής Πρόσκλησης.
Η θέση των εκπαιδευτικών
00:00% Buffered
Copy video url
Play / Pause
Mute / Unmute
Report a problem
Language
Share
Vidverto Player
advertisement
Συνάντηση των Προέδρων ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ για το θέμα των Ωνάσειων Πρότυπων Σχολείων πραγματοποιήθηκε σήμερα εκτάκτως για το ζήτημα της ίδρυσης των Ωνάσειων Πρότυπων Σχολείων και των ενδεχόμενων επιπτώσεων στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ προέβη σε αναλυτική ενημέρωση για το ζήτημα. Συζητήθηκαν κρίσιμα θέματα που προκύπτουν από την ίδρυση των σχολείων αυτών, όπως η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, η κατηγοριοποίηση των σχολείων, ο πιθανός εξοστρακισμός παιδιών ευάλωτων κοινωνικών στρωμάτων από τη σχολική τους στέγη και η επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Συμφωνήθηκε να υπάρξει συνεργασία των δύο Ομοσπονδιών για το θέμα και να αναληφθούν δράσεις για την εντεινόμενη ιδιωτικοποίηση της Παιδείας.
Οι αντιδράσεις που έφεραν την τροπολογία
Τις προηγούμενες μέρες εκφράστηκαν πλήθος ενστάσεων από δήμους , κόμματα, γονείς και εκπαιδευτικούς για τη ίδρυση των 22 Ωνάσειων σχολείων, που προωθεί η κυβέρνηση με τη συνέργεια του ιδρύματος Ωνάση και πρόκειται να λειτουργήσουν τα δυο επόμενα σχολικά έτη. Τα σχολεία έχουν ήδη επιλεγεί με βασικό κριτήριο όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας «ευάλωτες οικονομικά και κοινωνικά περιοχές». Όμως όπως λένε όσοι αντιδρούν, τα σχολεία αυτά, μόνο σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες δεν απευθύνονται, αλλά σε όσους θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σε απαιτητικές εξετάσεις και στα έξοδα προετοιμασίας και συνεπώς μαθητές προερχόμενοι από φτωχότερες οικογένειες και οι γονείς τους θα υποβληθούν στη βάσανο αναζήτησης άλλης σχολικής μονάδας, με απλά λόγια θα εκδιωχθούν από το σχολείο που είναι κοντά στα σπίτια τους.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Συ?λλογος Διδασκο?ντων του 10ου ΓΕΛ Ηρακλει?ου Κρήτης ( το οποίο θα μετατραπεί σε Ωνάσειο) «οι μαθητές του σχολείου αυτού θα εισάγονται με εξετάσεις κατά τον ανταγωνιστικό θεσμό των Πρότυπων σχολείων, που απαιτεί γερή και κοστοβόρα προετοιμασία με ιδιαίτερα μαθήματα και φροντιστήρια. Αβίαστα λοιπόν ήρθε στο μυαλό μας η σοφή ρήση των προγόνων μας «Φοβο? τούς Δαναούς και δ?ρα φέροντας». Μόνο που αυτά τα δώρα δε θα τα δεχτούν οι ευπαθείς οικογένειες της ευάλωτης περιοχής των Δειλινών του δήμου Ηρακλείου Κρήτης , αλλά μαθητές που θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να εισαχθούν στο «αναβαθμισμένο» σχολείο του ιδρύματος Ωνάση. Πως λοιπόν θα καρπωθούν τα οφέλη του εκσυγχρονισμού οι μαθητές αυτής της περιοχής, από τη στιγμή που δε θα φοιτήσουν σε αυτό το σχολείο, αλλά αντιθέτως θα εκδιωχθούν από αυτό, ψάχνοντας θέση στα όμορα και ήδη υπερπλήρη σχολεία του Ηρακλείου;
Πρόβλημα και για τους εκπαιδευτικούς
Όπως αναφέρει ο σύλλογος «όσο για τους εκπαιδευτικούς, που υπηρετούν τόσα χρόνια σε αυτό το σχολείο και δίνουν καθημερινό αγώνα για την εκπαίδευση αυτών των μαθητών με αντίπαλο τις
οικονομικές, κοινωνικές και μαθησιακές δυσκολίες, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη, έστω με τη μεταβατική διάταξη, που ισχύει και στα Πρότυπα σχολεία, που προβλέπει την παραμονή των εκπαιδευτικών με διετή θητεία και αξιολόγηση με τη λήξη της. Αντιθέτως, απομακρύνονται βιαίως και ξαφνικά, χωρίς καμία ενημέρωση και συζήτηση σχετικά με την απορρόφησή τους σε άλλες οργανικές θέσεις. Θα περιφέρονται ως πρόσφυγες, παραμένοντας στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και αναμένοντας πού και πότε θα βρεθεί οργανική θέση για αυτούς.
www.ethnos.gr