Τα data centers της ΔΕΗ
Περισσότερες λεπτομέρειες έδωσε για το κέντρο δεδομένων της Κοζάνης, στη Γενική Συνέλευση της ΔΕΗ, ο CEO Γιώργος Στάσης. Στην πρώτη φάση, η εγκατάσταση ισχύος 300 MW αναμένεται να είναι έτοιμη ως τα τέλη του 2028, με τις κατασκευαστικές εργασίες να ξεκινούν εντός του 2026. Ο ίδιος άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο επέκτασης έως το 1 GW, χωρίς αυτό να εντάσσεται στο τρέχον επενδυτικό πλάνο. Το έργο αποτελεί τον κεντρικό πυλώνα του νέου στρατηγικού σχεδίου 2026-2030 που συνόδευσε την πρόσφατη αύξηση κεφαλαίου ύψους 4,25 δισ. ευρώ. Οι διαπραγματεύσεις με αμερικανικούς hyperscalers βρίσκονται σε τελική ευθεία, με την οριστικοποίηση της συμφωνίας να αναμένεται τον Ιούλιο, ή, στη χειρότερη, εντός του φθινοπώρου. Πώς έχει η δομή της επένδυσης; Η ΔΕΗ εισφέρει γη, κτίριο, δίκτυο ηλεκτροδότησης και ενέργεια μέσω μακροχρόνιας σύμβασης PPA, ενώ ο hyperscaler αναλαμβάνει τον εξοπλισμό και τη λειτουργία. Για την πρώτη φάση, η συμμετοχή της ΔΕΗ εκτιμάται σε περίπου 1,2 δισ. ευρώ, με τη συνολική επένδυση – ΔΕΗ και hyperscaler μαζί – να φτάνει τα 3,5 δισ. ευρώ. Αν υλοποιηθεί το πλήρες σενάριο του 1 GW, η επένδυση μπορεί να ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ συνολικά. Η επιλογή της Κοζάνης δεν είναι τυχαία. Η πρώην λιγνιτική καρδιά της χώρας διαθέτει υπάρχουσες ενεργειακές υποδομές, δίκτυα υψηλής και υπερυψηλής τάσης και εγγύτητα σε υδροηλεκτρικές και φωτοβολταϊκές μονάδες. Παράλληλα, η ΔΕΗ μελετά την «εξαγωγή» του ίδιου μοντέλου σε αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, με στόχο 200 εκατ. ευρώ EBITDA από τον κλάδο.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ:





























