Το ερώτημα για ποιο λόγο παραμένουν στις θέσεις τους επικεφαλής των Διοικήσεων εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, οι οποίοι εμπλέκονται στο έγκλημα των Τεμπών, έθεσε στον αρμόδιο Υπουργό η Βουλεύτρια Φλώρινας και Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας (Κ.Ο.) της Νέας Αριστεράς, κατά τη συζήτηση σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης.
Η Πέτη Πέρκα στάθηκε στο αίτημα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών να αποδοθεί δικαιοσύνη και να μην υπάρξει συγκάλυψη, όπως εκφράστηκε στις συγκεντρώσεις σε πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού, αλλά και στη δήλωση του Πρωθυπουργού ότι η Πολιτεία πρέπει «να διευκολύνει το έργο της Δικαιοσύνης για το τι έχει συμβεί».
«Αν πράγματι, κύριε Υπουργέ, η κυβέρνηση επιθυμεί να συνδράμει στο έργο της Δικαιοσύνης, γιατί δεν έχει απομακρύνει άτομα των Διοικήσεων εποπτευόμενων φορέων που εμπλέκονται στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα; Μάλιστα κάποιοι έχουν την ιδιότητα του κατηγορουμένου», σχολίασε δηκτικά.
«Είναι πολλά τα γεγονότα, για τα οποία συγκεκριμένα πρόσωπα οφείλουν να δώσουν εξηγήσεις ως ελεγχόμενοι στη διερεύνηση της υπόθεσης των Τεμπών: το χαμένο βιντεοληπτικό υλικό της εμπορικής αμαξοστοιχίας∙ η αλλοίωση των συνομιλιών του σταθμάρχη∙ η αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος∙ το μπάζωμα της περιοχής∙ το ‘σβήσιμο’ οπτικοακουστικού υλικού από τον ΟΣΕ∙η αποστολή εντέλει ελλιπούς οπτικοακουστικού υλικού από τον ΟΣΕ.
Ορισμένα από αυτά τα άτομα κατέθεσαν ως μάρτυρες στην Εξεταστική Επιτροπή, για να ‘διαφωτίσουν’ την υπόθεση, ενώ ακόμα και σήμερα δίνουν απαντήσεις για τις συνθήκες του δυστυχήματος, τη στιγμή που ελέγχονται από τη Δικαιοσύνη για ενέργειες που έκαναν ή παρέλειψαν να κάνουν το διάστημα πριν το τραγικό συμβάν. Δεν υπάρχει άραγε ασυμβίβαστο λόγω της εμπλοκής τους από τη θέση που κατέχουν στους ελεγχόμενους φορείς; Είναι αυτό νόμιμο, θεμιτό ή έστω λογικό;».
«Με την ευκαιρία, δεν γίνεται να μην αναφερθώ στα βίντεο που κυκλοφόρησαν αυτές τις μέρες, βίντεο που βρέθηκαν ξαφνικά μετά από δυο χρόνια. Η γνώμη μας είναι ότι θέλετε να κερδίσετε χρόνο, ενώ παράλληλα οι δυο πραγματογνώμονες, στους οποίους αναθέσατε το έργο του ελέγχου της εγκυρότητας των στοιχείων, έχουν προφανώς κώλυμα, αφού είναι οι ίδιοι που έχουν αποφανθεί εξαρχής ότι η έκρηξη οφείλεται σε έλαια σιλικόνης», υπογράμμισε ολοκληρώνοντας την πρωτολογία της.
Ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών δεν έδωσε καμία απάντηση στο πολύ συγκεκριμένο ερώτημα της Γραμματέα της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς. Σε μια γενικόλογη αναφορά, υποστήριξε ότι η κυβέρνηση «ανέλαβε την πολιτική ευθύνη για το δυστύχημα» και δήλωσε ότι «είναι ιερή υποχρέωσή μας να μην επαναληφθεί τέτοια τραγωδία».
Στη δευτερολογία της, η Βουλεύτρια Φλώρινας, απάντησε αρχικά στις παραπάνω αιτιάσεις του κ. Οικονόμου. «Πώς ακριβώς ανέλαβε η κυβέρνηση την πολιτική ευθύνη; Με την παραίτηση του Κ. Καραμανλή, ο οποίος δυο μήνες μετά συμπεριλήφθηκε στα ψηφοδέλτια της ΝΔ και εξελέγη και πάλι Βουλευτής; Με το ότι καταχειροκροτήθηκε στη Βουλή από τους συναδέλφους της πλειοψηφίας; Με το ότι έγινε ό,τι μπορούσε να γίνει, σε μια Εξεταστική Επιτροπή ‘παρωδία’, για να μην αποκαλυφθούν οι ευθύνες του κ. Καραμανλή; Αυτά δεν τα λες ανάληψη πολιτικής ευθύνης», είπε χαρακτηριστικά.
«Ενώ για τη δικαιοσύνη που μιλήσατε, με ποια στοιχεία μπορεί να διερευνήσει την υπόθεση, όταν έχουν προηγηθεί όλα όσα προανέφερα; Και φυσικά, για τον σιδηρόδρομο, που υπεραμυνθήκατε των ενεργειών της κυβέρνησης, είναι σε χειρότερη κατάσταση σήμερα, απ’ ότι την 28η Φεβρουαρίου 2023».
Η Π. Πέρκα επανήλθε στο κεντρικό ερώτημα της Επίκαιρης Ερώτησης και αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, Π. Τερεζάκη, ο οποίος ανέλαβε επικεφαλής του Οργανισμού αμέσως μετά το έγκλημα των Τεμπών, όμως τουλάχιστον 6 μήνες πριν το δυστύχημα είχε προσληφθεί ως σύμβουλος Διοίκησης του ΟΣΕ σε θέματα κυκλοφορίας και συστημάτων τηλεδιοίκησης.
«Αμέσως μετά το δυστύχημα, ο κ. Τερεζάκης βγήκε να ‘καθαρίσει’ όλη την ιστορία για την κυβέρνηση – και όχι να βοηθήσει στη διαλεύκανση της υπόθεσης. Θυμίζω την αλλοίωση των συνομιλιών του σταθμάρχη – αυτών που δόθηκαν στα Μέσα. Συνομιλίες που αφαιρέθηκαν παράνομα από το σύστημα καταγραφών επικοινωνιών του ΟΣΕ και στις οποίες έγινε ‘μοντάζ’ για να ενισχυθεί το επιχείρημα περί «ανθρώπινου λάθους». Χωρίς μέχρι σήμερα να έχει γίνει γνωστό ποιος το έκανε αυτό και ποιος έδωσε την εντολή. Ο κ. Τερεζάκης είναι ελεγχόμενος γι’ αυτό.
Επίσης, ο ΟΣΕ, δηλαδή ο κ. Τερεζάκης, δεν ενημέρωσε τον ανακριτή ότι τα βίντεο διατηρούνται μόνο 15 μέρες, όπως δεν ενημέρωσε και την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ως όφειλε, σύμφωνα με το Άρθρο 8, Παρ. 4 της Οδηγίας 1/2011. Μάλιστα, στην Εξεταστική Επιτροπή δήλωσε ότι «ήταν υποχρεωμένος να τα σβήσει», ενώ στην πραγματικότητα αυτό που ήταν υποχρεωμένος να κάνει ήταν να ενημερώσει τον ανακριτή για το μέγιστο χρόνο αποθήκευσης, αλλά και για την πρόβλεψη διατήρησης των αρχείων μέχρι και 3 μήνες μετά το δυστύχημα, επειδή πρόκειται για συμβάν που χρήζει διερεύνησης (Αρ. 8, Παρ. 3, Οδηγία 1/2011 της Αρχής).
Το σχετικό αλλοιωμένο υλικό που εστάλη μήνες μετά την παραγγελία, μήπως και μπορέσει να ανακτηθεί από κάποιον ειδικό, ήταν και αυτό ελλιπές, αφού δεν περιλάμβανε τη φόρτωση της επίμαχης εμπορικής αμαξοστοιχίας, διότι, όπως υποστηρίζει ο κ. Τερεζάκης, ζητήθηκαν οι καταγραφές από το σιδηροδρομικό σταθμό και όχι από τον εμπορικό, όπου και έγινε η φόρτωση. Χωρίς φυσικά να διευκρινίσει κάποιος από τον ΟΣΕ στις αρχές ότι πρόκειται για δύο διαφορετικούς σταθμούς και ότι η φόρτωση δεν έγινε στο σταθμό, από τον οποίο ζητούν το υλικό.
Αυτός είναι ο κ. Τερεζάκης. Έχει παραπλανήσει τη δικαιοσύνη, έχει αποκρύψει στοιχεία, έχει αλλοιώσει στοιχεία, και παραμένει αμετακίνητος στη θέση του».
«Η κατάσταση με τις Διοικήσεις στον ΟΣΕ είναι ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί στον Οργανισμό επί κυβέρνησης ΝΔ. Να αναφερθώ στον Κ. Σπηλιόπουλο, ο οποίος παραιτήθηκε από επικεφαλής του Οργανισμού, αφού πρώτα έστειλε επιστολή στον Πρωθυπουργό, προειδοποιώντας για την κατάσταση στο σιδηρόδρομο. Ενώ κατήγγειλε ότι κατά την οκτάμηνη περίπου θητεία του, δεν είχε καμία επικοινωνία με τον πολιτικό του προϊστάμενο, Κ. Καραμανλή.
Πέρασαν 3 μήνες για να αναλάβει επικεφαλής του ΟΣΕ ο Σ. Πατέρας, και ακόμα 3,5 μήνες για να συγκροτηθεί ΔΣ στον Οργανισμό. Δηλαδή, επί δεκαπεντάμηνο ο ΟΣΕ ήταν ουσιαστικά ακέφαλος! Όσο για τον κ. Πατέρα, να θυμίσω τη σύγκρουση συμφερόντων που υπήρχε, λόγω του ότι ήταν μέτοχος και Γενικός Διευθυντής εταιρίας που αναλαμβάνει και σιδηροδρομικά έργα. Και φυσικά, μπορεί να παραιτήθηκε αμέσως μετά τα Τέμπη, αλλά από τον ΟΣΕ άργησε να φύγει, αφού, όπως είχε παραδεχθεί ο κ. Τερεζάκης, ερχόταν συχνά για να τον ενημερώσει για έργα που είχε διαχειριστεί επί της θητείας του. Κι ενώ ο κ. Πατέρας είναι κατηγορούμενος! Είναι αυτό σοβαρή λειτουργία του ΟΣΕ; Πώς θα μπορέσει η Δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της;
Για να μην επεκταθώ στον επόμενο Πρόεδρο, Γ. Γραμματίδη, ο οποίος φαίνεται να απομακρύνθηκε μετά το περιστατικό για την πτώση δέντρου στη γραμμή, όταν δεν γνώριζε τις αρμοδιότητες του ΟΣΕ. Μάλιστα, στη σύντομη θητεία του πρόλαβε να αυξήσει τις αμοιβές των μελών του ΔΣ από 25 σε 300 ευρώ, να συστήσει σειρά Επιτροπών, φυσικά αμειβόμενες, να δώσει δουλειά σε πλήθος εργολάβων και συμβούλων, αλλά και να προεδρεύσει του ΔΣ του Οργανισμού, ενώ ο ίδιος είχε παραιτηθεί, και να περάσει θέματα εξαιρετικά αμφιλεγόμενα.
Αυτή είναι η κατάσταση, γι’ αυτό και επιμένω να ρωτάω κύριε Υπουργέ, πώς είναι δυνατόν ο κ. Τερεζάκης και άλλοι επικεφαλής σε εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου να παραμένουν στη θέση τους», επισήμανε η Π. Πέρκα κλείνοντας τη δευτερολογία της.
Δείτε εδώ το σχετικό video: https://youtu.be/uWwqwvGeoek