Ζωτικής σημασίας είναι η τακτική αξιολόγηση κάθε μηχανήματος -μεγάλου ή μικρού- στα Λούνα παρκ προκειμένου να είναι ασφαλή σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες, καθώς οι παραλείψεις μπορούν να αποβούν μοιραίες, με τελευταίο θύμα τον 19χρονο Γιάννη που σκοτώθηκε μπροστά στην οικογένειά του, στο Πευκοχώρι Χαλκιδικής.
Ενώ η πραγματογνωμοσύνη για το μοιραίο παιχνίδι είναι σε εξέλιξη, ο έμπειρος πραγματογνώμονας Αθανάσιος Περδίκης με έδρα τη Θεσσαλονίκη αναλύει στο Thesstoday.gr τις δικλείδες ασφαλείας που οφείλουν να τηρούν οι ιδιοκτήτες αλλά και η τοπική αυτοδιοίκηση, καθώς “η ασφάλεια ειναι το Α και το Ω”.
“Πριν τοποθετηθούν αυτά τα παιχνίδια, πρέπει να υπάρχει αξιολόγησή τους, από το πιο μικρό έως το πιο μεγάλο. Κανονικά, πρέπει ο ιδιώτης, σε συνεργασία με τον δήμο να βάζουν έναν πραγματογνώμονα να το ελέγξει και να συντάσσουν έκθεση πραγματογνωμοσύνης. Να υπάρχει μια τοποθέτηση ειδικού ότι αυτά τα μηχανήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ορισμένη ταχύτητα και για ορισμένες ώρες και αφού παρέλθει αυτός ο χρόνος, να υπάρχει έλεγχος. Η ασφάλεια των παιδιών μας είναι το Α και το Ω”, αναφέρει.
Αναφορικά με τη φράση “θα το πάω τέρμα” του χειριστή πριν τη μοιραία κούρσα, ο πραγματογνώμονας εκτιμά πως “αν ήξερε ότι είναι ευάλωτο, δεν θα μιλούσε έτσι. Ήταν θέμα ατυχίας. Είτε σε υψηλότερη ταχύτητα είτε σε χαμηλότερη, η ζημιά θα έβγαινε κάποια στιγμή, μπορεί σε 10-15 μέρες, μπορεί και καθόλου μέχρι να τελειώσει η σεζόν. Μετά, πριν την αποθήκευση των μηχανημάτων για χειμώνα, υποτίθεται ότι θα εκκρεμούσε ο απαιτούμενος έλεγχος”, σημειώνει.
Περισσότερα εδώ: